Volkswagen atzīst pamatīgas problēmas - iAuto

Volkswagen atzīst pamatīgas problēmas 25

 

Foto: Volkswagen

iAuto | 8.septembris 2024 8:46

Eksperti runā par krīzi, Volkswagen piemin rūpnīcu slēgšanu, arodbiedrības sīvi pretosies

Pēc nesen notikušās vadības sanāksmes Volkswagen atzīst, ka problēmas ir nopietnas un steidzami nepieciešami taupības pasākumi. Ja netiks rasti steidzami risinājumi, šī brīža situācijā vairs nevar izslēgt transportlīdzekļu un komponentu ražošanas rūpnīcu slēgšanu, tā uzņēmuma vadība.

2023. gada beigās Volkswagen pieņēma plašu taupības programmu, lai palielinātu VW galvenā zīmola efektivitāti. Neskatoties uz šiem pasākumiem, nesen tika paziņots, ka izvirzītos mērķus nav iespējams sasniegt. Tas izraisīja diskusijas par darbinieku atlaišanu un rūpnīcu slēgšanu, ko tomēr nav viegli īstenot, jo ir spēcīga darbinieku pārstāvniecība un Lejassaksijas štata kā akcionāra iesaistīšanās.

Abas puses zina, ka ne visus ieteikumus var īstenot, tomēr ir skaidrs, ka izmaiņas ir nepieciešamas. Krīzē nevar vainot tikai “iekšdedzes dzinējus” vai “elektriskos automobiļus”, jo tā nav vienīgā problēma.

Lielākā problēma ir jaudas pārpalikums rūpnīcās. Volkswagen šobrīd nespēj pārdot līdz 500 000 automašīnu gadā. Tirdzniecības apjomi Ķīnā, kas ir viens no svarīgākajiem Volkswagen tirgiem, vājinās, bet Eiropā cilvēki nesteidzas veikt dārgus pirkumus. Tas noved pie rūpnīcu nepietiekamas noslodzes un attiecīgi - pie nepopulāriem lēmumiem.

Viena iespēja būtu samazināt ražošanu vai uz laiku slēgt ražotnes. Cits variants būtu tik un tā ražot automašīnas un laist tās tirgū ar zaudējumiem, kas vēl vairāk samazinātu jau tā zemo atdevi un zemākas tālākpārdošanas vērtības.

Elektrisko automobiļu bizness ir vēl viens izaicinājums - pēc emisiju skandāla pirms deviņiem gadiem Volkswagen veica būtiskas izmaiņas un laida tirgū akumulatoru-elektrisko platformu. Tomēr pirmie modeļi tika ieviesti pārāk agri, kas neatgriezeniski sabojāja ID modeļu reputāciju. Īpaši nepaveicās ID.3, ko pirms modernizācijas pēla par izdomas trūkumu dizainā un lētu salonu.

Lai gan šobrīd smagākās problēmas ir atrisinātas, bijušā izpilddirektora Herberta Dīsa aizsāktā koncentrēšanās uz elektromobiļiem vēl nav atmaksājusies. Pieprasījums sabruka pēc valdības atbalsta beigām, kas liecina, ka ir nepieciešami jauni pamatnosacījumi.

Uzņēmums arī piedzīvo grūtības Ķīnā, kas ir viens no Volkswagen svarīgākajiem tirgiem. Lai gan vācu koncerns tur joprojām ieņem nozīmīgu vietu, tā tirgus daļa sarūk. Elektrisko automašīnu īpatsvars Ķīnā pēdējos gados ir strauji pieaudzis, un Volkswagen cīnās, lai apmierinātu Ķīnas klientu gaumi. Ķīnas zīmoli ir masveidā uzlabojuši pozīcijas šajā jomā, turklāt Komunistiskā partija atbalsta pašmāju autorūpniecību, kas apgrūtina konkurenci ārvalstu ražotājiem.

Lai pārvarētu šos izaicinājumus, Volkswagen ir jāuzsāk bargi taupības pasākumi, kas būs sāpīgi arī darbaspēkam. Uzņēmums var cerēt uz ekonomikas atveseļošanos nākamgad, taču stingrāki ES ierobežojumi no 2025.gada formāli liks ražotājiem ieviest elektrificētus transportlīdzekļus par jebkuru cenu.

Šī problēmu buķete prasa risinājumus, taču nav zināms, kā uz to reaģēs arodbiedrība. Tiek pieļauts, ka  gaidāmi protesti un pat streiki, kas savukārt varētu traucēt situācijas stabilizēšanai. Lielākajam Eiropas autoražotājam ar to būs jātiek galā, tāpat kā citiem vācu ražotājiem, kuru pozīcijas, ekspertuprāt, nemaz tik daudz nav labākas kā Volkswagen.

 
25 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Raims 9.septembris 2024 22:20
22 0 Atbildēt

Šogad izskatījām jauna Tiguan iegādi. Salīdzinot cenas ar 2022.g modeli cipars pieauga +10.000€ par tādu pašu komplektāciju. Protams saņēmu atteikumu.

darklight 8.septembris 2024 19:00
17 1 Atbildēt

Risinājumi ir līmenī?! Nelietojama mūzikas skaļuma un klimata regulēšana! Tas ir līmenis?! Logi, kurus nevar ne atvērt, ne aizvērt! Līmenis?! Kruīza kontrole uz sensora, kura, grozot stūri, var nejauši ieslēgties un izslēgties (šai sakarā notiek jau vairākas tiesvedības, kad notikusi avārija dēļ patvaļīgas kruīza ātruma atjaunošanas). Ja tas viss ir līmenis, tad es nezinu, kas nav līmenis. Man katrā ziņā tādu līmeni nevajag.

Es 9.septembris 2024 23:35
14 0 Atbildēt

Varbūt vajag ražot lētākus auto  atbilstošus nosaukumam. Saražo kaudzi superdārgus tautas vāģus un brīnās, kāpēc tauta nepērk!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Luksofora sarkanās gaismas soda kamera Majoros! Uzskatu, ka ar labiem mērķiem piesedz pelnīšanu (+ VIDEO) 4

Majoros uzstādītā luksofora soda kamera, it kā, kalpo satiksmes drošībai, taču patiesībā tā rada pretēju efektu – tiek iekasēti masveidā sodi no vadītājiem, kuri apzināti nepārkāpj noteikumus, bet gan ar savu maku maksā par nepareizi izbūvētiem satiksmes organizēšanas risinājumiem. Lasīt vairāk

 

Igaunija pieprasa NATO konsultācijas pēc Krievijas iznīcinātāju ielidošanas tās gaisa telpā 4

Igaunija nolēmusi pieprasīt NATO 4.panta konsultācijas pēc tam, kad trīs Krievijas iznīcinātāji piektdien bez atļaujas ielidoja tās gaisa telpā, paziņojis Igaunijas premjerministrs Kristens Mihals. Lasīt vairāk

 

Audi bez riņķiem – vairāk kā 10 000 pasūtījumu 30 minūšu laikā; zināmas cenas 6

Ķīnas tirgum Audi izveidotā zīmola AUDI pirmo modeli E5 Sportback pircēji uzņēmuši ar sajūsmu – kopš tirdzniecības sākuma, tikai pirmās pusstundas laikā vien, saņemti 10 153 pasūtījumu. Lasīt vairāk

 

Ceļu satiksmes negadījumu skaita ziņā Latvija Eiropā joprojām antirekordiste (+ VIDEO) 30

Latvija joprojām ierindojas starp valstīm ar augstāko ceļu satiksmes negadījumu skaitu Eiropā, “Rīta Panorāmā” norādīja Valsts policijas Reaģēšanas pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti