2023.gadā Ford veiks izmaiņas modeļu savā komerctransportlīdzekļu piedāvājumā iekšdedzes motoru Transit Custom nomainot ar pilnībā elektrisko E-Transit Custom.
Ford Transit Custom jau gadiem bijis labs palīgs amatniekiem, celtniekiem un dažādu neliela apjoma pakalpojumu sniedzējiem. 2023.gadā Ford Transit mazākais brālis sasniegs vēsturisku pagrieziena punktu atvadoties no iekšdedzes dzinējiem un pārejot uz pilnībā elektrisku piedziņu.
Pēc elektriskā Transit, kas debitēja gada vidū, E-Transit Custom ir otrais Ford komercauto Eiropā, kas tiek darbināts ar elektromotoru. Nākamo divu gadu laikā tiem sekos vēl trīs modeļi.

E-Transit Custom aprīkots ar jaunās paaudzes 74 kWh akumulatoru, kas nodrošina par 12% lielāku blīvumu nekā baterijā, ko izmanto E-Transit. Tādejādi gaitas rezervei būtu jāsniedzas līdz 380 kilometriem, kas ir ievērojami vairāk nekā šādu furgonu vidējais ikdienas nobraukums. Ražotājs norādījis, ka izmantojot 125 kW ātrās uzlādes tehnoloģiju uzlāde līdz 80% aizņem aptuveni 40 minūtes, bet pie standarta trīsfāzu maiņstrāvas pieslēguma to paveic nepilnās 8 stundās. Ir arī speciāla programma, kas paredzēta īsiem uzlādes cikliem, piemēram, 5 minūtēm, kuru laikā akumulatoru uzlādē 38 kilometriem.

Transit Custom darbina aizmugurē novietots elektromotors, kam var būt 99 kW (135 ZS) vai 160 kW (217 ZS) jauda. Maksimālais griezes moments 415 Nm, kas ir pietiekami, lai vilktu divas tonnas smagu piekabi. Ražotāja norādītā kravnesība - 1100 kilogrami, līdz 3,45 m garā kravas nodalījuma tilpums - no 5,8 līdz 9 kubikmetriem atkarībā no versijas, kas var būt ar divu garenbāzes un jumta augstuma variantos.

Ford inženieri pacentušies, lai elektriskais furgons atbilstu laikmeta garam, tādēļ aprīkojumā iekļauta digitālā "Ford Pro ekosistēma", kuras mērķis ir optimizēt uzņēmuma produktivitāti, izmantojot mākoņpakalpojumus, piemēram, regulārus programmatūras atjauninājumus "pa gaisu", kas ļauj atjaunināt līdz 30 funkcijām.

Vadītāja rīcībā 13 collu skārienekrāns, regulējama un uz augšu uzlokāma stūre, iespēja ērti pārvietoties uz blakussēdētāja sēdekli (nekas netraucē, jo režīmu izvēles slēdzis pie stūres kolonnas), ietilpīgas sīklietu glabātuves priekšējo panelī, jo gaisa spilvens tagad iemontēts virs vējstikla. Elektronisko paļīgu skaitā Pre-Collision sadursmes novēršanas tehnoloģija, joslu asistents, miegainības brīdinājums, kruīza kontrole, ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, inteliģentais ātruma ierobežotājs, priekšējie un aizmugurējie parkošanās sensori un, atkarībā no aprīkojuma līmeņa arī 360 grādu kamera.

Komercpakalpojumu sniedzējiem jaunajā Ford E-Transit Custom ieviestas dažas viedās funkcijas, piemēram, "Delivery Assist" aprīkojuma pakete, kas nepieciešamības gadījumā iedarbina avārijas gaismas un, izkāpjot no automašīnas, automātiski aizslēdz sānu logus un durvis. Vadītājam atgriežoties, elektronika automātiski atgriež visu iepriekšējā stāvoklī un ceļojums var turpināties. Viedtālrunī tiek izmantota digitālā atslēga, ar kuru īpašnieks vai autoparka vadītājs var piešķirt vairākiem cilvēkiem piekļuvi automašīnai.
Zinot, ka furgoniņa vadītājs daudz laika pavada savā transportlīdzeklī, izstrādāti risinājumi, lai šoferis varētu ērti strādāt (rakstīt ceļazīmes) un arī paēst. Šādā gadījumā jāiegādājas " Mobile Office", kas ļauj nolaist stūri, lai izveidotu virsmu klēpjdatoram vai planšetdatoram vai izmantot to kā nelielu galdiņu, ieturot maltīti.
Tāpat kā ar E-Transit, arī E-Transit Custom var pasūtīt Pro-Power borta sistēmu, kas ļauj darbināt instrumentus un elektrorīkus ar enerģijas patēriņu līdz 2,3 kW, kas ir praktiska funkcija, īpaši amatniekiem.
Ford E-Transit Custom ražošana Stambulā (Turcija) sāksies 2023.gada rudenī. Cenas pagaidām nav zināmas.
Velns, tādu stūri es gribu savā mašīnā! Kāda atšķirība, ja es to lietoju tikai garākos braucienos atvaļinājumā.