Ādas vietā kaņepes – Volkswagen izstrādā jaunu viegli pārstrādājamu materiālu - iAuto

Ādas vietā kaņepes – Volkswagen izstrādā jaunu viegli pārstrādājamu materiālu 6

 

Foto: Volkswagen

iAuto | 31.augusts 2024 9:55

Jaunais materiāls jau pēc dažiem gadiem varētu aizstāt ādu un mākslīgo ādu Volkswagen automobiļos.

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen sadarbībā ar jaunuzņēmumu Revoltech apvienojis spēkus, lai izstrādātu alternatīvu ādai un mākslīgajai ādai.

Jaunā pilnībā bioloģiskā materiāla pamatā ir rūpnieciskās kaņepes jeb pareizāk – to pārstrādes atlikumi. Pirmie testi rāda, ka tas ir ilgtspējīgs materiāls, ko pēc izmantošanas automašīnā var sadalīt un iestrādāt kompostā. Volkswagen norāda, ka pēc pirmajām prezentācijām no klientiem saņemtas pozitīvas atsauksmes un sapratne, nav novēroti iebildumi pret jaunā materiāla pieņemšanu.

Rūpnieciskās kaņepes audzē pārtikas rūpniecībai un tas ir 100% dabīgs, tīri organisks vienslāņa virsmas materiāls, ko saīsināti sauc par LOVR. Saīsinājums apzīmē materiālu bez ādas, bez eļļas, vegānu, uz atlieku bāzes.

Izmantošanai automobiļu nozarē kaņepju šķiedras īpašā procesā salīmē ar tīri bioloģisku līmi un pārstrādā augstas kvalitātes virsmas materiālā.

 

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
GTD2 1.septembris 2024 10:26
4 0 Atbildēt

Būtu labāk uzlabojuši esošās ādas ilgmūžību, tas būtu zaļi

Nelabojams 31.augusts 2024 14:09
3 2 Atbildēt

" ...bez ādas, bez eļļas, vegānu un atlieku bāzes."

Bez vegānu atliekām? Paldies Dievam, vismaz te viņi nebāžas virsū.

Narkomānsmuzikants 31.augusts 2024 11:48
2 1 Atbildēt

Es vārda tiešā nozīmē tagad nopīpēsu salonu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Rekords: Opel Sports Tourer Hybrid nobrauc 1200 km reālos apstākļos 4

Ar hibrīda iekārtu aprīkotais universālis uz 100 km patērēja vidēji 4,3 litrus degvielas, turklāt 345 kilometrus no kopējiem 1200 kilometriem nobrauca ar elektrību. Lasīt vairāk

 

Visas NATO dalībvalstis šogad aizsardzībai beidzot atvēlēs 2% no IKP 1

Šogad visas NATO dalībvalstis sasniegs jau sen izvirzīto mērķi aizsardzībai atvēlēt vismaz 2% no iekšzemes kopprodukta (IKP), taču tikai trīs, tajā skaitā Latvija, šobrīd sasniedz jaunizvirzīto mērķi - 3,5% no IKP, teikts kārtējā alianses ziņojumā. Lasīt vairāk

 

Pēdējais “Godzilla” jeb Nissan R35 GT-R nobrauc no konveijera; vai tās ir stāsta beigas? (+ FOTO) 3

Pēc saražotiem 48 000 eksemplāru, šonedēļ no Nissan rūpnīcas konveijera Točigi nobraucis pēdējais R35 GT-R eksemplārs, noslēdzot dzīves cikla posmu 18 gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Man patīk kā tas brauc! Eko rallija dalībnieks Caune vērtē jauno Škoda Enyaq (+ VIDEO)

Jaunais Škoda Enyaq patiesībā ir vērienīgi uzlabots iepriekšējais. Šodien braucam ar Enyaq 85, kam ir 82 kWh (bruto) baterija un 286 ZS elektromotors. Elektromobilis ir ļoti izskatīgs, taču pajautāsim FIA Eco Rally dalībniekam Krišjānim Caunem, kā jābrauc un jāizskatās kārtīgam elektromobilim. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti