No 1 līdz 8 - Volkswagen Golf visas paaudzes (+ FOTO) - iAuto

No 1 līdz 8 - Volkswagen Golf visas paaudzes (+ FOTO) 8

 
iAuto | 6.maijs 2019 11:57

Volkswagen Golf drīz iesoļos savā astotajā paaudzē, tādēļ vācu izdevums Autobild atskatās uz to, kas noticis 45 gadu laikā.

Pirmais Golf nāca klajā 1974. gadā. Tas bija pilnīgi jauns modelis, kas aizstāja ilgdzīvotāju Käfer (Beetle). Jauns bija pilnīgi viss: virsbūves forma, konstrukcija, piedziņa, motori un modeļu varianti. Golf panākumu recepte bija priekšā iebūvēts motors, priekšējo riteņu piedziņa un šķidruma dzesēšanas sistēma. Pircēji jauno modeli uzņēma ar sajūsmu un jau pēc diviem gadiem no konveijera noripoja miljonais eksemplārs. Dīzelis bija paredzēts taupīgajiem, GTI (abi 1976.g.) – sportiskas braukšanas cienītajiem, bet kabriolets (1979.g.) nodzīvoja līdz pat 1993.gadam (Golf 2 paaudzē vaļējās versijas nebija).

Golf 1 Foto: Ekrānšāviņš

1983.gada vasarā notika paaudžu maiņa. Golf 2 piedāvāja vairāk vietas pasažieriem un vēl plašāku modeļu izvēli. Kopā ar dīzeli, turbodīzeli un pilnpiedziņas versiju testu kilometrus vāca arī pirmie elektriskās piedziņas prototipi. Jaunais modelis bija komfortablāks, labāk nostrādāts un pasargāts pret rūsu, tādēļ Golf 2 arī šodien palaikam redzams mūsu ielās.

Golf 2 Foto: iAuto.lv

Golf 3 ieradās 1991. gadā. Dizaina jomā lielu izmaiņu nebija, taču drošības jomā gan – šīs paaudzes modelis kļuva par pirmo Golf ar gaisa drošības spilvenu. Virsbūves formas kļuva apaļākas, bet raksturīgos apaļos lukturus nomainīja izstiepti, lāsītes formas starmeši. Modeļu klāsts atkal palielinājās un Golf pirmoreiz varēja iegādāties universāla izpildījumā, kā sporta variant ar sešcilindru motoru un dīzeļa versijā ar degvielas tiešās iesmidzināšanas sistēmu.

Golf 3

1997. gadā pircēji sagaidīja Golf 4. Šis modelis nāca klajā ar jauniem kvalitātes standartiem un kļuva par pirmo Golf ar sešu pakāpju pārnesumkārbu. Motoru jau atkal pieauga un īpašajā 25.gadu jubilejas modelī tā sasniedza 180 Zs. Tas vēl nebija viss, jo vēlāk tika laists klajā R32 ar 241 Zs – tajā laikā ātrākais sērijveida Golf, kas varēja sasniegt 250 km/h.

Golf 4

2003. gadā beidzās Golf 4 ēra un vietā stājās Golf 5 – pirmais modelis, kura konstrukcijā tika izmantots lāzermetināšanas paņēmiens. Tas ļāva izveidot drošu un izturīgu virsbūvi, turklāt vadītāju un pasažierus atkarībā no versijas tagad sargāja līdz pat astoņiem gaisa spilveniem. GTI modelis sāka izmantot turbomotoru ar degvielas tiešās iesmidzināšanas sistēmu, bet modeļu klāstam pievienojās Golf Plus, CrossGolf un jauns universāls. Ar Golf 5 ražotājs pārsniedza 20 miljonu robežu.

Golf 5

2008. gadā ieradās Golf 6. Jaunais modelis turpināja uzlabot drošības standartus, nokārtojot EuroNCAP testus “uz pieci”, pārgāja uz degvielas tiešās iesmidzināšanas motoriem un samazināja degvielas patēriņu. Izrādījās, ka benzīna TSI motoriem ir problēmas ar dzinēja piedziņas ķēdi, tādēļ ražotājs uzņēmās atbildību arī par automobiļiem, kas vecāki par sešiem gadiem. Golf dīzeļdzinēji atvadījās no sūkņa-sprauslas tehnikas un pārgāja uz Common-Rail, kas palīdzēja vēl vairāk samazināt degvielas patēriņu un uzlabot dinamiku.

Golf 6

2012. gada rudenī pienāca kārtējā paaudžu maiņa. Golf 7 pamatu tagad veidoja jaunā MQB modulārā platforma, kas līdztekus ražošanas izmaksu samazinājumam piedāvāja vēl plašāku daudzveidību. Konstrukcijas svars atkarībā no versijas samazinājās līdz pat 100 kg, turpinājās darbs pie degvielas patēriņa samazināšanas, ieviešot Start-Stop automātiku, elektriskās piedziņas modeli un Plug-in hibrīdu (abi 2014.g.)

Golf 7

2016. gada rudenī Volkswagen veica modernizāciju, kas aptvēra Golf 7 divu un četru durvju modeļus, GTI, GTE un Variant versijas. Pirmoreiz golfiņam kļuva pieejama multimediju sistēmas žestu vadība – ekstra, kas līdz šim bija pieejama vien dārgākajiem BMW modeļiem. Tehniskā jomā jaunievedumiem pievienojās 1,5 litru benzīna motors ar cilindru atslēgšanas tehnoloģiju, kā arī DSG septiņu pakāpju ātrumkārba, kas nomainīja tādu pašu agregātu ar sešām pakāpēm. Dārgākajās versijas ksenu aizstāja ar LED lukturiem.

2020. gada februārī tiek plānots Golf 8 starts. Automobilis tiks ražots uz modificētas MQB Evo platformas un piedāvās tādus jaunievedumus, kā īpaši liela izmēra Head-Up projekcijas displeju, pilnīgi jaunu multimediju sistēmu ar žestu vadību un personalizēšanas iespējām, trešā līmeņa autopilotu u.c. Kopā ar dažādiem benzīna un dīzeļa dzinējiem, zaļā dzīvesveida piekritējiem tiks piedāvāts modelis ar Mild-Hybrid 48 V daļējā hibrīda tehnoloģiju, bet sportistiem – GTI (245 Zs), GTI Performance (300 Zs) un R (330 Zs) modeļi.

Golf 8

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
arba 6.maijs 2019 15:05
15 2 Atbildēt

Zini kā sauc tos, kas paši ar sevi sarunajas ?

viencexperc 6.maijs 2019 12:07
8 11 Atbildēt

Jūs šito rakstu ielikāt ar mērķi apsmiet golfus?

Kādas 8 paaudzes? Jebkurš ne VAG - pists pateiks, ka te ir tikai 3 paaudzes.

1. - no 1974-1991 ( ar nelielu feisliftu pa vidu) ilgums - 17 gadi

2. - no 1991 - 2008 ( arī pa vidu kaut kādi feislifti) - ilgums - 17 gadi

3. paaudze no 2003 -2020

Īsts žigulis. Mainās reizi 17 gados

ielieciet vēl audi. Tur vispār būs smieklīgi. Varēsimi ierēkt visi kopā.

viencexperc 6.maijs 2019 12:12
8 10 Atbildēt

Kāpēc katra paaudze ir 17 gadi? Lai viena cilvēku paaudze redzētu tikai vienu modeli.

Cilvēks piedzima, neko nesaprot. Kad sāk saprast - redz vienu golfu. Un to redz līdz tam brīdim, kad pašam ir jau sīkie. Nākošo paaudzi redzēs, kad sīkajiem būs sīkie.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jau 1 000 000 saražotu automobiļu - Ķīnas Leapmotor pārsteidz ar tempu

Stellantis sabiedrotais pārsteidz ar tempu, kā tas virzās uz priekšu, kļūstot tikai par otro Ķīnas jaunuzņēmumu, kas spējis sasniegt 1 miljonu saražotu eksemplāru. Lasīt vairāk

 

Elektromobilitātes sekas – ZF likvidēs 7600 darbavietas 14

Vācijas uzņēmums ZF, kas specializējas automobiļu transmisiju un dažādu citu komponenšu ražošanā, līdz 2030. gadam likvidēs 7600 darbavietas, veicot restrukturizāciju un pielāgojoties tirgus prasībām. Lasīt vairāk

 

Ford Focus ST noiet no skatuves 1

26. septembrī Ford rūpnīcā Vācijas Zārluī no konveijera noripoja pēdējais Focus ST eksemplārs, noslēdzot vairāk kā divu desmitgadu ilgo “karstā hečbeka” dzīves ciklu. Lasīt vairāk

 

Iedzīvotāju ieskatā smago ceļa satiksmes negadījumu izpēte un pastiprināta kontrole uzlabos ceļu satiksmes drošību 18

2025. gadā Satiksmes ministrija (SM) festivālos LAMPA, ARTIŠOKS, KOPUMS, kā arī Eiropas Mobilitātes nedēļas pasākumā “Diena bez auto” aicināja apmeklētājus piedalīties aptaujā un paust viedokli par tuvākajā laikā veicamajiem pasākumiem ceļu satiksmes drošības uzlabošanai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti