28 miljoni Stellantis koncerna automobiļu varētu pāriet uz sintētisko degvielu - iAuto

28 miljoni Stellantis koncerna automobiļu varētu pāriet uz sintētisko degvielu 14

 

Foto: Stellantis

iAuto | 6.septembris 2023 13:04

Autobūves koncerna un enerģētikas un ķīmijas milža Aramco kopīgie pētījumi liecina, ka 28 miljoniem jau izlaisto Stellantis automobiļu 24 motoru saimēs bez lielām izmaiņām savā bākās varētu liet arī sintētisko degvielu.

Sadarbības partneru mēnešiem ilgās pārbaudes un testi visā Eiropā noveduši pie secinājuma, ka 28 miljoni Stellantis koncerna automobiļu, kas izlaisti kopš 2014.gada (Euro 6) un aptver 24 dzinēju saimes, varētu izmantot tā saucamo eFuel - zema oglekļa satura sintētisko maisījumu, kas tiek iegūta videi iespējami draudzīgā veidā, piemēram ar vēja enerģiju ražojot degvielu no ūdeņraža un CO2.

Tādējādi esošo iekšdedzes motoru transportlīdzekļu oglekļa dioksīda emisijas var samazināt visā dzīves ciklā, salīdzinot ar parastajām degvielām. Eksperti lēš, ka šādā veidā tās var samazināt vismaz par 70 procentiem.

Aramco pašlaik strādā pie divām demonstrācijas rūpnīcām, lai pētītu zema oglekļa satura sintētisko degvielu ražošanu. Viens projekts tiek attīstīts Saūda Arābijā Aramco un Enowa (Neom Energy and Water Company) demonstrējot sintētiskās degvielas ražošanu vieglajiem automobiļiem, otrs tiek realizēts Bilbao, Spānijā, kur Aramco un Repsol pēta zema oglekļa satura sintētiskās dīzeļdegvielas un petrolejas ražošanu automašīnām un lidmašīnām.

Aramco arī sadarbojas ar motosporta komandām un sacensību organizatoriem, lai turpinātu pētīt zemas oglekļa emisijas degvielas potenciālu šajā jomā.

 
14 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
BMW 6.septembris 2023 13:19
4 1 Atbildēt

Nu liet jau var, bet cik tas maksā!? Nestes MY dīzelis jau ari ir no tās pašas šnites, riktīgi labs un metors veras lopā,  bet to jau taksists var atļauties tikai vienreiz gadā uz Tehnisko apskati, lai vecais dīzelis nedūmo!

Štelles Ansis 6.septembris 2023 13:22
3 1 Atbildēt

var, var, ja vien tas e-fui nemaksātu 3-4 eiro par litru. Vispār, ož pēc jaunas afēras.

650 6.septembris 2023 13:45
1 2 Atbildēt

Protams.Jau tas MY izskatījās pēc tīrākās afērass.Ūn šhitie te sintētiķi tāpat.Tikai ka slaukt vēl atlikušos kaut cik samaksātspējīgos (lohus).Varētu vispābā regulāro degvielu atcelt.Jo tagad reti kurš pat par pro-dieseli ir gatavs liekus 9sant maksāt.

MY nesatur ne piliena(!) naftass.Taču cenā tas pieaudzis vēl krietnāk par parasto dd.Motors griežās klusi un zvērīgi,taču ekonomijas tikpat kā nav.Jo visu laiku gribas "spaidīt".Cenu starpība starp MY un pro-dd sākotnēji bij 50cent/l, bet tagd tā ir jau visi 1,20eur.

Demagoģija kļūst arvien nekaunīgāka un arvien niecīgākas kļust regulārā/loha iespējas kādam ko iebilst.Maksas žurnoālisms gandrīz pilnībā izslēdz jebkuru šādu iespēju.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunais VW Crafter + FOTO

Jaunais VW Crafter pārsteidz ar gaitas kvalitāti un vadīšanas komfortu. Lasīt vairāk

 

Ķīnā uzsāk jaunā Volvo XC70 ražošanu 2

Ķīnā uzsākta uzlādējamā Plug-in hibrīda Volvo XC70 ražošana. Ar trīs elektromotoriem apveltītais SUV pirmizrādi svinēs 27. augustā un uzreiz kļūs pieejams pasūtīšanai. Lasīt vairāk

 

Veiksmīgs starts – elektriskais Mercedes eActros 600 darbībā jau 15 valstīs 5

Mercedes elektriskais kravas auto ar sniedzamību līdz 500 kilometriem, ir veiksmīgi startējis un tiek izmantots nu jau 15 pasaules valstīs, aptverot plašu darbības spektru, kas sākas ar speciālo transportu piena savākšanai un beidzas ar tālsatiksmes pārvadājumiem. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes motoru Koenigsegg pārspēj elektriskā Rimac rekordu (+ VIDEO) 6

Kas ir labāks – automobilis ar degvielas motoru vai elektrisko piedziņu? Koenigsegg saka, ka pirmais un pierāda to darbos. Rekords 0-400-0 km/h disciplīnā atgriezies pie zviedriem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti