Motociklisti satiksmes negadījumos - iAuto

Motociklisti satiksmes negadījumos

 
Latvijas Transportlīdzekļu Apdrošinātāju Birojs | 19.jūlijs 2013 11:29

Kopš aprīļa beigām, kad tika uzsākta motociklistu sezona, kopsummā tika izraisītas nedaudz vairāk kā 60 avārijas.

Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) datiem ievērojami palielinājies ceļu satiksmes negadījumos (CSNg) cietušo motociklistu skaits. Kopš 27. aprīļa, kad oficiāli tika atklāta motosezona, avārijās cietuši jau vairāk kā 100 motociklisti.

Kopš aprīļa beigām, kad tika uzsākta motociklistu sezona, kopsummā tika izraisītas nedaudz vairāk kā 60 avārijas*, kur kā CSNg vainīgā persona tika atzīts motocikla vadītājs. Tomēr kā norāda LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics arvien biežāk motociklu vadītāji paši cieš CSNg, kura rezultātā motociklistam tiek nodarīti gan materiāli zaudējumi, gan kaitējums tā veselībai. Cietušo motociklistu skaits ir ievērojami lielāks gan salīdzinājumā ar iepriekšējā gada tādu pašu periodu, gan 2011. gadu. Salīdzinājumā ar 2012. gadu, cietušo motociklistu skaits laika posmā no aprīļa beigām līdz jūlija sākumam palielinājies par 23 %.

„Autovadītāji mēdz būt neuzmanīgi uz ceļiem, jo nevēlas mainīt savus paradumus un līdztekus autovadīšanai mēdz darīt arī citas lietas. Bieži novērots, ka autovadītāji vadot spēkratu runā pa telefonu, kas mazina uzmanību tam, kas notiek uz ceļa, kā arī bīstamības situācijās samazina to reakcijas ātrumu. Arīdzan ir novērots, ka autovadītāji nerāda pagrieziena rādītāju, nedomājot par to, ka nebrīdinot iepriekš par savu nodomu un pēkšņi mainot kustības virzienu, citiem ceļu satiksmes dalībniekiem tiek radītas avārijas situācijas. Nereti šādās situācijās, īpaši pie straujas bremzēšanas, motociklists krītot, gūst mugurkaula traumas un smagākos gadījumos iet bojā. Savukārt motociklisti paši sev rada bīstamas situācijas, braucot starp automašīnām un veidojot papildus joslu”, komentē Juris Stengrevics.

Par CSNg, kuros cietuši motociklisti, pērn pieņemti 192 lēmumi par kopējo summu gandrīz 175 000 LVL apmērā, kas ir par 6600 LVL vairāk kā kopējā maksājuma summa 2011. gadā. Savukārt vidējās atlīdzības izmaksas, kuras tika veiktas sakarā ar CSNg rezultātā radušos motociklu bojājumu atlīdzību, paliek aizvien lielākas. Ja 2011. gadā vidējās atlīdzības izmaksa par motociklam (t.sk. par personai un citai mantai) nodarītajiem zaudējumiem sastādīja 890 LVL, tad 2012. gadā jau 911 LVL. Tādējādi vidējā atlīdzības summa par motociklam nodarītiem zaudējumiem ir gandrīz par 200 LVL augstāka nekā vidējā atlīdzības summa par visiem transportlīdzekļu veidiem kopumā.

Uz 2013. gada 15. jūliju apdrošināto motociklu skaits sasniedz gandrīz 13, 7 tūkstošus.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ford pārskata elektrifikācijas plānus – vēl platāks solis atpakaļ 6

ASV autobūves uzņēmums atzīst kļūdu virzībā uz vispārējo elektrifikāciju, rēķinās ar zaudējumiem un turpinās ražot arī degvielas automašīnas. Lasīt vairāk

 

Uzdāvini savai otrajai pusei "Porsche Off-Road Experience" piedzīvojumu 333 trasē. Te neliels ieskats (+ VIDEO) 2

Tas nav vienkārši brauciens. Tā ir robežu pārbaude – tavu un arī Porsche. Stāvas nogāzes, īsta 4x4 trase, bet bez dubļiem, auto šūpoles un 3 metrus augsts metāla tilts, kas prasa pārliecību un precizitāti. Lasīt vairāk

 

Putins atklāj, kādā gadījumā uzbrukums Rietumiem nenotiks; Krievija šo karu nesāka (+ VIDEO) 15

Krievijas diktators Vladimirs Putins ikgadējā jautājumu un atbilžu sesijā piektdien sniedza atbildes uz vairākiem šobrīd aktuāliem jautājumiem. Lasīt vairāk

 

Uzlabotajā krustojumā pie Spice-Depo ir arī jauns un nebijis sastrēgums, kurš nedrīkstētu būt 4.DAĻA (+ VIDEO) 35

iAuto.lv turpina pētīt jaunizbūvētā satiksmes mezgla risinājumus, kam vajadzētu samazināt sastrēgumus. Taču - vai tā ir? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti