Jauns Ginesa rekords “uzlādē” elektroauto fanus - iAuto

Jauns Ginesa rekords “uzlādē” elektroauto fanus 4

 

Foto: Velocita

Velocita | 23.marts 2022 11:18

Otrpus Atlantijas okeānam sasniegts jauns elektro auto rekord s – t ur , ar jauno Kia EV6 braucot pāri A merikas Savienotajām Valstīm, fiksēts īsākais akumulatora uzlādes laiks.

Veicot 4635 jūdzes  (7459 km)   septiņ as  dien as ilgajā   ceļā   no Ņujorkas līdz Losandželosai,  brauciena dalībnieki   akumulatora  uzlādēšanai  veltīja  vien  7 stund as  10 minūt e s un 1 sekund i , tādējādi iepriekšējo   Tesla  rekordu   uzlabojot  vairāk nekā  par  5 stundām (12 stundas 48 minūtes un 19 sekundes).

Interesanti, ka vidēji   apstāšanās  akumulatora  uzlādes  dēļ  aizņēma mazāk nekā 20 minūtes. T āpēc   ceļotāji  mašīnas rezerv es   neatjaunoja   naktī, kamēr  paši  gulēja,  bet  paļāvās uz EV6 spēju  neticami  ātri uzlādēt  akumulatoru , izmantojot  īpaši  ātrās  uzlādes  stacijas .

Balstīts uz speciāli izstrādātas elektromobiļu  E-GMP  platformas,  EV6  var pieņemt līdz pat  350 kW  lielu   uzlādes  jaudu, tāpēc  atbilstošās stacijās  tā  akumulatoru   no 10   līdz 80%  var uzlādēt  nieka   18 minūtēs,  bet  ar 4 minūtēm pietiek, lai  to  uzlādētu  100 k ilometriem .   Atkarībā no izvēlētās  modeļa  versijas  akumulatora  kapacitāte  var  būt  pat  77,4 kWh,  bet  motora jauda  –  no 125 līdz 430 kW ,  savukārt  maksimāl ā  sniedzamība   ar vienu uzlādi  –  528 km.

Auto  ir gatavi ,  jāsasparojas  infrastruktūras  attīstītājiem

I zdevējs un žurnāla  Auto  Bild  Lietuva s  galvenais redaktors Vitolds  Mi ļus  ir viens  pieredzējušākajiem   autoceļotājiem  un sportistiem ne tikai Baltijā, bet visā Eiropā. Viņa kontā ir divi pasaules rekordi ( visīsākajā laikā  mēroti   maršruti  Lisabona – Vladiv o stoka un Nordkaps – Keiptauna),  ekspedīcijas uz nomaļiem pasaules nostūriem,  kā arī dalība daudzos  ekorallijos  un  elektroauto  sacensībās.   Viņš uzskata, ka ar  elektroauto  jau tagad  iespējams  doties tūkstošiem kilometru braucien os , tikai  pirms tam rūpīgi  jāizpēta  maršruts. Pēc ceļotāja  pieredzes , ražotāj u piedāvājum s ir pietiekami plašs un ietver spēkratus, kas ir piemēroti  gariem ceļojumiem  kopā  ar ģimeni ,  – v ienīgais, kas var sagādāt  raizes , ir infrastruktūra.

“ EV6   var ātri uzlādēt,  tajā ir patīkami  atrasties , tāpēc  pati mašīna  diez vai kļūs par  ceļojuma pudeles kaklu ,  drīzāk pārsteigumus sagādās  infrastruktūra .   Dodoties uz ārzemēm,  nākas  izmanto t  dažādu operatoru stacijas,  bet tās  nebūt nav vien ādas . Tāpēc ir svarīgi  zināt , ka, šķērsojot daudzas valstis, nāk sies saskarties ar dažādām sistēmām , kam  būs  unikālas   izmantošanas  nianses: sākot  no  lietotnēm, kurās nav angļu valodas, un beidzot ar pakalpojum a  aktivizēšanas slazdiem,  no  kur iem  nespēj  izkļūt  pat pieredzējuši lietotāji, ”  norāda  V.  Miļus .

Pateicoties  ātro   uzlādes  staciju  tīkla  attīstībai ,   c ilvēki, kas ceļo pa Eiropu   ar moderniem elektromobiļiem , j ū t a s arvien  komfortablāk :  ātrā uzlāde   sniedz zināmu drošības  sa jūtu  un  ļauj  spontāni mainīt maršrutu. Tāpēc speciālists iesaka pievērst lielāku uzmanību  tieši  šim aspektam .   “ Ātrā uzlāde ir ļoti laba  lieta , taču, lai to  pilnvērtīgi  izmantotu, jāizvērtē infr astruktūra plānotajā maršrutā. Un j āskatās ne tik daudz uz staciju skaitu,  cik  uz to, vai tās  ir   ātr ās vai lēnās , ”  iesaka  V .   Miļus .

Ātruma faktors

Kā  jau ierasti ,  elektroauto īpašniekiem tiek ieteikts akumulatoru  uzlādēt  līdz 80 procentiem.  Ja turpina   virs šī skaitļa ,  uzlādes  process ievērojami palēninās, tāpēc tiem, kas  ceļā  vēlas  ietaupīt laiku, nav vērts gaidīt.  Un attiecīgi  ir vērts  veicamā attāluma nogriežņus  aprēķināt  tā , lai gadījumā, ja izvēlētā stacija nedarbojas vai ir ļoti noslogota, nākam ā  būtu  sasniedzama .

“ Es nekad nevienam neie teikt u braukt līdz  tukša m akumulatoram . Mans padoms pat tie m ,  k as   nekad nešķērso  valsts  robežu ,  –  allaž  nodrošinie ties ar pietiekamu  enerģijas rezervi , lai nepieciešamības gadījumā spētu  aizkulties  vienu staciju tālāk ,  nekā domāts.   Es pats g arākos braucienos elektro auto   cenšos  uzlādēt katru reizi, kad apstājos. Ja ir iespējams ātri  iegūt 100 km rezervi, apstājoties  uz 10 minūtēm , –  kāpēc  to neizmantot?”   saka   Vitolds .

Tāpat   eksperts  min vēl kādu  aspektu .   Vācijā  cilvēki  ir pieraduši braukt ar maksimālo ātrumu , bet vietās, kur ierobežojumu nav, – tik ātri, cik ļauj mašīna . Arī jaudīgi elektro auto  var sasniegt iespaidīgu ātrumu  –  pilnpiedziņas EV6  ar  277 kW  jaudu  tie ir  188 km/h.

Taču  Vitolds  uzsver , ka ir svarīgi zināt, kā mašīnas veiktspēju ietekmē ātra braukšana.  Ja vēlaties  lidot  pa Polijas vai Vācijas  liel ceļiem,  noskaņojieties , ka akumulators būs   jālādē biežāk . Pretējā gadījumā pastāv risks , ka līdz  nodomātajam   mērķim   netiksiet .

“ Enerģijas patēriņš  būtiski  pieaug , pieaugot ātrumam , tāpēc  drīz vien   jebkurš  sapr ot , ka  pārvietoties šādā režīmā gluži vienkārši nav vērts .  I zvēloties  mašīnai  saudzīgāku  ātrumu, patēriņu  iespējams  samazināt vairāk nekā  divkārtīgi ,  pie  viena  būtiski palielinot veicamo attālumu,”   skaidr o   V.  Miļus .

Viesnīcas gan nakšņošanai, gan  uzlādei

Autobraucēji  arvien biežāk izmanto  specializētā s  lietotnes, lai plānotu, kur un cik daudz  papildināt elektromobiļa rezerves .  Vitolds   Mi ļus   iesaka:   meklējot   viesnīca s,  pārbaudie t, vai tajās ir  uzlād e s  iespēja ,  – tas  ir ļoti  svarīgi .   “ Vair āk umā gadījumu viesnīcas nodrošina bezmaksas uzlād i , un t ūristiem  tas ir īpaši ērti, jo no rīta auto ir gatavs jaunam  ceļa posmam  un  ne  par ko nav jāuztraucas, ”  norāda  žurnālists .

Protams, garajos ģimenes ceļojumos var būt vairāk pieturu, nekā  sākotnēji  iecerēts : lai  izkustētos ,  paēstu  vai tuvāk iepazītu vietu . Tāpēc, plānojot maršrutu,  ir  vērts izvēlēties tā da s izklaides vietas, kur ir uzlādes stacijas.   Tās var atrast ne tikai pie šosejām  un  reģionālajiem ceļiem, bet arī pilsētās,  kā arī  atpūtas  un  tirdzniecības  vietās .

Vitolds  Mi ļus   vērš uzmanību arī uz to ,  ka  lielākā daļa jauno elektro auto  jau tagad  bez problēmām   sasniedz  200 km, tāpēc pieturas var rēķināt ar šād u intervālu .   “ I eteicams izvēlēties ātrās  stacijas, un ļ oti labi, ja  tās  tuvumā ir kafejnīca vai lielveikals, kur  lietderīgi   pavadīt  laiku, kamēr mašīna lādējas .   Vis u s š o s  aspektus  var  noskaidrot  un izpētīt   jau   plāno šanas stadijā , tāpēc  grūt ībām   ar to atrašanu   nevajadzētu  būt . Lielāk ā  daļ a  Eiropas uzlādes staciju  izvietotas tieši  pēc šādas loģikas , proti  –  blakus  atpūtas  iestādēm . Parasti šādas pieturvietas ir lab i  uzturētas un  retāk  sagādā  nepatīkamus  pārsteigumu s  autovadītājiem, ”   rezumē   V .   Miļus .

 

 

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
WALA 23.marts 2022 11:42
2 1 Atbildēt

Nez kurš šamiem brauca pa priekšu un EV lādēt gribētāju rindas izgaiņāja

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vanšu tilta pārbūvi piedāvā veikt par aptuveni 70 miljoniem eiro 1

Pretendenti Vanšu tilta pārbūvi piedāvā veikt par aptuveni 70 miljoniem eiro, liecina Elektronisko iepirkumu sistēmā publicētā informācija. Lasīt vairāk

 

Vai betona kluči rotācijas apļu nomales pasargā vai padara bīstamas? (+ VIDEO) 17

4.studijas skatītājs pēc tam, kad gandrīz uzbrauca virsū rotācijas apļa nomales betona šķērslim, vērsās pie mums ar jautājumu: ko tieši šie betona kluči sargā? Lasīt vairāk

 

Soda par iebraukšanu Jūrmalā bez caurlaides, ja pat tā ir nopirkta 31

Vai nopērkot Jūrmalas caurlaidi var tikt pie soda par iebraukšanu pilsētā bez tās? Izrādās, ka var. Kas jāņem vērā, lai šādas situācijas nenotiktu? Lasīt vairāk

 

Degvielas auto vēl nav miris - Kia K4 no 2026. gada Eiropā (+ FOTO) 2

Nākamgad Kia automobiļu piedāvājumam Eiropas tirgū pievienosies ar benzīna motoriem darbināmais K4. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti