460 km ar vienu uzlādi: Master e-tech electric kļūst par jaunu sniedzamības un efektivitātes standartu - iAuto

460 km ar vienu uzlādi: Master e-tech electric kļūst par jaunu sniedzamības un efektivitātes standartu

 

Foto: Renault

Renault | 8.februāris 2024 15:43

Jaunais Renault Master jau no pirmsākumiem radīts tāliem braucieniem, lielākai slodzei un mazākiem tēriņiem.

Renault jaunajam Master E-Tech electric ir izvēlējies divu ietilpības, svara un izmēru ziņā optimizētu akumulatoru, rūpīgi pārdomātas aerodinamikas un jaunas, inovatīvas tehnoloģiskās platformas kombināciju.

Šim furgonam var izvēlēties akumulatorus ar 40 kWh un 87 kWh ietilpību. Abu akumulatoru elementi veido vienu bloku, kas ir paredzēts braukšanai gan pilsētas, gan piepilsētas apstākļos. Turklāt tie nemazina kravnesību, kas šajā segmentā ir ārkārtīgi svarīgs kritērijs.

Lai palielinātu furgona sniedzamību, Renault strādāja divos virzienos – izmantoja Aerovan koncepciju un vairāku enerģijas avotu platformu, kurā apvienots elektromotors, inovatīva dinamiskā bremžu sistēma un akumulatora siltuma pārvaldības sistēma. 

Aerovan dizains ir tas, kas furgonam nodrošina visaugstāko efektivitāti šajā kategorijā neatkarīgi no enerģijas avota. Tā aerodinamiskās pretestības laukums SCx ir par 20% mazāks un šo furgonu ierindo segmenta augšgalā. 

Jaunā Renault Master E-Tech electric izstrādē daudz tika izmantots vēja tunelis. Furgona siluets un ikviena virsbūves detaļa ir noslīpēta līdz smalkākajai niansei. Izstrādes laikā prototipi tunelī pavadīja tūkstošiem stundu, savukārt sertificēšanas testi, ņemot vērā  furgona izmēru,  notika aviācijas vēja tunelī. 

Lai apmierinātu visu profesionālo lietotāju vajadzības, piedziņas sistēmas veiktspēja paaugstināta ar 300 Nm/105 kW elektromotoru un transmisijas sistēmu ar vienu augstākajām pārnesumu attiecībām smago elektrisko furgonu tirgū.

Jaunā Master E-Tech electric versiju klāstā ietilpst furgoni ar 4 tonnu pilno masu un šajā segmentā iepriekš nepieredzētu vilktspēju. Tai pašā laikā nav pieļauti nekādi kompromisi attiecībā uz vadāmību pat uz ātrgaitas ceļa.

Akumulatora siltuma pārvaldības sistēma nodrošina konstantu temperatūru, tādējādi uzlabojot akumulatora veiktspēju un pagarinot tā kalpošanas laiku.

Arī standarta aprīkojumā iekļautā salona gaisa kondicionēšanas sistēma palīdz uzturēt optimālu iekšējo temperatūru un vienlalikus nodrošināt iespējami lielu furgona sniedzamību kā vasarā, tā arī ziemā.

Dinamiskā bremžu sistēma, kas ir pilnīgs jaunums vieglā komerctransporta segmentā, samazina detaļu skaitu dzinēja nodalījumā, jo bremzes darbina elektromotors.

Šī sistēma ne tikai palielina bremžu spēku, bet arī reaģē ātrāk, kas savukārt veicina automobiļa aktīvo drošību. Tā kā vadītāja izdarītajam spiedienam uz bremžu pedāli nav mehāniska savienojuma ar bremžu sistēmu, tā spēj palēnināšanās kinētisko enerģiju pārvērst elektriskajā strāvā, uzlādē akumulatoru un palielina tā sniedzamību. Tādā veidā sistēma spēj atgūt līdz pat 95 kW enerģijas.

Viss ieguldītais darbs dod reālajā dzīvē taustāmu efektivitātes uzlabojumu – jaunais Renault Master patērē par 27 % mazāk enerģijas nekā pašreizējās paaudzes automobiļi, tā sniedzamība WLTP režīmā ir 460 km un tam raksturīga vērā ņemama kravnesība. 

Jaunā Renault Master E-Tech electric kravnesība ir 1625 kg (lai gan automašīnas lietošanai nepieciešama tikai B kategorijas vadītāja apliecība), bet vilktspēja – 2,5 tonnas. Patēriņš tai pašā laikā saglabājas saprātīgs – 21 kWh/100 km (WLTP) versijā ar 87 kWh akumulatoru.

Ātrā 130 kW līdzstrāvas uzlāde 30 minūtēs palielina sniedzamību par 252 km. 22 kW maiņstrāvas Wallbox akumulatoru no 10 % līdz 100 % var uzlādēt nepilnās četrās stundās. 

Jauno Renault Master E-Tech electric darbina 96 kW vai 105 kW motors, kas abos gadījumos nodrošina 300 Nm griezes momentu. Pirmais strādā pārī ar 40 kWh akumulatoru un nodrošina aptuveni 200 km sniedzamību WLTP režīmā (drīzumā gaidāma sertifikācija), savukārt otru darbina 87 kWh akumulators, un šīs versijas sniedzamība WLTP režīmā ir līdz 460 km.

Šim furgonam ir arī V2X funkcijas: 

·         Vehicle To Load (V2L – uzlāde no automobiļa) ļauj uzlādēt citas ierīces, pievienojot tās kontaktligzdām salonā vai kravas nodalījumā, kā arī ierīkot pārejas elektrisko instrumentu, datoru un citu ierīču uzlādei. Varat tieši no akumulatora darbināt arī pēc individuāla pasūtījuma ierīkotu aprīkojumu, tai skaitā saldēšanas iekārtu, mobilās darbnīcas iekārtas, automātiskās kravas nodalījuma durvis, papildu apsildes vai gaisa kondicionēšanas sistēmas u.c. 

·         Vehicle To Grid (V2G – no automobiļa tīklā) ļauj ievadīt enerģiju no akumulatora tīklā, izmantojot divvirzienu lādētāju. 

Jaunajam Renault Master E-Tech electric ir arī vairākas ekskluzīvas funkcijas, kas  nodrošina viedtālrunim pielīdzināmu lietošanas pieredzi. 

Piemēram, Google Maps ņem vērā lietotāja paradumus un piedāvā tiem atbilstoši optimizētus maršrutus. Arī maršruta plānotājs Electric Route Planner palīdz precīzāk pielāgot maršrutus elektroautomobiļa specifikai. 

Lietotne My Renault piedāvā virkni papildu pakalpojumu, kas pielāgoti elektroautomobiļiem, un gādā, lai parocīgais augsto tehnoloģiju automobilis – jaunais Renault Master E-Tech electric – vienmēr būtu savienots ar lietotāja digitālo ekosistēmu. 

Visbeidzot – dzīvi ar jauno elektrisko Renault Master furgonu daudz vienkāšāku padara virkne Mobilize pakalpojumu. 

Renault Master E-Tech ir vienīgais automobilis savā kategorijā, kurš pilnībā tiks ražots Francijā – visas trīs versijas (iekšdedzes dzinēja, elektriskā un ūdeņraža) un visi virsbūves varianti tiks izgatavoti uz vienas montāžas līnijas Batijī (Batilly), netālu no Mecas Austrumfrancijā. 

Renault Master E-Tech  būs pieejams 2024. gada pavasarī. 

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 11

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Kvēpu filtru bezmaksas pārbaudes – rinda līdz stundai, puse auto neatbilst prasībām 14

Bezmaksas kvēpu filtru pārbaudēs sabiedrības interese bija lielāka nekā gaidīts – cilvēki sāka ierasties jau stundu pirms sākuma, un rindā nācās pavadīt apmēram stundu. Pārbaudītas tika 160 automašīnas, taču rezultāti parādīja, ka puse no spēkratiem neatbilst jaunajām prasībām un šobrīd tehnisko apskati tie neizietu. Lasīt vairāk

 

Viļņā aizdegušies vagoni ar sašķidrināto gāzi (+ VIDEO) 9

Viļņas nomalē trešdien aizdegušies dzelzceļa vagoni ar sašķidrināto gāzi. Lasīt vairāk

 

Baltijas drošības nozares eksperti: Šis nav incidents, tā ir plānota Krievijas provokācija (+ VIDEO) 1

Kā vērtēt Polijā notikušo, ko tas nozīmē NATO valstīm un – kā aliansei turpmāk būtu jārīkojas? Šos jautājumus uzdevām Baltijas drošības nozares ekspertiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti