Cik toreiz, cik tagad? - auto detaļu cenas “skrien debesīs” - iAuto

Cik toreiz, cik tagad? - auto detaļu cenas “skrien debesīs” 6

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 11.janvāris 2023 15:21

Vācu izdevums Autobild publicējis rakstu, par to kā pēdējo gadu laikā mainījušās auto detaļu cenas. Kopš 2013.gadā tās augušas vidēji par 53 procentiem.

Autobild atsaucas uz Vācijas Apdrošināšanas nozares vispārējās asociācijas (GDV) datiem, kas izpētījis cenu attīstību šajā jomā no 2013.gada. GDV pētījums liecina, ka automašīnu rezerves daļas kopš 2013. gada ir sadārdzinājušās vidēji par vairāk nekā 53 procentiem, kamēr Vācijas cenu indekss (PCI), kas rāda visu preču un pakalpojumu cenu attīstību, kopš tā laika ir pieaudzis tikai par 22 procentiem. Tas nozīmē, ka detaļu cenu pieaugums nav atkarīgs no vispārējās cenu attīstības un par iemeslu tam ir izkropļota tirgus konkurence.

GDV izpilddirektors Jorgs Asmusens skaidro, ka "Šajā tirgū nav brīvas un godīgas konkurences," jo ražotāji var baudīt gandrīz pilnīgu monopolstāvokli – visām svarīgākajām virsbūves detaļām, piemēram, spārniem, priekšējiem lukturiem un durvīm, piemērota dizaina aizsardzība.

Divi piemēri, kas raksturo automašīnu detaļu cenu eskalāciju: Kopš 2013. gada bagāžnieka vāki kļuvuši par gandrīz 73 procentiem dārgāki, aizmugurējie lukturi pat par 79 procentiem dārgāki.

Par laimi autobraucējiem ir arī alternatīvas – tā vecāku automašīnu īpašnieki, kuriem ir beidzies garantijas laiks, var likumīgi ietaupīt daudz naudas, izmantojot rezerves daļas no lietotiem auto, taču, ja rūpnīcas garantija vēl nav beigusies, labāk uzstādīt oriģinālās detaļas.

Lai garantētu juridisko noteiktību, uzglabājot un pārdodot kopijas daļas, dažas ražotāju noliktavas atrodas citās Eiropas valstīs. Piemēram, Beļģijā dizainparaugu aizsardzība nav tik stingra. Tur ir atļautas kopijas un to tirdzniecība. Taču esiet uzmanīgi: ja uz automašīnām joprojām attiecas rūpnīcas garantija, Autobild iesaka veikt remontu, izmantojot oriģinālās ražotāja detaļas, lai nerastos pretenzijas.

Lai uzskatāmāk parādītu rezerves daļu cenu pieaugumu, Autobild salīdzina komponentus uz 2017.gada VW Golf bāzes. Mēs paņemsim divus piemērus: 2013.gada janvārī aizmugurējais lukturis maksāja 144 eiro, bet 2022.gada augustā jau 257 eiro, kas ir sadārdzinājums par 79%, savukārt priekšējais bamperis 2013. gada janvārī maksāja 339 eiro, bet 2022.gada augustā – 530 eiro (+56%).

Autobild šajā jautājumā iedziļinājies vēl rūpīgāk, uzrādot, cik VW Golf detaļas maksā arī brīvajā tirdzniecībā, darbnīcu ķēdē un pie tiešsaistes pakalpojumu sniedzējiem, piemēram, eBay Motors. Piemēram: pie Volkswagen dīlera Golf spārns maksā 260 eiro bez uzstādīšanas, bet internetā, piemēram, vietnē kfzteile24.de, par to prasa tikai 99 eiro. Tas ir 161 eiro ietaupījums.

Labs palīgs ir salīdzināšanas portāli, piemēram, daparto.de, kas piedāvā ātru un labu pārskatu par pieejamajām rezerves daļām un to cenām. Meklējot detaļas, vērts ieskatīties arī portālos Junkyards, vietnē eBay vai autoparts24.de. Jāņem vērā, ka pastāv iespēja “uzrauties” uz viltojumiem, tādēļ ļoti rūpīgi jāizvērtē piedāvājums, kas vilina ar īpaši zemām cenām.

Meklējot detaļas, jāpatur prātā, ka tai nav obligāti jābūt oriģinālajai rezerves daļai no automašīnu ražotāja. Automašīnu ražotāji paši ražo tikai aptuveni ceturto daļu detaļu, pārējās tiek piegādātas no piegādātājiem, un uz tām ir tikai ražotāja logotips. Svarīgi! Jaunām detaļām ir divu gadu garantija, bet lietotām detaļām - vismaz viens gads.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
WALA 11.janvāris 2023 15:27
2 1 Atbildēt

Intersanti vai par "viltojumu" tiek uzskatīts teiksim Bosch vai Valeo ģenerators ( šo aizvietojam ar jebkuru sev tīkamu elektronisku komponenti) ja tam nav attiecīga autoražotāja VAG/MB/BMW/Volvo ..."bļembas virsū" taču orģināls ir "noripojis" no precīzi tās pašas līnijas kur "viltojums" ....

650 11.janvāris 2023 15:54
2 1 Atbildēt

Taču nekādā ziņā nevajadzētu paanalizēt lukturu veidus un iespējamās to iekšējās sastāvdaļas.Nee.Lohiem pietiks vien ar (kārtējo,glumo) fakta konstatāciju.Nav (pilnīgi) itin nekādas starpības, vai tur 15g vecs analogais lukturis, vai šodienas ar led un/vai rītdienas ar laser.

Tāpat arī priekšējais bamperis- tas (23jā, salīdzinot ar 13to..) nesatur nu pilnīgi itin nekādas "tehnikas progresa" pazīmes un sastāvdaļas.Nee.Pat materiāli,iedobumi, izgriezumi,izlocījumi,izmēri un/vai stiprinājumu āķīši tur ir pilnīgi vienādi.Kā 13jā. tā arī 23jā. Jā.

Blē 12.janvāris 2023 9:39
1 0 Atbildēt

Bet jūsu ienākumi taču arī nav kā 2013. gadā.....

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai tik daudz ir labi? - šoferi pārvērš auto par "Ziemassvētku eglītēm" (+ FOTO) 15

Kokapstrādes bizness nerimst arī naktīs, tādēļ šoferi aprīko savus kravas auto ar papildu gaismām. Jautājums - vai tik daudz papildlukturu nav pārspīlējums un vai tik liels "gaismekļu" atbilst noteikumiem. Lasīt vairāk

 

Jaunais MG4 saņem 26 000 pasūtījumu divu nedēļu laikā; ražotājs palielina jaudu

Kompaktais elektromobilis, ko MG ir izstrādājis kā globālā tirgus modeli, pirmos soļus sper droši un pārliecinoši – tikai 15 dienu laikā pēc oficiālās prezentācijas Čendu autoizstādē, piesaistīti vairāk nekā 26 000 klientu. Lasīt vairāk

 

Rīt sākas ikgadējā akcija “ROADPOL Drošības dienas” 8

No rītdienas, 16. septembra, līdz 22. septembrim Eiropas Savienības dalībvalstīs, tostarp Latvijā, norisināsies nedēļu ilga Eiropas ceļu policijas tīkla “ROADPOL” organizētā ikgadējā akcija “ROADPOL Drošības dienas”. Lasīt vairāk

 

Mercedes noliedz iespēju, ka varētu izmantot BMW motorus 7

Par to IAA Mobility autoizstādē paziņojis Mercedes-Benz tehnoloģiju nodaļas vadītājs Markuss Šēfers. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti