ES plāno izmaiņas arī vadītāja tiesībām? – vairums vēlas pārbaudes no 60 gadu vecuma - iAuto

ES plāno izmaiņas arī vadītāja tiesībām? – vairums vēlas pārbaudes no 60 gadu vecuma 46

 

Ilustratīvs attēls Foto: Pexels.com

iAuto | 4.oktobris 2023 4:55

Eiropas Savienības instancēs rit karstas diskusijas attiecībā uz vadītāja tiesībām, skarot ne parlamentārietes Delli ieteikto B+ kategoriju, bet arī gados vecākus autovadītājus.

Pašlaik tiek apspriesta jauna ES Vadītāju apliecību direktīvas versija, kuras mērķis ir vēl vairāk uzlabot ceļu satiksmes drošību Eiropas dalībvalstīs. Priekšlikumu skaitā jau pieminētā B+ kategorija, kas būtu nepieciešama, lai vadītu vieglo transportlīdzekli, kas sver vairāk par 1,8 tonnām, kā arī braukšanas prasmju pārbaudes senioriem.

Saskaņā ar Vācijas Federālā statistikas biroja datiem, gados vecāki cilvēki ir vainojami vairāk nekā divās trešdaļās satiksmes negadījumu (68%) pilsētās, tādēļ būtu nepieciešami pasākumi, kas šos riskus mazina. Šāda statistika gan nonāk pretrunā ar ADAC, kas atzīst vadītāja veiktspēju samazināšanos līdz ar vecumu, tomēr nav novērojis „augstu negadījumu risku gados vecāku autovadītāju vidū”. ADAC noraida piespiedu braukšanas spēju pārbaudes noteiktām vecuma grupām, taču atbalsta brīvprātīgus atbalsta elementus, piemēram, braukšanas fitnesa pārbaudi. Tas varētu dot pozitīvu ieguldījumu jūsu braukšanas prasmju saglabāšanā un ceļu satiksmes drošības uzlabošanā.

Interesanti, ka AutoScout24 veiktā 1000 cilvēku aptauja 2021.gadā par šo jautājumu noskaidroja, ka daļa atbalsta atbilstošas ​​vecuma pārbaudes ieviešanu. 89 procenti aptaujāto transportlīdzekļu īpašnieku atbalsta braukšanas piemērotības pārbaužu ieviešanu vecumdienās. Pat 50 līdz 65 gadu vecuma grupā to atbalstīja 78 procenti. Lielākā daļa no viņiem bija par testu ieviešanu vecumā no 60 līdz 70 gadiem. 70 gadu vecuma ierobežojums ir vispopulārākais, jo gandrīz ceturtā daļa aptaujāto autovadītāju (23 procenti) no šī brīža vēlētos kārtot regulāras braukšanas eksāmenu pārbaudes.

Tikmēr ES Komisijas Vadītāja apliecību direktīvas projekta apspriešana turpinās, un tiek ziņots, ka dokumenta galīgā versija būs gatava ne ātrāk par 2024.gadu.

Dažās ES valstīs līdzīgas pārbaudes jau notiek. Lūk, daži piemēri:

 Dānija: autovadītājiem, kas ir 80 gadus veci un vecāki, eksāmens ir jākārto katru gadu.

Itālija: personām, kas jaunākas par 50 gadiem, ir jāveic pārbaude ik pēc desmit gadiem. Sākot no 50 gadu vecuma, starplaiki kļūst īsāki un vadītāja apliecība jāatjauno ik pēc pieciem gadiem. Tas ir nepieciešams reizi trijos gados no 70 gadu vecuma un reizi divos gados no 80 gadu vecuma.

Nīderlande: ir prasība pēc medicīniskās izziņas, kas nosaka, ka transportlīdzekļa vadīšanas spējas jāpārbauda reizi piecos gados, sākot no 75 gadu vecuma.

Portugāle: eksāmens ir obligāts no 50 gadu vecuma, sākotnēji ik pēc pieciem gadiem, bet no 70 gadu vecuma intervāls ir divi gadi.

Šveice: 75 gadus veciem un vecākiem autovadītājiem reizi divos gados ir jāiziet medicīniskā pārbaude (transportlīdzekļa vadīšanas spēju pārbaude).

Spānija: obligāta veselības pārbaude ir jāveic reizi piecos gados, sākot no 65 gadu vecuma.

 
46 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Andris 4.oktobris 2023 8:52
106 1 Atbildēt

Piesējās večukiem,ķeksīša pēc,bet patiesībā vairāk sitās ,pārkāpj noteikumus, tieši jaunieši.

Rīgas Satikseme 4.oktobris 2023 8:37
101 1 Atbildēt

Vidējai sautobusa šofera vecums ir 60+, kas tad strādās. Pensijas vecumu cels drīz līdz 80+, bet tiesības jau grib 60 gados ņemt nost! Kaut kas ar kopējo plānu neiet kopā!

ezis 4.oktobris 2023 8:35
92 1 Atbildēt

Lielāko daļu avārijas izraisa jaunieši, kam nav vēl pieredze , kā arī bieži mēdz braukt alkohola reibumā. Ārkārtīgi reti ir gadījumi, kad avāriju ir izraisījuši seniori. Gluži otrādi, seniori brauc prātīgi un ar atbildības sajūtu

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 11

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Analītiķi prognozē naftas cenu kritumu rudenī

Dažādi analītiķi uzskata, ka septembris nesīs vairākus faktorus, kas pazeminās jēlnaftas cenu pasaules tirgū. Lai gan augusta izskaņā naftas cena pieauga salīdzinājumā ar mēneša vidu un tika tirgota par 68 ASV dolāriem par barelu, nākotnē sagaidāms īstermiņa cenu kritums. Lasīt vairāk

 

Latvijas radītā taktiskā platforma Mosphera izpelnījusies pasaules mediju uzmanību 2

Starptautiski atzītā biznesa ziņu platforma Business Insider publicējusi rakstu par Latvijas inovāciju – taktisko mobilitātes platformu Mosphera, ko Ukrainas bruņotie spēki izmanto frontes apstākļos. Lasīt vairāk

 

Mazie – izlūkam, lielie – uzbrukumam. Kādi ir Krievijas izmantotie "Shahed" un "Gerber" tipa droni? (+ video)

Uzbrūkot Ukrainai, Krievija visbiežāk izmanto divu tipu dronus. Nāvējošos “Geran” jeb “Shahed” tipa dronus, kā arī aptuveni divas reizes mazākos “Gerber”. Kādi ir šie droni, kā tie vadāmi un kādu postu var nodarīt? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti