58% autovadītāju pirms braukšanas nepārliecinās, vai ceļš ir apledojis - iAuto

58% autovadītāju pirms braukšanas nepārliecinās, vai ceļš ir apledojis 8

 

Foto: Publicitātes attēls

3.decembris 2025 13:02

Lai gan temperatūra pēdējās dienās ir nedaudz virs nulles, naktī termometra stabiņš noslīd zemāk un uz ceļiem daudzviet veidojas apledojums, taču 58% autovadītāju pirms braukšanas mīnus grādos nepārbauda, vai ceļš ir apledojis, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. 36% no viņiem apzinās, ka tas būtu jādara, bet 19% uzskata, ka pietiek tikai ar uzmanīgu braukšanu.

Tikai 42% autovadītāju vienmēr pārbauda, vai ceļš nav apledojis, iesākumā strauji piebremzējot vai uzgāzējot. Salīdzinot ar situāciju pērn, šogad nedaudz pieaudzis to autovadītāju skaits, kuri nepārbauda ceļa apledojumu – pagājušajā ziemā šādu atbildi sniedza 57% šoferi.

Lielākais apledojuma risks visbiežāk ir uz tiltiem, pārvadiem un ceļu posmiem ūdenstilpju un mežu tuvumā. Šādos laikapstākļos ir īpaši svarīgi, lai autovadītāji būtu piesardzīgi, izvēlētos laikapstākļiem un ceļa stāvoklim atbilstošu braukšanas ātrumu, kā arī ievērotu lielāku distanci starp braucošiem transportlīdzekļiem.

“Autoceļu ziemas uzturēšanas sezona sākās 1. novembrī un turpināsies līdz 31. martam, taču, neraugoties uz to, autovadītājiem jāseko līdzi āra temperatūrai un pirms brauciena jānovērtē situācija, lai pielāgotu braukšanas stilu apstākļiem. Ziemā ceļa segums var būt mainīgs, tāpēc autovadītājiem jābrauc ar domu, ka slīd visur,” stāsta Drošas Braukšanas Skolas direktors Jānis Vanks.

Analizējot pētījuma datus, iespējams secināt, ka sievietes daudz retāk pārbauda ceļa apledojumu. 61% sievietes norādīja, ka pirms braukšanas nepārliecinās, vai ceļš ir apledojis, kamēr šādu atbildi sniedza 55% vīrieši. Būtiskas atšķirības vērojamas arī analizējot respondentu atbildes dažādās vecuma grupās. Piemēram, kūtrākie apledojuma pārbaudē ir autovadītāj vecumā no 18 līdz 29 gadiem (68% norāda, ka, uzsākot braukšanu, nepārbauda apledojumu), bet apzinīgākie ir autovadītāji vecumā no 60 līdz 74 gadiem (51% norāda, ka, uzsākot braukšanu, nepārbauda apledojumu).

Rīgā un Zemgalē 61% autovadītāju norāda, ka nepārbauda, vai ceļš ir apledojis, Kurzemē – 56%, Latgalē – 55%, bet Vidzemē – 52%. Vidzemē autovadītāji visbiežāk pārbauda apledojumu, kas var būt skaidrojams ar laikapstākļiem un ceļu specifiku. Savukārt, Rīgā un Zemgalē autovadītāji visbiežāk paļaujas uz ieradumu, nevis apzinīgu pārbaudi.

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Pļurkt 3.decembris 2025 18:42
4 1 Atbildēt

Es vienmēr pirms braukšanas izvelku vafeli un paklapēju pa ceļa segumu. Ja pieķer galu, tad ir ledus.

Sergejs 3.decembris 2025 16:23
3 0 Atbildēt

Un tā var gāzēt un bremzēt visa maršruta garumā, jo te tas ledus ir, un jau pēc 1km nav uz tās pašas šosejas, vai otrādi.   Paskatoties kalendārā, termometrā, debesīs un uz zemes, ejot līdz auto, jau var saprast ko var gaidīt uz ceļa.

žēl, ka 3.decembris 2025 14:14
1 1 Atbildēt

Kālsberg alus (mums, 58% Lohiem) nenāk ar 58% tīrspirita saturu/massā (apjomā).Tad uzreiz būtu Jautrāka braukšana.

*strauji piebremzējot vai uzgāzējot -- šīs gadījumā nav kādas tādas Agresīvas braukšanas pamat pazīmes?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Bentley par 250 000 eiro, kā ikdienas auto 9

Kāds holandietis ar luksusa klases Bentley Continental GT veicis vairāk kā 300 000 km, par degvielu vien samaksājot aptuveni 65 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Plānotās izmaiņas vinješu likmēs attiecas tikai uz kravas automašīnām 26

Plānotie grozījumi Autoceļu lietošanas nodevas (ALN) likumā nosaka vinješu jeb likmju izmaiņas, kuru mērķis ir mazināt negatīvo ietekmi uz vidi un autoceļiem. Likmju paaugstināšana nodrošinās taisnīgāku līdzdalību infrastruktūras izmaksu segšanā – jo lielāka transportlīdzekļa radītā slodze uz autoceļiem, jo lielāks maksājums. Lasīt vairāk

 

Krievijā apstājas simtiem Porsche: kas noticis? 21

Krievijā liels skaits Porsche automobiļu īpašnieku pēdējo nedēļu laikā saskārušies ar dīvainu problēmu – automašīnu vairs nevar iedarbināt. Lasīt vairāk

 

4 miljoni eiro nav arguments - visi Bugatti Tourbillon jau pārdoti 6

Neraugoties uz cenu, kas bez PVN sasniedz gandrīz 4 miljonus eiro, visi Bugatti Tourbillon eksemplāri jau ir rezervēti un brīvā pārdošanā vairs nav pieejami. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti