Vācijas autobūves uzņēmums Mercedes-Benz prezentējis ietilpīgo E-klases universālu, kas pārdošanā nonāks 2023.gada rudenī.
Jaunās paaudzes modelis (W214) papildinās E-klases sedanu, kas pirmizrādi piedzīvoja šopavasar. Universāls ir 4949 mm garš, 1880 mm plats un 1469 mm augsts, riteņu bāzei sasniedzot 2961 mm. Salīdzinot ar W213, jaunais modelis visos parametros nedaudz pielicis, tajā skaitā bagāžas nodalījuma tilpumā, kas tagad būs 615 litri standarta konfigurācijā vai 1831 litrs, ja sēdekļu atzveltnes nolocītas. Universāla PHEV hibrīdmodifikācijai baterija bagāžas telpu diezgan būtiski samazinājusi, tādēļ šajā gadījumā jārēķinās ar 460-1675 litru ietilpību.
Automašīna drīkst vilkt 750/2100 kg smagu (ar bremzēm/bez bremzēm) piekabi.
Universāla salons neatšķiras no sedana, arī šeit par piemaksu piedāvājot MBUX Superscreen, kas sastāv no 12,3/14,4 un 12,3 collu (vadītājam/multimedijiem/pasažierim) ekrāniem zem viena stikla.
Līdz ar pārdošanas startu pircējam tiks piedāvātas trīs veidu spēkstacijas. Bāzes versijai paredzēta hibrīda piedziņa, kuras pamatā 204 zirgspēku benzīna turbodzinējs un 23 zirgspēku elektromotors.
Hibrīdversija, kas izveidota uz divlitru turbodīzeļa bāzes apvienojumā ar to pašu 23 Zs elektromotoru nodrošina 197 Zs, bet trešā izvēle ir PHEV uzlādējamais hibrīds, kas attīsta 313 Zs kopējo jaudu un elektriskā režīmā veic 96-113 km. Šāda versija saskaņā ar ražotāja datiem var sasniegt 227 km/h maksimālo ātrumu, ieskrējienu līdz simtam veicot 6,5 sekundēs, savukārt vidējais degvielas patēriņš būs 0,9 – 0,6 litri. Visi motori sadarbojas ar modernizēto 9G-Tronic pārnesumkārbu.
Automašīnā par piemaksu tiks nodrošināta automātiskās parkošanās iespēja bez vadītāja klātbūtnes pie stūres, kas ir ceturtā līmeņa autopilota elements. Tiesa, funkcija darbosies tikai valstīs, kur tas nav aizliegts ar likumu. Papildaprīkojuma sarakstā arī pneimatiskā Airmatic piekare, kas standarta variantā ir tikai aizmugures asij. Atšķirībā no sedana, pilnpiedziņa universālam nav pieejama.
Jaunā E-klases universāla pārdošana Eiropas tirgū sāksies 2023.gada rudenī. Cena pēc Autobild.de ekspertu prognozēm – ap 60 000 eiro.
Gribējās jau teikt, ka viens no glītākiem universāļiem pēc audi c7..un tad ieraugi to miskastveidīgi paneli..jeb teļuku..un saproti, ka viss ir zaebis..c7 joprojām ir way to go..joprojām gribas dzirdēt argumentus - vai tiešām šādi teļuki padara tādas klase sauto kā mersi izsmalcinātāku? es domāju ka nē..s@kas tik grib ietaupīt uz salona paneļa rēķina..finālā bezgaumīgi un atbaidoši..par hibrīdu un kuzovu..jā, cepuri nost..bet ko tas dod, kad atver durvis un ieraugi to euronics veikalu salonā