Audi elektriskais krosovers e-Tron, kas aprīkots ar Urban Purifier tehnoloģiju, spēs attīrīt apkārtējo vidi no kaitīgiem putekļiem un sīkām daļiņām, kas rodas automašīnu ekspluatācijas laikā.
Kopā ar Mann + Hummel speciālistiem izstrādātā Audi tehnoloģija attīra apkārtējo gaisu no putekļu daļiņām, kas rodas bremžu kluču, riepu un ceļa segumu nodiluma rezultātā. Sistēma var darboties divos režīmos: pasīvā un aktīvā, savācot arī citu transportlīdzekļu radītās emisijas. 2017.gadā aizsāktais izmēģinājums ir pilotprojekts, kas darbojas jau četrus gadus un šajā laikā nav konstatēta negatīva ietekme uz transportlīdzekļa darbību pat karstās vasaras dienās vai ātrās uzlādes laikā.
Sākumā Urban Purifier bija milzīga kaste, kas tika uzstādīta uz Volkswagen Passat jumta, taču tagad tas ir salīdzinoši neliela izmēra makrodaļiņu filtrs, kas paslēpts aiz e-tron elektriskā krosovera restes, aizturot putekļu daļiņas ar diametru līdz 10 mikrometriem.
15 procenti filtra sastāvdaļu izgatavoti no pārstrādātiem materiāliem un 60 procenti ir pārstrādājami. Kalpošanas laiks ir tāds pats kā standarta automašīnu filtriem. Ražotājs uzsver, ka šajā laikā Audi Urban Purifier spēj absorbēt aptuveni 15 kilogramus CO₂ ekvivalenta.
Braucot, iekārta darbojas pasīvā režīmā: gaiss tiek filtrēts, vienkārši izlaižot to cauri transportlīdzeklim, savukārt uzlādes laikā var izmantot aktīvo attīrīšanas režīmu, iesūcot apkārtējo gaisu ar ventilatora palīdzību.
Nākotnē Audi un Urban Purifier vēlas sistēmu padarīt vēl efektīvāku. Piemēram, to plānots savienot ar meteoroloģisko staciju sensoriem, bet pasažieri varēs uzzināt, kad sistēma ir ieslēgta un, cik kaitīgo daļiņu automobilis jau savācis.
1. Nobraucamais attālums ar vienu uzlādi - e-tron gadījumā 320km reālais, konkurentiem no Tesla, BMW un Mercedes ir vairāk (450+), Q5 ir stipri vairāk),
2. Automašīnas svars - 2,7t pret 1,8t Q5 gadījumā ar visām no tā izrietošajām tehniskajām sekām. Saprotu, ka elektromobīlim akumulatori jāved, bet konkurenti tajā pašā svara kategorijā brauc tālāk, no kā izriet, ka līdzi tiek vadāts daudz neefektīvas masas. Šajā punktā ietveras arī svara/paātrinājuma/ātruma saistība - jā, etron ir dinamiskāks, kā Q5, par to nav šaubu, bet Q5 dinamiskā tempā var pārbraukt pāri pus Vācijai neraustoties par baterijas līmeni. Lieka masa pie zemas akumulātora ietilpības ātrāk izsūc minēto akumulatoru.
Man nav nekas pret elektroauto vai pedāļu skaitu tajos, es ļoti labi saprotu, ka tā ir nākotne, bet ciest nevaru, kad premium auto ražotājs tehnisko parametru uzlabošanas vietā sāk risināt kaut kādas safantazētas problēmas. Itkā jau liekas, kas tur sevišķs, lai jau AUDI ņemās, problēma tik tajā, ka ja tas joks aizies, tad ideju paķers arī citi ražotāji un ietilpīgāku un/vai vieglāku akumulatoru vietā krāmēsim papildus filtrus.
Otra lieta, kas mani sajūsmina šajā reklāmrakstā, ka nekur nav minēta filtra cena - ja pareizi saprotu AUDI pircējs ar šādu fīču tiks iepazīstināts ikgadējās apkopes laikā.