Šovasar Eiropas tirgū kļūs pieejams jaunās paaudzes Toyota Prius PHEV hibrīdautomobilis, kas būs kļuvis vēl efektīvāks un elektriskā režīmā aizbrauks vēl tālāk.
Savā piektajā paaudzē no elektrotīkla uzlādējamais hibrīds izceļas ar labākajiem rādītājiem PHEV segmentā, elektriskā režīmā solot līdz 86 km tāldarbību, kas pilsētas apstākļos pieaug līdz 110 km.
Šādus rādītāju tam palīdz sasniegt elektromotors un 2,0 litru benzīna dzinējs ar sistēmas kopējo jaudu 223 ZS (164 kW), efektīvi strādājoša rekuperācijas sistēma un One-Pedal Driving tehnoloģija.
Vācijas tirgū jaunā modeļa cena sāksies no atzīmes 45 290 eiro un šajā cenā jau būs iekļauti apsildāmi sēdekļi priekšā, 7 collu TFT instrumentu panelis, multivides iekārta ar 12,3 collu ekrānu, navigāciju, Apple Carplay vai Android Auto atbalstu un balss vadību, kam jāpieskaita 230 voltu ligzda bagāžniekā un bezatslēgas pieejas funkcija.
Elektronisko palīgu skaitā joslas maiņas asistents ar aktīvo piestūrēšanas palīgsistēmu, jauns krustojuma asistents, kas brīdina arī par apdraudējumiem nogriežoties, un avārijas bremzēšanas asistents, kas atpazīst arī šķēršļus blakus joslā.
Prius Plug-in Hybrid Executive (no 47 190 eiro) ir aprīkots ar 19 collu vieglmetāla diskiem un atšķirīgiem dizaina elementiem, piemēram, krāsotu apakšējo režģi un krāsotām riteņu arkām. Aprīkojuma līmeni papildina adaptīvās tālās gaismas ar automātisku priekšējo lukturu augstuma regulēšanu, apsildāma stūre, elektriski atveramas bagāžas nodalījuma durvis un digitālais salona spogulis.
Topmodelim Advanced (no 52 690 eiro) ir arī ventilējami vadītāja un priekšējā pasažiera sēdekļi, kas apvilkti ar melnu vegānu ādu, kā arī apsildāmi sēdekļi aizmugurē. Tam jāpieskaita panorāmas kameru sistēma, inteliģentais parkošanās palīgs un saules paneļu elementu jumts, kas ideālā gadījumā ģenerē elektroenerģiju gandrīz deviņu kilometru papildu braucienam elektriskā režīmā.
Nekas tur neatpelnīsies. Es jau 200k būšu nobraucis ar Rav4 Hybrid, kuru izbraucu jaunu no salona 2016.gadā. Degvielā pa šo laiku iztērēti ~19000 eiro (~225 eur mēnesī). Jauns auto toreiz maksāja 30k. Šobrīd lietotai mašīnai tirgus vērtība ap ~22k. Vērtības zudums ap 1k gadā.
Mani izdevumi par auto iegādi un degvielu ir 49k. No šīs summas atņemam auto tālākpārdošanas vērtību. Rupji rēķinot parastais pilsētas perketnieka Hibrīds ~7gados man ir izmaksājis 27k. Jeb par 20k lētāk, kā šitais uzlādes brīnums startā.