ES valstis atbalsta papildu ievedmuitu elektromobiļu importam no Ķīnas - iAuto

ES valstis atbalsta papildu ievedmuitu elektromobiļu importam no Ķīnas

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 4.oktobris 2024 16:31

Eiropas Savienības (ES) dalībvalstis piektdien atbalstījušas papildu tarifus elektromobiļu importam no Ķīnas, lai gan pret to iebilda bloka lielākā ekonomika Vācija, atklājuši avoti ES diplomātiskajās aprindās.

Par papildu tarifiem līdz 35,3% nobalsoja desmit ES valstu, tostarp Francijas un Itālijas, vēstnieki, piecas valstis, kuru vidū ir Vācija un Ungārija, balsoja pret un 12 valstis atturējās.

Jūnijā Eiropas Komisija ieviesa papildu pagaidu ievedmuitas nodevas Ķīnas elektromobiļu importam, jo izmeklēšanā secināts, ka Pekinas palīdzība autobūves nozarei rada negodīgu konkurenci.

Ķīna jaunos tarifus, kas noteikti līdz 35,3% ievedmuitai, kritizējusi kā protekcionisma pasākumu, kas var izraisīt tirdzniecības karu. Sākotnēji jūnijā EK ierosināja papildu ievedmuitas nodevas līdz pat 38%.

Pašreizējā ievedmuita ir 10%.

Brisele papildu nodevas pamato ar mērķi aizsargāt Eiropas autoražotājus, jo nozare nodrošina 14 miljonus darbavietu, taču neiegūst no valsts subsīdijām, kādas Ķīna maksā saviem uzņēmumiem.

Plānots, ka ES papildu nodevas būtu spēkā piecus gadus no 31.oktobra.

Lai apturētu nodevu ieviešanu, nepieciešams vismaz 15 valstu, kas pārstāv 65% bloka iedzīvotāju, balsojums pret.

No abām lielākajām bloka valstīm Francija atbalsta tarifu ieviešanu, lai uzlabotu vietējo ražotāju spēju konkurēt ar Ķīnā ražotiem elektromobiļiem, bet Vācija, kurai ir spēcīga autobūves nozare, pret papildu nodevām iebilst, sakot, ka tās ražotāji, piemēram, BMW, "Volkswagen" un "Mercedes" ir daudz investējuši Ķīnā un ES ar tarifiem apdraud attiecības ar Pekinu.

Arī, piemēram, Ungārija iebilst pret tarifiem, jo Ķīna ir draudējusi ar atbildes pasākumiem un sākusi izmeklēšanu par Eiropas brendija, piena produktiem un cūkgaļu.

Vācijas finanšu ministrs Kristians Lindners, lielākie autobūves uzņēmumi un citas iesaistītās puses pēc atbalsta ES papildu nodevām mudināja bloku rūpēties, lai novērstu tirdzniecības karu ar Ķīnu.

Tirdzniecības saspīlējums starp Ķīnu un ES neaprobežojas tikai ar elektromobiļiem, Briseles uzsāktās izmeklēšanas attiecas arī uz Ķīnas subsīdijām saules paneļiem un vēja turbīnām.

Bloku gaida grūts uzdevums, jo tas cenšas veicināt savu tīro tehnoloģiju nozari un investēt zaļajā pārejā, neizraisot sāpīgu tirdzniecības karu ar Ķīnu.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Talsu novadā kravas un vieglās automašīnas sadursmē gājuši bojā divi cilvēki 32

Otrdienas rītā Talsu novadā kravas un vieglās automašīnas sadursmē gājušas bojā divas personas, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pēdējais “Godzilla” jeb Nissan R35 GT-R nobrauc no konveijera; vai tās ir stāsta beigas? (+ FOTO) 3

Pēc saražotiem 48 000 eksemplāru, šonedēļ no Nissan rūpnīcas konveijera Točigi nobraucis pēdējais R35 GT-R eksemplārs, noslēdzot dzīves cikla posmu 18 gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Man patīk kā tas brauc! Eko rallija dalībnieks Caune vērtē jauno Škoda Enyaq (+ VIDEO)

Jaunais Škoda Enyaq patiesībā ir vērienīgi uzlabots iepriekšējais. Šodien braucam ar Enyaq 85, kam ir 82 kWh (bruto) baterija un 286 ZS elektromotors. Elektromobilis ir ļoti izskatīgs, taču pajautāsim FIA Eco Rally dalībniekam Krišjānim Caunem, kā jābrauc un jāizskatās kārtīgam elektromobilim. Lasīt vairāk

 

Pirmie sešacu Firefly elektroautomobiļi piegādāti Eiropas klientiem 1

Ķīnas autoražotāja Nio apakšzīmols Firefly uzsācis piegādes Eiropas klientiem, kā pirmo valsti šajā sarakstā iezīmējot Nīderlandi. Drīzumā piegādes sāksies arī Norvēģijā un virknē citu valstu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti