Sagaidījis savu stundu - "IŽ Jupiter-3" rūpnīcas iepakojumā (+ foto) - iAuto

Sagaidījis savu stundu - "IŽ Jupiter-3" rūpnīcas iepakojumā (+ foto) 35

 

Foto: fishki.net

iAuto | 31.decembris 2015 10:03

Krievu mediji raksta par pilnīgi jaunu 1976.gada motociklu IŽ Jupiter-3 ar blakusvāģi, kas rūpnīcas iepakojumā un tikai 3 km nobraukumu, kādā vecā šķūnītī bija glabājies 38 gadus.

Automobiļu „laika kapsulās” saglabātajiem spēkratiem parasti ir vismaz dažu kilometru nobraukums, kas rodas pārvietojot tos līdz stāvvietai rūpnīcas produkcijas uzglabāšanas laukumā, pie dīlera vai īpašnieka garāžai. Ar motocikliem ir savādāk – divriteņu braucamrīku kompaktais izmērs un svars ļauj aiztaupīt šāda veida manipulācijas, tādēļ transportēšanai tos sapako jau rūpnīcas teritorijā.

Tieši tā padomjlaikā rīkojās Iževskas motociklu rūpnīca, kas transportēšanai izmantoja improvizētu, no zāģmateriāliem pagatavotu kasti, kurā patērētājiem tos nogādāja ar dzelzceļa un auto transportu. Vienu šādu kasti 1976.gadā Českeskas apgabals valsts noteiktajā sadales kārtībā nodeva mežrūpnieku rīcībā. Motocikls bija paredzēts teritorijas apbraukāšanai un kontrolei, taču mežsarga rīcībā bija labi uzturēts "IŽ Jupiter-2" un jauno tehniku viņš izmantot nesteidzās.

Braucamrīku ar visu rūpnīcas iepakojumu novietoja sausā šķūnītī, kur tas uzglabājās līdz pat 2014.gadam, kad par aizmirsto tehniku ieinteresējās īpašnieka mazdēls. Rūpnīcas dokumenti liecina, ka tas izgatavots 1976.gada 2.jūnijā, bet odometra rādījums ir „00003” km (redzams arī attēlā), kas radies, veicot testa braucienu rūpnīcas poligonā.

1976.gadā "IŽ Jupiter-3" ar blakusvāģi maksāja 1040 padomju rubļu, bet par čehu "Jawa-634" prasīja 1360 rubļu.

"IŽ Jupiter-3" tika ražots no 1971. līdz 1981.gadam. Motocikls bija komplektēts ar gaisa dzeses divcilindru rindas motoru, kas attīstīja 25 ZS (to gadu "Jawa-350" – 23 ZS) jaudu un strādāja pārī ar četru pakāpju pārnesumkārbu. Motocikla maksimālais ātrums bez blakusvāģa bija 120 km/h, bet vidējais degvielas patēriņš – 3,5 – 4,0 litri uz 100 km. 18 litru tvertne, kurā lēja ar eļļu sajauktu 76 markas benzīnu, varēja nodrošināt 400 – 500 km garu distanci.  

 
35 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
IBM 30.decembris 2015 15:45
30 14 Atbildēt

Nu ļoti labi saglabājies...

Tikko kā krāsots...

Pļurkt 30.decembris 2015 17:30
27 29 Atbildēt

Izguli dzērumu pirms sāc kaut ko skribelēt!

rt 30.decembris 2015 19:30
24 28 Atbildēt

Cena joprojām tāda pati - 150 EUR tonnā.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche 718 Boxster/Cayman finiša taisnē

Vēl tikai pāris mēneši un Porsche 718 Boxster/Cayman ražošana noslēgsies, bet ražotājs, kaut arī lēnāk nekā iepriekš plānots, turpinās ceļu pilnīgas elektrifikācijas virzienā. Lasīt vairāk

 

Volvo izgatavojis pēdējo V90 universāli 9

Vakar no Volvo rūpnīcas konveijera Torslandā noripojis pēdējais V90 universāla eksemplārs, atstājot V60 kā vienīgo modeli ar šāda tipa virsbūvi. Lasīt vairāk

 

177 Zs un 228 km/h - Škoda piedāvā visu laiku jaudīgāko Fabia (+ FOTO) 6

Čehijas autobūves uzņēmums Škoda izstrādājis īpašo modeli Fabia 130, kas veltīts uzņēmuma 130 gadu jubilejai. Lasīt vairāk

 

Amazon Prime 2025 Rudens cenu piedāvājumi (+ FOTO) 1

iAuto redakcija ieskatās interesantākajos Amazon Prime rudens piedāvājumos. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti