Volvo markai problēmas – jāpārdod Polestar, jātaupa līdzekļi - iAuto

Volvo markai problēmas – jāpārdod Polestar, jātaupa līdzekļi 9

 

Foto: Polestar

iAuto | 3.februāris 2024 5:35

Volvo apakšzīmols Polestar tika plānots kā Tesla konkurents. Ar amerikāņiem līdzīga cīņa nesanāca, bet Volvo piederošās akcijas tagad pāries pilnīgā zviedru markas īpašnieka Geely Holding īpašumā.

Zviedru marka Volvo nonākusi krīzē, raksta vācu izdevums Focus. Galvenais iemesls ir apakšzīmols Polestar, kas neizturēja „izaicinošos tirgus apstākļus” un iecerēto konkurenci ar Tesla.  Izveidojoties situācijai, kad pieprasījums tirgū pēc elektriskajiem transportlīdzekļiem krītas, visgrūtākajā situācijā nonāk tādi salīdzinoši nelieli ražotāji kā Polestar, kuru piedāvājumā citas tehnikas nemaz nav.

Polestar to tagad izbauda pilnā mērā, pie viena „paraujot līdzi” arī Volvo. Lai glābtu situāciju, Polestar pēc ekspertu vērtējuma būs nepieciešams aptuveni 1 miljards dolāru nākamo 12 mēnešu laikā un aptuveni 15 procentu darbinieku atlaišana. Volvo šādu summu nevar atļauties, tādēļ visas Polestar akcijas (Volvo piederēja 48 procenti) pāriet Geely īpašumā, bet Polestar paziņojis, ka uzteiks darbu aptuveni 15% (aptuveni 450) darbinieku.

Volvo tikmēr sava cīņa – zviedru marka, kas par 79 procentiem pieder Geely Holding, pērn atlaida 1300 darbinieku, turklāt ražotājam jācīnās ar programmnodrošinājuma kļūmēm, kas vajā jauno EX90. Taču ir arī labā ziņa - 2023. gada ceturtajā ceturksnī Volvo operatīvā peļņa palielinājās par 644 miljoniem ASV dolāru.

 Volvo joprojām pieturās pie ambicioza plāna – līdz 2025.gadam pusei no visiem piegādātajiem transportlīdzekļiem jābūt ar elektrisko piedziņu, kamēr tirgus analītiķi fiksējuši faktu, ka Eiropas lielākajā tirgū Vācijā pieprasījums pēc elektromobiļiem šogad nokrities par 16 procentiem – pirmo reizi kopš 2016.gada nepārtrauktās izaugsmes.

 
9 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
wons 3.februāris 2024 9:43
7 2 Atbildēt

Vai tiešām? - zviedru markas īpašnieka Geely Holding īpašumā.

Vai nevajadzētu - ķīniešu  markas īpašnieka Geely Holding īpašumā.

Viencexpercs 3.februāris 2024 13:03
5 2 Atbildēt

Ķīnieši nedomāja, ka Eiropa ir tik nabaga, ka viss, kas dārgāks par golfu un clio viņiem nav pa kabatai

Damn 5.februāris 2024 6:36
3 0 Atbildēt

Arī zaudējumus var nosaukt kā negatīvu peļņu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 11

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Digitālais "Chat Control" - grib lasīt visus ziņojumus WhatsApp, Signal, FB tērzētavā utt. Eiropas Parlamentā par to balsos pēc 4 dienām 33

Eiropas Parlamentā jau pēc dažām dienām (12.septembrī) var tikt pieņemts strīdīgs priekšlikums, kas paredz plašu digitālo kontroli un privāto ziņu uzraudzību. Lasīt vairāk

 

Līdz 604 km - Nissan Leaf sasniedz trešo paaudzi 9

IAA Mobility autoizstādē Nissan demonstrē jauno Leaf – elektroauto ar krosoveram līdzīgu dizainu un līdz pat 600 km nobraukumu. Lasīt vairāk

 

Latvija par pērn importēto elektroenerģiju citām valstīm samaksājusi vairāk nekā 90 miljonus eiro 15

Latvija pērn importēja 1 074 319 megavatstundas (MWh) jeb 1074 gigavatstundas (GWh) elektroenerģijas, tātad atbilstoši pērnā gada vidējai tirgus cenai kopumā citām valstīm par elektroenerģiju samaksājusi 93,92 miljonus eiro, AS "Latvenergo" Elektroenerģijas tirgus apskatā norāda uzņēmuma ietekmes uz vidi daļas projektu vadītāja Kristīne Eglīte. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti