Eksperti: Latvijā nepieciešamas drošas pašbraucošo auto testa vietas - iAuto

Eksperti: Latvijā nepieciešamas drošas pašbraucošo auto testa vietas 12

 

Foto: Pexels.com

Nozare.lv | 18.jūnijs 2025 14:19

Latvijā ir nepieciešamas drošas vietas pašbraucošo auto testēšanai, trešdien diskusijā "Autonomie auto Latvijā: tālās nākotnes varbūtība vai rītdienas realitāte" norādīja eksperti.

Elektronikas un datorzinātņu institūta (EDI) direktora vietnieks attīstības jautājumos Kaspars Ozols sacīja, ka Latvijai ir jāsāk ar testa gultnēm - vietām, kur testēt pašbraucošos auto salīdzinoši drošā veidā.

Kā piemēru Ozols minēja kādu norobežotu apgabalu Teikā, kurā tiktu norādīts, ka notiek pašbraucošo auto testēšana, tādējādi ļaujot pētniekiem un uzņēmumiem reālā vidē testēt autonomos transportlīdzekļus.

Ozola ieskatā šāds risinājums būtu jāsakārto regulējumā, un ja testa vidē rezultāti mēnešu vai gadu laikā būs droši, tad varēs virzīties tālāk uz plašāku regulējumu, kas ļautu pašbraucošajiem auto parādīties satiksmē.

VAS "Latvijas pasts" Starptautiskās e-komercijas attīstības un loģistikas nodaļas vadītājs Eligijs Jentkus sacīja, ka šāda veida risinājumi ir arī aviācijas nozarē.

Savukārt SIA "Latvijas mobilais telefons" (LMT) Biznesa izaugsmes dienesta direktors Aigars Runčis norādīja, ka šāda testa vide sākotnēji būtu nepieciešama, tomēr, ja vēlas attīstīt plašāku autonomo transportlīdzekļu pielietojumu, būtu vajadzīga arī plašāka testēšana.

Vienlaikus diskusijas dalībnieki norādīja, ka juridiski būtu jāsakārto arī jautājums par to, kas ir atbildīgs gadījumos, ja notiek kāds negadījums, kurā iesaistīts autonomais transportlīdzeklis.

VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) Pētniecības un attīstības daļas vadītājs Jānis Barbars diskusijā sacīja, lai autonomie transportlīdzekļi varētu iekļauties satiksmē, ceļu satiksmes noteikumi būtu jāiedzīvina digitālajā vidē un kartē.

Arī Runčis sacīja, lai autonomā braukšana izdotos, ir nepieciešama fiziskā un digitālā infrastruktūra.

Jau pašreiz infrastruktūra top un tiek attīstīta, tomēr iespējams nekad nevarēs teikt, ka infrastruktūra ir pabeigta, jo tā visu laiku būs jāattīsta, uzsvēra Runčis.

Ozols akcentēja, ka nākotnē, ideālā gadījumā būs daudz pašbraucošo auto, kas aprīkoti ar dažādiem sensoriem, kas sūta datus uz centrālo serveri, tādējādi nododot informāciju citiem pašbraucošajiem auto par to, kāda ir reālā situācija uz ceļa.

Jau ziņots, ka Latvijā autonomo auto darbība testēta slēgtā un atvērtā satiksmē piepilsētas vidē, tostarp Biķernieku trasē un Ādažu novadā, trešdien autonomās jeb pašbraucošās automašīnas demonstrācijā sacīja Barbars.

Pētījumu, testējot autonomo auto infrastruktūras risinājumus Latvijas apstākļos, Latvijā veicis LVC, EDI un LMT.

Kopumā projektā piedalās 27 partneri no 12 Eiropas valstīm. Infrastruktūras testēšana norisinās trijās valstīs - Spānijā divās testa vietās pašbraucošie auto testēti slēgtā un atvērtā satiksmē pilsētas vidē, Francijā trīs testa vietās notikuši testi slēgtā un atvērtā satiksmē uz šosejas, kā arī testi veikti divās vietās Latvijā.

 
12 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
650 19.jūnijs 2025 16:22
2 0 Atbildēt

Prottams! Ministrus,viceministrus,to vietniekus,apkakalpojošo personanonālu,bezdmaksas puzdienas, kaskoveselības polisi, kompensāciju par Stāvvietu, pus/mūža pensiju, etc.utt.

hue 19.jūnijs 2025 11:31
1 0 Atbildēt

Došos ceļus vajadzētu arī parastajiem autovadītājiem

Kanibaals 19.jūnijs 2025 11:40
1 0 Atbildēt

Ministriju...ministriju vajag. "Viedās braukšanas ministrija" vo.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kravinieks nogriež ceļu, BMW glābj (+ VIDEO) 4

Video autors raksta, ka epizode varēja beigties daudz ļaunāk nekā ar bojātu automašīnas labo pusi, taču, pateicoties BMW vadītājam, kas pavirzījās malā, viss beidzās laimīgi. Lasīt vairāk

 

Līdz 831 kilometriem - Tesla “tālbraucēji” Ķīnas tirgum 7

Tesla gatavojas laist Ķīnas tirgū divus modeļus ar īpaši iespaidīgiem sniedzamības rādītājiem. Viens no tiem bez papildu uzlādes nobrauks līdz 751 km, otrs spēšot sasniegt pat 831 km. Lasīt vairāk

 

Elektroauto atbalsta programma tuvojas noslēgumam - tiek gatavota jauna pieeja atbalstam 13

Ņemot vērā lielo sabiedrības interesi un pieprasījuma straujo pieaugumu, esošā atbalsta programma (EKII) elektroauto un ārēji lādējamo hibrīdauto iegādei tuvojas noslēgumam. Lasīt vairāk

 

Circle K: Vai Trampa tarifi veicinās naftas cenu kritumu? 5

ASV prezidenta Donalda Trampa ieviestie ievedmuitas tarifi Ķīnai un Indijai, kuru mērķis ir ierobežot Krievijas naftas importu, īstermiņā varētu pazemināt naftas cenas un pieprasījumu pēc naftas, jo tie negatīvi ietekmētu globālo ekonomiku. Tomēr vēlāk jēlnaftas cena pasaules tirgū atkal varētu strauji pieaugt. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti