No septembra - Mercedes automātiskā joslu maiņa arī Eiropā - iAuto

No septembra - Mercedes automātiskā joslu maiņa arī Eiropā 12

 

Foto: Mercedes-Benz

iAuto | 25.jūnijs 2024 14:09

No 2024.gada septembra 200 000 Mercedes-Benz automobiļu 15 modeļu paletē kļūs pieejama firmas Automatic Lane Change sistēma, kas noteiktos ceļa posmos nodrošina automātisku joslu maiņu.

Vācijas autobūves uzņēmums Mercedes-Benz paziņojis, ka Automatic Lane Change sistēmu, kas kopš 2023.gada pieejama Ziemeļamerikā, drīzumā varēs izmantot arī Mercedes automobiļu īpašnieki 33 Eiropas valstīs.

Sistēmu varēs aktivizēt, izmantojot Over-the-air-Update funkciju un tā būs pieejama 15 vācu ražotāja modeļiem, tajā skaitā C, E un S-klasei, GLC, CLE, kā arī EQE, EQS, kā arī EQS SUV un EQE SUV – pavisam aptuveni 200 000 Eiropā reģistrētām automašīnām.

Ar Automatic Lane Change transportlīdzeklis var automātiski uzsākt joslas maiņu uz piemērotām maģistrālēm, lai apdzītu lēnākus transportlīdzekļus vai sekotu maršrutam līdz nākamajai nobrauktuvei.

Lai to izdarītu, vadītājs iestata vēlamo ātrumu adaptīvajā kruīza kontrolē, vadoties no tā, ka Eiropā “Automātiskā joslu maiņa” darbojas ātruma diapazonā no 80 līdz 140 km/h. 

Sistēma darbojas noteiktos automaģistrāļu posmos un šajā gadījumā lēnāku transportlīdzekļu apdzīšanu var uzticēt Mercedes tehnoloģijai, kas pēc manevra veikšanas atgriezīs transportlīdzekli atpakaļ savā joslā. Tā kā šī ir 2. līmeņa sistēma, vadītājs vienmēr ir atbildīgs par transportlīdzekļa vadīšanu.

 
12 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Pļurkt 26.jūnijs 2024 6:10
5 0 Atbildēt

Kārtējā sistēma priekš stulbeņiem, kas vēl vairāk vairos stulbeņus!

Ja 1 no 100 000 autovadītāju šo elementāro lietu nespēja izdarīt, tad uztaisīja tam palīgu..... Kā tikai masveidā sāks lietot, tā pēc 10 gadiem būs vismaz 1 stulbenis no 2 autovadītājiem!

0pis 25.jūnijs 2024 15:09
4 0 Atbildēt

Nu pipec, kādam aunam ir jābūt lai nespētu pārkārtoties! Un kad iemauks kādam sānā vai tilta balstā, rakstīs "es neko neatceros darījis, atskanēja signāls un atskanēja Bumss!"

Ābols 26.jūnijs 2024 8:07
4 0 Atbildēt

Gudrās sistēmas saliek un sīkajā drukā uzraksta, ka viņi nenes atbildību par drošību un vadītājs vienmēr ir atbildīgs.

Realitatē visi pusaizmiguši gulēs pie stūres- jo takš ir pārgudrās sistēmas!!!!

 Bet ka notiks kaut kas traģisks, autoražotājs vnk nometīs vainu uz vadītaju, vadītajs saprotot to ka autorazotajs liek vainu uz tevi, nometīs vainu uz smagā auto šoferi, ka tas ''vilkās'' tad uz pašvaldību, ceļinieniekm, valsti un vēl un vēl.... Galā neviens tā arī nebūs atbildīgs, bet cilveki būs smagi savainoti vai miruši.

Tāds mums tas tehnologiskais progresssss uz ceļa! 😉

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Digitālais "Chat Control" - grib lasīt visus ziņojumus WhatsApp, Signal, FB tērzētavā utt. Eiropas Parlamentā par to balsos pēc 4 dienām 29

Eiropas Parlamentā jau pēc dažām dienām (12.septembrī) var tikt pieņemts strīdīgs priekšlikums, kas paredz plašu digitālo kontroli un privāto ziņu uzraudzību. Lasīt vairāk

 

Elektrības pārākums. Lādējamais hibrīds ar 200 km sniedzamību (+ VIDEO) 3

Ar Lynk & Co 08 pirmo reizi braucām Zviedrijā. Tagad lielākais Eiropas tirgū pieejamais "links" sasniedzis Latviju - laiks vietējam testa braucienam. Lasīt vairāk

 

FM rosina vienkāršot transportlīdzekļu reģistrāciju

Plānots vienkāršot un paātrināt transportlīdzekļu reģistrācijas pakalpojuma saņemšanu iedzīvotājiem, paredz Finanšu ministrijas (FM) sagatavotie grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā, kas iesniegti izskatīšanai Ministru kabinetā. Lasīt vairāk

 

Kāpēc valsts degvielas rezervju uzglabāšana Igaunijā lētāka? (+ VIDEO) 2

Latvijas pieejā naftas drošības rezervju glabāšanā vēsturiski bijusi saskatāma nesaimnieciska rīcība. Pēdējos gados notikusi pāreja uz drošāku un potenciāli arī lētāku risinājumu. Bet līdz mazākiem maksājumiem vēl kāds gads jāpagaida. Arī jaunā kārtība Latvijā tomēr izmaksā dārgāk nekā līdzīga Igaunijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti