Risku apdrošinātāja AS "Balta" šogad astoņos mēnešos saņēmusi aptuveni 3600 pieteikumu par vējstiklu bojājumiem, kas ir par 8% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn, aģentūru LETA informēja "Baltas" pārstāvji.
Lai gan pieteikumu skaits astoņos mēnešos ir samazinājies par 8%, izmaksas par bojājumiem turpina pieaugt. Ja 2022.gadā vidējā atlīdzība par vējstiklu bojājumiem bija 506 eiro, tad 2023.gadā - 585 eiro, bet šogad augustā - jau 675 eiro.
"Balta" Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs Kristaps Liecinieks skaidro, ka vidējo izmaksu pieaugumu nosaka ne tikai ražotāju cenu kāpums, bet arī tas, ka paši stikli kļūst tehnoloģiski sarežģītāki - jaunie vējstikli kļūst lielāki un plānāki, tajos tiek iestrādātas vietas kamerām, sensoriem un citām drošības sistēmām. Līdz ar to vējstikla bojājuma gadījumā nepietiekot ar stikla nomaiņu, nepieciešama arī kameru un sensoru kalibrācija.
Vienlaikus arvien vairāk autovadītāju izvēloties remontu, nevis nomaiņu. Ja plaisa nav vadītāja redzes laukā vai pārāk tuvu stikla malai, remonts ir drošs, kvalitatīvs un vairākkārt lētāks risinājums, skaidro Liecinieks.
Šovasar "Balta" klienti stiklu remontu izvēlējušies par 25% biežāk nekā pērn. Ja iepriekš šo pakalpojumu piedāvāja galvenokārt daži lielie servisi, tad šobrīd gandrīz katrā lielākā pilsētā esot pieejams autoserviss, kas specializējas arī stiklu labojumos.