Volkswagen met kaunu pie malas – 60 miljardi iekšdedzes dzinēju attīstībai - iAuto

Volkswagen met kaunu pie malas – 60 miljardi iekšdedzes dzinēju attīstībai 29

 

Foto: Volkswagen

iAuto | 8.jūnijs 2024 10:32

Ko darīt, ja elektriskās mobilitātes plāni nenorit kā cerēts? – jāmet kauns pie malas un jāatzīst savas kļūdas.

Eiropas Savienība joprojām pieturas pie plāna par jaunu ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu automašīnu pārdošanas aizliegumu no 2035.gada, taču autoražotāji vairs netic rožainajiem plāniem un pamazām slēdz atpakaļgaitu.   

Vēl pagājušajā gadā Volkswagen lēsa, ka elektriskie automobiļi sasniegs 80 procentus no gada pārdošanas apjoma Eiropā līdz desmitgades beigām, taču viņu pašu ID saimes remdenā uzņemšana likusi koncerna vadībai pielāgot savu stratēģiju.

Izdevums Automotive News raksta, ka no 180 miljardiem eiro, kas 2023. gadā tika rezervēti galvenokārt nākamās paaudzes elektromobiļiem, trešo Volkswagen tagad novirzīs iekšdedzes dzinēju attīstībai. Tas nozīmē, ka uzņēmums plāno tērēt 60 miljardus eiro, lai "saglabātu mūsu iekšdedzes automašīnu konkurētspēju".

Par to paziņojis koncerna finanšu pārvaldes vadītājs Arno Antlitcs, piebilstot, ka "Nākotne ir elektriska, bet pagātne vēl nav beigusies. Tā ir trešā daļa, un tā paliks trešā daļa." Tā ir ievērojama atkāpe no sākotnējā plāna, kas tika apstiprināts 2022. gada beigās, nosakot, ka no 2033. gada koncerns Eiropā pārdos tikai elektromobiļus.

Piesardzīgi ir arī Volkswagen sastāvā ietilpstošie ekskluzīvie zīmoli Bugatti, Lamborghini un Bentley. Lamborghini uzskata, ka iekšdedzes dzinēju var glābt, ja to darbina ar ko citu, nevis fosilo degvielu, Bentley arī pēta gandrīz CO2 neitrālas degvielas un ir par trim gadiem atcēlis savu plānu līdz 2030.gadam pāriet uz pilnībā elektrisku piedziņu, savukārt Bugatti aizdomājies tiktāl, ka klienta mājās varētu uzstādīt personīgo degvielas uzpildes staciju, kur iepildīt sintētisko degvielu.

Volkswagen nav vienīgais, kas paziņojis par kursa maiņu – arī Ford vairs netic, ka pāriet uz elektrību Eiropā pagūs līdz 2030.gadam, bet Aston Martin ir atklāti pateicis, ka tagad turpinās būvēt automašīnas ar iekšdedzes dzinēju arī nākamajā desmitgadē.

Manāms, ka arvien vairāk autoražotāju jūtot, ka klients nepirks to, kas tam tiek uzspiests ar varu, atsakās no iepriekš noteiktajiem elektromobilitātes plāniem un pielāgo tos realitātei. 

 
29 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Lampa 8.jūnijs 2024 17:55
43 3 Atbildēt

Mums pavisam labi der audi B4 dīzeļtehnoloģijas, lai nemet naudu ara, bet ražo labo preci

650 8.jūnijs 2024 15:51
18 7 Atbildēt

...ko darīt, ja elektriskās mobilitātes plāni nenorit kā cerēts? Kā, ko darīt- nevis "mest kaunu", bet gan mesties ceļos Klientu priekšā un Atbildēt/Par! savu truli savtīgi tupo "bazaru", kurš cilvēkiem sajaaja prātu un dēļ kura visi iepriekš (oficiāli!) iegādātie auto būtiski zaudēja savu atlikušo vērtību vai pat pa lielam tālākpārdošanas iespēju kā tādu. 

Pat tagad tam melīgajam krāpniekam VAGudraņķim nav kauna demagōģēt- lūk, auto ar "iekšdedzes"" dzinēju viņiem palikšot.Taču par auto ar kompresijas aizdedzes dzinēju tiek noklusēts, tie laikam ka "nepaliks".Tos visus viņi izzāģēs ar zāģi un izsvilinās ar uguni nost no zemes virsas. Pareiz ir, reku Ū-gatves galvenaiss gibrīd kondzer buņdžu tirgonis tiem te jau pirms 3g bij publiski passludinājis Nāvesspriedumu ;p

R(8) 8.jūnijs 2024 22:48
18 2 Atbildēt

Pirms 10 gadiem VW ieguldija 80 miljardus E-auto izveide , lai nonaktu pie secinajuma , ka vajag 60 miljardus jauna ieksdedzes dzineja izveide

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Policija strādā, bet – vai redz visu? (+ FOTO) 8

Trīs epizodes un kāda autobraucēja redzētais ceļā uz darbu. Rakstam, ko mēs domājam par šiem novērojumiem - "kārtībai jābūt" vai "lieka piekasīšanās". Lasīt vairāk

 

Ar pilnpiedziņu jautrāk! Pirmais brauciens ar jauno Toyota bz4X (+ VIDEO) 2

Automašīna ar grūti izrunājamo nosaukumu bZ4X kļuva par Toyota pirmo elektromobili. Kopš tā laika pagājuši trīs gadi, un pienācis laiks auto uzlabot. Autoziņas dodas uz Spāniju izbraukt ar jaunāko bZ4X. Dizainā radikālu izmaiņu nav, jo tā ir tikai modernizācija. Būtiskākais jaunums ir hammerhead stila lukturi kopā ar izvirzītu degungalu, kas ievirza šo Toyota ražojumu Lexus teritorijā. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles laiž klajā DS Performance Line 6

Stellantis apakšzīmols DS Automobiles iepriecinās markas entuziastus ar trīs modeļu īpašo Performance Line versiju, kas pieejamas DS 3, DS 4 un DS 7. Lasīt vairāk

 

Zemniekiem atbrīvojums no vinjetes turpmāk būs deviņus mēnešus gadā 6

Zemniekiem atbrīvojums no vinjetes jeb autoceļu lietošanas nodevas turpmāk būs deviņus mēnešus gadā, platformā "X" vēsta satiksmes ministrs Atis Švinka (P). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti