Dacia modernizē Duster un Bigster spēka piedziņu klāstu, un abiem modeļiem ir pieejama arī hybrid-G 150 4x4 piedziņa.
Šis Flex-fuel 4x4 sašķidrinātās gāzes hibrīds ir efektīvs, daudzpusīgs un ekonomisks. Apvienojot priekšpusē esošo 103 kW (140 ZS) 1,2 litru 48V hibrīddzinēju ar aizmugurē izvietoto elektromotoru ar maksimālo jaudu 23 kW (31 ZS), transportlīdzekļa maksimālā jauda ir 113 kW (154 ZS), griezes moments iekšdedzes dzinējam ir 230 Nm, bet elektromotoram līdz 87 Nm.
Iekšdedzes dzinējs ir savienots ar 6 pakāpju divsajūgu automātisko pārnesumkārbu ar pārslēgiem uz stūres rata, bet elektromotors ar divpakāpju pārnesumkārbu ar atvienojamu aizmugurējo piedziņas tiltu.
Divpakāpju pārnesumkārba ar aizmugurējo elektromotoru ir pirmā šajā segmentā. Nodrošinot lielu griezes momentu riteņiem pie zema ātruma pirmajā pārnesumā, šis risinājums palēnina elektromotora darbību arī pie liela ātruma, vienlaikus saglabājot spēcīgu vilkmi aizmugurē līdz pat 140 km/h ātrumā. Neitrālais stāvoklis (sajūgs atvienots) novērš berzes zudumus uz ceļa, lai samazinātu degvielas patēriņu divu riteņu piedziņas režīmā.
Divsajūgu pārnesumkārbas pārnesumus var pārslēgt, izmantojot pārnesumu pārslēdzējus, kas pirmo reizi uzstādīti Dacia modelī. Šī funkcija ir īpaši noderīga, braucot bezceļa apstākļos, velkot kravu un braucot pa kalnu ceļiem.
Elektromotors ir savienots ar aizmugurējiem riteņiem, bet 48 V 0,84 kWh litija jonu akumulators veic patstāvīgu uzlādi ātruma samazināšanas un bremzēšanas laikā, tāpēc spēka piedziņa bieži var darboties pilnībā elektriskā režīmā. Pilsētas ciklā Duster un Bigster hybrid-G 150 4x4 var darboties pilnībā elektriskā režīmā līdz pat 60 % no braukšanas laika.
Šis tirgū unikālais 4x4 Flex-fuel hibrīddzinējs pilnībā izmanto vēsturiski zemākās sašķidrinātās gāzes cenas (0,97 €/l Francijā (01.09.25.), lai nodrošinātu ievērojamus ietaupījumus. Šī tehnoloģija samazina ekspluatācijas izmaksas par 30 % un CO2 emisijas par 20 g, salīdzinot ar pašreizējo 4x4 ICE piedāvājumu.
Ar divām 50 litru degvielas tvertnēm, vienu benzīnam un otru sašķidrinātajai gāzei, Duster nodrošina līdz 1500 km distanci (WLTP cikls) ar vienu degvielas uzpildes reizi.
Šī 48 V hibrīdā spēka piedziņa optimizē degvielas patēriņu, sasniedzot vidēji tikai 7,1* - 7,2** litrus uz 100 km (gāze) un 5,5* - 5,6** litrus uz 100 km (benzīns). CO2 emisijas ir attiecīgi 116* - 118**g/km (gāze) un 124* - 126* g/km (benzīns).
Četru riteņu piedziņai ar aizmugurē uzstādītu elektromotoru ir vairākas priekšrocības:
- divi pārnesumi, lai optimizētu braukšanas apstākļus 4x4 režīmā no 0 līdz 140 km/h.
- atvienojams aizmugurējais tilts, kas samazina berzi, samazinot degvielas patēriņu un CO2 emisijas
- griezes moments ir pieejams uzreiz, tiklīdz tiek konstatēts saķeres zudums priekšpusē
- Uzlabotas braukšanas īpašības uz ceļa un bez ceļa.
Šīs spēka piedziņas nodrošina Duster un Bigster sešus braukšanas režīmus visās situācijās:
- Automātiskais režīms, kad transportlīdzeklis automātiski pārslēdzas starp 4x2 un 4x4 režīmiem
- Eko maksimālam ietaupījumam ar iedarbināšanu pilnībā elektriskā režīmā, kas saķeres zuduma gadījumā pārslēdzas uz 4x4 režīmu
- Sniega režīms drošākai braukšanai 4x4 režīmā uz ceļiem ar vāju saķeri
- Dubļu/smilšu režīms pilnībā optimizētai 4x4 braukšanai uz neviendabīgām virsmām
- Fiksētais režīms bezceļu braukšanai pa nelīdzenu apvidu ar zemu ātrumu
- Nolaišanās no kalna kontroles režīms kontrolē stūrēšanu un stabilizē ātrumu, braucot lejup pa kalnu ar ātrumu no 4 līdz 30 km/h.
Hybrid-G 150 4x4 saglabā Duster un Bigster bezceļu braukšanas īpašības, vienlaikus nodrošinot ar automātisko pārnesumkārbu un aizmugurē iebūvētu elektromotoru uzlaboto vadāmību.
Jaunā spēka piedziņa būs pieejama Duster un Bigster modeļos šī gada beigās.
* Duster
**Bigster
JAUNĀS DUSTER SPĒKA PIEDZIŅAS
Duster ir atjaunojis savu spēka piedziņu klāstu, nodrošinot lielāku jaudu un vadāmību, vienlaikus saglabājot pieejamu cenu.
- Hybrid 155 modelis aizstāj hybrid 140
- Hybrid 140 aizstāj hybrid 130 modeli
- Eco-G 120 aizstāj Eco-G 100
Duster tagad tiek piedāvāts ar četru spēka piedziņu izvēli, tostarp hybrid-G 150 4x4, kas atbilst EU6e-bis standartam.
Duster hybrid 155. Sekojot Bigster, arī Duster tagad ir pieejams ar jauno hybrid 155 spēka piedziņu. Jaunā spēka piedziņa apvieno 109 ZS 4 cilindru benzīna dzinēju, divus elektromotorus (50 ZS motoru un augstsprieguma starteri/ģeneratoru), 1,4 kWh akumulatoru (230 V) un automātisko elektrisko pārnesumkārbu. Tam ir četri pārnesumi ICE motoram un divi pārnesumi elektromotoriem. Šī kombinētā tehnoloģija ir iespējama, jo netiek izmantots sajūgs.
Akumulatora uzlāde bremzēšanas laikā darbojas akumulatorā ar lielu enerģijas atgūšanas spēju un efektīvu automātisko pārnesumkārbu, ļaujot Duster sasniegt līdz pat 80 % no pilsētā nobrauktā laika pilnībā elektriskā režīmā. Papildus tam automašīna vienmēr tiek iedarbināta pilnībā elektriskā režīmā.Duster hybrid 155 versijā kombinētais degvielas patēriņš ir tikai 4,6 litri uz 100 km, kas ir par 8 % mazāks nekā hybrid 140 versijai, un CO2 izmešu apjoms ir tikai 105 g/km (-7 g/km salīdzinājumā ar hybrid 140 versiju).
Duster mild hybrid 140 Šis pirmais elektrifikācijas līmenis apvieno jaunās paaudzes 1,2 litru 3 cilindru benzīna dzinēju ar turbokompresoru, kas balstīts uz Millera ciklu (optimizēta efektivitāte un samazināti sūknēšanas zudumi), 48 V mild hybrid sistēmu un 6 pakāpju manuālo pārnesumkārbu.
Šī hibrīdā sistēma atbalsta iekšdedzes dzinēju iedarbināšanas un paātrinājuma brīžos, optimizējot braukšanas komfortu, samazinot vidējo degvielas patēriņu (5,4 l/100 km) un CO2 emisijas (122 g/km) par aptuveni 10 %, salīdzinot ar līdzvērtīgas jaudas ICE. Bremzēšana uzlādē 0,8 kWh akumulatoru procesā, kas autovadītājam ir pilnīgi pārredzams.
Duster Eco-G 120 Duster ir pieejams arī jaudīgākā gāzes dzinēja versijā (+20 ZS), kas paredzēta klientiem, kuri vēlas lielāku daudzpusību, izmantojot spēka piedziņu ar optimizētām ekspluatācijas izmaksām. Dacia ir neapstrīdams Eiropas līderis sašķidrinātās gāzes transportlīdzekļu jomā un vienīgais ražotājs, kas piedāvā elastīgas degvielas benzīna/šķidrās gāzes spēka piedziņas visos savos ICE modeļos. Kad jaunais Duster Eco-G 120 darbojas uz sašķidrinātās gāzes, tas rada vidēji par 10% mazāk CO2 izmešu nekā līdzvērtīgs benzīna dzinējs. Šis modelis spēj nobraukt līdz 1380 km, izmantojot divas degvielas tvertnes ar kopējo tilpumu 100 litri: 50 litri benzīnam un 50 litri gāzei. Tvertnes ir novietotas zem bagāžas nodalījuma grīdas, lai neietekmētu kravas tilpumu. Instrumentu paneļa funkcija ļauj ātri un bez problēmām pārslēgties no viena degvielas veida uz otru.
JAUNĀ DUSTER salona apdare
Kopā ar jauno spēka piedziņu klāsta ieviešanu Duster iegūst arī jaunu salona izskatu ar ekskluzīvu polsterējumu un atbilstošu Journey apdari. Autovadītāja sēdeklī tagad ir pieejama muguras balsta regulēšana.
Apdares versijā Extreme tagad ir jauni melni vieglmetāla diski.
Hibrīdās spēka piedziņas un jauno apdari papildina adaptīvā kruīza kontrole, kas pieejama Journey standarta versijā un kā izvēles opcija Extreme versijā.