Ar neapdrošinātu transportlīdzekli visvairāk CSNg tiek izraisīti Latgalē - iAuto

Ar neapdrošinātu transportlīdzekli visvairāk CSNg tiek izraisīti Latgalē 1

 

Foto: iAuto.lv

Apdrošinātājs | 1.maijs 2025 17:43

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk - LTAB) apkopotā statistika liecina, ka pērn samazinājies ceļu satiksmes negadījumu (turpmāk – CSNg) skaits, kas izraisīti ar neapdrošinātu transportlīdzekli.

Ja 2023.gadā vidēji Latvijā ar neapdrošinātu transportlīdzekli tika izraisīti 0,96% CSNg, tad pērn tie bijuši 0,74%. Jāatzīmē, ka visbiežāk CSNg ar spēkratu bez derīgas OCTA tiek izraisīti Latgalē – 1,18%.

"LTAB statistika liecina, ka jau vairākus gadus  visbiežāk negadījumi ar neapdrošinātu transportlīdzekli tiek izraisīti Latgalē. 2022.gadā tie bija 1,85 %, 2023.gadā - 1,56%, bet pērn – 1,18%" informē LTAB valdes loceklis Juris Stengrevics, piebilstot, ka, piemēram, 2017.gadā Latgalē pat 2,12% CSNg tika izraisīti ar neapdrošinātu transportlīdzekli. Viszemākais ar neapdrošinātu transportlīdzekli izraisīto CSNg īpatsvars pērn bijis Kurzemē – 0,55 %, Rīgā – 0,61% un Vidzemē – 0,74%. Zemgalē ar spēkratu bez OCTA izraisīti 0,80% CSNg, bet Pierīgā un Rīgas jūras līča piekrastes zonā – 0,99%.

LTAB apkopotie dati liecina, ka nereti CSNg ar neapdrošinātu transportlīdzekli izraisa tieši tie autovadītāji, kuri apzināti un regulāri pārkāpj likumu, braucot ne vien bez OCTA, bet arī bez derīgas tehniskās apskates un arī apreibinošu vielu iespaidā. Statistika par pērno gadu liecina, ka no 306 negadījumiem, kas izraisīti ar neapdrošinātu transportlīdzekli, 60 gadījumos auto nav bijusi derīga tehniskā apskate, bet 5 gadījumos – transportlīdzekļa vadītājs bijis apreibinošo vielu ietekmē.

Laika posmā no 1. līdz 31.maijam LTAB sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju īsteno sociālu kampaņu “Ja Tev nav OC/TA – nebrauc!”, kuras mērķis ir skaidrot sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazināt to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai nokavē tehniskās apskates derīguma termiņus. “Kampaņas ietvaros autovadītājiem skaidrosim, ka OCTA vai tehniskā apskate nav nevajadzīga formalitāte, bet gan drošības garants pašam autovadītājam, pasažieriem un citiem satiksmes dalībniekiem. Tāpat informēsim, ka no šī gada 1.jūlija OCTA ir obligāta arī elektroskrejriteņiem,” stāsta J.Stengrevics.

Kampaņas laikā ne tikai vidējā ātruma kontroles radari, bet vairāki citi fotoradari visā Latvijā veiks OCTA un tehniskās apskates kontroli ārpuskārtas režīmā – t.i. neatkarīgi no transportlīdzekļu braukšanas ātruma.  “Aicinām ikvienu spēkrata īpašnieku pārliecināties par OCTA un tehniskās apskates derīguma termiņu,” atgādina J.Stengrevics.

Kampaņa tiek finansēta no ceļu satiksmes negadījumu novēršanas un profilakses konta līdzekļiem, kurus veido apdrošinātāju veiktās iemaksas no OCTA polisēm.

 
Visi komentāri
 
Vernons 4.maijs 2025 15:53
0 0 Atbildēt

Sestdien 3. maijā. "Kopumā valstī reģistrēti 97 ceļu satiksmes negadījumi, no kuriem deviņos negadījumos cieta desmit cilvēki."

Atpalikuši no normas, 100 līdz 150 satiksmes negadījumi dienā!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Karsta diena Jūrmalā: atkal rindas pie caurlažu automātiem – kāpēc nepirkt tiešsaistē? 15.08.2025 (+ VIDEO) 1

iAuto.lv novērojis, ka Jūrmalas viesi kūtri izmanto interneta priekšrocības iegādājoties caurlaidi, bet tā vietā izvēlas stāvēt rindā pie caurlaižu automātiem, lai nopirktu "taustāmu biļeti". Lasīt vairāk

 

Gandrīz 90 000 eiro vērtības zudums – lepno Mercedes CLS500 var nopirkt Dacia cenā 23

Savulaik lepno un jaudīgo Mercedes tagad var nopirkt par cenu, kas līdzvērtīga jaunam Dacia Spring. Lasīt vairāk

 

Mercedes vadītājs: Eiropas autobūve var sabrukt 21

Mercedes-Benz izpilddirektors Ola Kaleniuss baidās no Eiropas autobūves nozares "sabrukšanas", ja Eiropas Savienība nemainīs savu apņemšanos par pilnīgu elektrifikāciju līdz 2035. gadam. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.5 varētu noņemt no konveijera; kuriem vēl modeļiem jāaiziet?

Coupe-SUV modeļa sliktie pārdošanas rezultāti var veicināt tā noņemšanu no konveijera. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti