Nepilni 53 000 eiro - jaunais Audi A5 e-hybrid Latvijā: sportiska elegance un pārliecinoša elektriskā sniedzamība - iAuto

Nepilni 53 000 eiro - jaunais Audi A5 e-hybrid Latvijā: sportiska elegance un pārliecinoša elektriskā sniedzamība

 

Foto: Audi

Audi | 22.jūlijs 2025 18:39

Audi A5 e-hybrid quattro plug-in hibrīda modelis pieejams gan ar Avant, gan Sedan virsbūves versiju un divos jaudas variantos: 220 un 270 kW.

Latvijā jau pieejams jaunais Audi A5 e-hybrid, kas savu pasaules pirmizrādi piedzīvoja šī gada martā. Pirmo reizi Audi vēsturē iecienītajā A5 sērijā ir arī plug-in hibrīdi (PHEV).  Jaunās modeļa versijas, kas izstrādātas uz Premium Platform Combustion (PPC) platformas, pieejamas ar Avant un Sedan virsbūves versiju un diviem jaudas līmeņiem. Automobiļu inteliģentā hibrīda pārvaldība nodrošina optimālu darbību un elektrisko sniedzamību līdz pat 110 kilometriem. Jaunos Audi A5 e-hybrid modeļus iespējams apskatīt un iegādāties pie Audi oficiālā pārstāvja Møller Auto Rīga, sākot no EUR 52 700.

Ilgvars Ļubka, Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā, norāda: “Audi A5 e-hybrid ienāk tirgū brīdī, kad Latvijā interese par plug-in hibrīdiem ir rekordaugsta. Modelis apvieno efektīvas un jaudīgas hibrīdtehnoloģijas un vienlaikus saglabā A5 raksturīgo dinamiku un dizaina izsmalcinātību. Audi A5 e-hybrid ļauj kopsolī ar šī brīža klientu vajadzībām pakāpeniski virzīties pretim elektromobilitātes mērķiem. Turklāt, gada sākumā Latvijā prezentētā iekšdedzes versija pierādīja, ka A5 ir ļoti gaidīts modelis mūsu klientu vidū”.

Ar jauno A5 modeļu saimi Audi uzsāk nākamo attīstības posmu vidēja izmēra automobiļu segmentā, piedāvājot izteiksmīgāku dizaina valodu, augstākās kvalitātes iekšdedzes dzinēja tehnoloģiju un inovatīvu vadības koncepciju. A5 sērijas plug-in hibrīda modeļi nodrošina autovadītājiem vēl lielāku elastību un efektivitāti ikdienas mobilitātē. Lai veicinātu šo PHEV modeļu atpazīstamību, Audi ieviesis jaunu tehnoloģisko apzīmējumu PHEV modeļiem – e-hybrid.

Gan jaunais Audi A5 Avant e-hybrid quattro, gan Audi A5 Sedan e-hybrid quattro ir pieejams ar diviem jaudas līmeņiem: 220 un 270 kW jaudu. Automobiļi ir aprīkoti ar 2.0 TFSI dzinēju (185 kW / 252 ZS) un elektromotoru, kas nodrošina līdz pat 105 kW jaudu. Visi modeļu varianti spēj sasniegt 250 km/h lielu maksimālo ātrumu.

Ietilpīgs akumulators, uzlabota enerģijas rekuperācija inerces un bremzēšanas režīmā

A5 plug-in hibrīda centrālais elements ir jaunais augstsprieguma akumulators, kas atrodas automobiļa aizmugurē. Salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes plug-in hibrīda modeli – A6 TFSI e – Audi ir palielinājis A5 sērijas plug-in hibrīda modeļu ietilpību par aptuveni 45 %, līdz 25,9 kWh (neto 20,7 kWh). Neskatoties uz būtiski lielāku enerģijas apjomu, akumulatora uzstādīšanai nepieciešamā vieta palielinājusies minimāli.

Salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes A6 plug-in hibrīdu, jaunajā A5 e-hybrid Audi ir būtiski uzlabota rekuperatīvās bremzēšanas veiktspēja, kas tagad ceļā uz izvēlēto galamērķi darbojas ar elektroenerģiju, līdz ir pilnībā izmantots pieejamais akumulatora resurss.

Kad ātruma samazināšanas laikā tiek nospiests bremžu pedālis, A5 Avant e-hybrid quattro un A5 Sedan e-hybrid quattro spēj atgūt līdz pat 88 kW jaudas un novadīt to HV akumulatorā. Ja elektromotors darbojas kā ģenerators, tas paveic vairāk nekā 90 % no visiem ātruma samazināšanas procesiem.

Hidrauliskās riteņu bremzes tiek izmantotas brīžos, kad nepieciešams veikt straujāku bremzēšanu. Tas bremžu pedāļa sajūtu neietekmē, jo bremžu pedālis ir nodalīts no bremžu hidraulikas sistēmas. Elektriskajā braukšanas režīmā (EV režīmā) virzītās kustības rekuperācijas pakāpi iespējams regulēt trīs līmeņos, izmantojot lāpstiņas pie stūres – gluži tāpat kā pilnībā elektriskajos Audi modeļos.

Inteliģenta darbības stratēģija maksimālai efektivitātei

Jaunajos A5 e-hybrid modeļos ir pieejami divi darbības režīmi: EV un hybrid. EV režīmā tie darbojas ar elektroenerģiju. Iekšdedzes dzinējs tiek ieslēgts tikai situācijās, kad slēdžu joslā zem panorāmas displeja vai MMI sistēmā apzināti tiek izslēgts EV režīms, braukšanas programmā S, izmantojot Audi drive select dinamiskās vadības sistēmas režīmu, vai uzsākot maršruta vadību ar aktivizētu hibrīda asistentu.

Braucot hybrid režīmā, hibrīda pārvaldības sistēma pēc nepieciešamības uztur noteiktu uzlādes līmeni, lai saglabātu pietiekamu elektroenerģijas daudzumu vēlākai lietošanai, piemēram, braukšanai  pilsētvidē. A5 Sedan e-hybrid quattro spēj nobraukt līdz pat 116 kilometriem tikai ar elektroenerģiju atbilstoši WLTP EAER City standartam.

Attiecībā uz efektivitātei optimizētu patēriņu, hybrid režīms ir vispiemērotākais gan īsos, gan garos braucienos. Atkarībā no braukšanas situācijas un vadītājam nepieciešamās jaudas darbības stratēģija nosaka, vai braukt elektriskajā vai hibrīda režīmā, lai nodrošinātu pēc iespējas lielāku efektivitāti. PHEV modelis braukšanai pilsētās galvenokārt izmanto elektrisko piedziņu. Braucot ar lielāku ātrumu, hibrīda piedziņas izmantošanas īpatsvars palielinās.

Bagātīgs standarta aprīkojums

Tāpat kā visai A5 modeļu saimei, arī PHEV modeļiem ir bagātīgs standarta aprīkojums. Tajā ietverta progresīvā stūrēšana, navigācija, MMI panorāmas displejs un tālruņa induktīvās uzlādes paliktnis. Papildus tam, PHEV modeļiem standarta komplektācijā ir 3 zonu automātiskā gaisa kondicionēšanas sistēma, papildu gaisa kondicionieris un 18 collu diski. Avant bagāžas nodalījuma tilpums ir 361 litrs. Nolaižot aizmugurējos sēdekļus, tilpums palielinās līdz 1306 litriem. Sedan bagāžas nodalījuma tilpums ir no 331 litra līdz 1175 litriem. Ar A5 ir atļauts vilkt piekabes ar bremzēm līdz 1900 kilogramiem un piekabes bez bremzēm līdz 750 kilogramiem. Maksimāli pieļaujamā jumta noslodze ir 90 kilogrami.

Sportiskā izskata A5 e-hybrid quattro ar 270 kW jaudu standarta komplektācijā ir S line eksterjera pakotne, melnās krāsas stila pakotne un tonēti stikli, kas nodrošina īpaši dinamisku izskatu. Tāpat kā Audi S5, arī e-hybrid quattro modelim ar 270 kW jaudu ir LED Plus priekšējie lukturi un LED Pro aizmugurējie lukturi.

Audi lietotņu veikals, kas pieejams automobiļa MMI sistēmā, nodrošina piekļuvi arvien plašākam populāru lietotņu klāstam. Viedtālruņa saskarne savieno tālruni ar automobili un ļauj attēlot tā saturu tieši uz MMI skārienjutīgā displeja.

Foto: Audi

Foto: Audi

Foto: Audi

Foto: Audi

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Velosipēda un automašīnas sadursme - kurš vainīgs? (+ VIDEO) 10

Velosipēdiste apbrauc satiksmes sastrēgumu un saduras ar automašīnu, kuras vadītājs, acīmredzot negaidīja, ka divriteņu transports negaidīs sastrēguma beigas, tādēļ arī video autors vaicā "Kurš vainīgs?" Lasīt vairāk

 

Jaguar Land Rover atliek elektrisko modeļu startu 4

Lielbritānijas autoražotājs Jaguar Land Rover (JLR) ir nolēmis atlikt savu pilnībā elektrisko modeļu nonākšanu tirgū, kas sākotnēji tika plānota 2025. gadā. Lasīt vairāk

 

Gandrīz zem riteņiem (+ VIDEO) 15

Braukšanas prasmes vēl neapguvušais jaunais velosipēdists aizķeras aiz apgaismes staba un krītot gandrīz pakļūst zem riteņiem. Video autors raksta, ka puika nav cietis, bet par notikušo paziņots vecākiem. Lasīt vairāk

 

Ja jau elektroauto mazina CO2, vai tad tie ir vainīgi pie aukstās vasaras? (+ VIDEO) 32

iAuto.lv spriež par elektromobiļiem un CO2 samazinājumu, ko tiem vajadzētu panākt, pretstatā liekot šī gada auksto vasaru un teju nemitīgo lietu. Varbūt dabā notiek tomēr citi procesi? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti