Jau 2028. gadā - BMW izstrādā revolucionāru elektrisko piedziņu - iAuto

Jau 2028. gadā - BMW izstrādā revolucionāru elektrisko piedziņu 10

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 10.oktobris 2024 12:45

BMW sadarbībā ar jaunuzņēmumu DeepDrive un Continental izmēģina jauna tipa elektriskās piedziņas konstrukciju, kas jau tuvākajos gados var parādīties sērijveida automobiļos.

Patiesībā ideja, kas šai piedziņai pamatā, ir “mūžu veca” un jau tikusi izmantota pirms 125 gadiem vēsturiskā Lohner Porsche konstrukcijā. Tagad šis risinājums ieguvis jaunu pielietojumu, solot lielas izmaiņas mūsdienu elektromobiļiem.

Runa ir par piedziņu, kas atrodas riteņos, tas ir riteņa rumbā iemontētas visas vajadzīgās komponentes, tādēļ atkrīt vajadzība pēc tādiem mezgliem kā pārnesumkārba, vārpstas, savienojumi utt.

Griezes moments ir milzīgs, un arī rekuperācijas veiktspēja ir augstāka nekā klasiskajiem elektromotoriem. Saskaņā ar Continental datiem, kopējā efektivitāte palielinās līdz pat 20 procentiem.

Ir arī citi pozitīvi momenti, piemēram, trokšņu līmenis kļūst vēl zemāks, salonam un bagāžas telpai ir vēl vairāk vietas, bet transportlīdzekli, ja vien tāda vajadzība, var uzbūvēt vēl mazāku izmēros. Piedziņas dzesēšanai pietiks ar āra gaisu, tādēļ atkrīt vajadzība pēc papildu enerģijas un materiāla, uzstādot un darbinot sūkņus.  DeepDrive apgalvo, ka salīdzinājumā ar parastajā elektromobilī izmantoto sistēmu, izmaksu ietaupījums ir vismaz 1000 eiro.

Vēl viens jaunievedums ir dubultrotora konstrukcija, kad elektromagnētiskais stators pārvieto riteni caur nevis vienu, bet diviem rotoriem. Pēc ražotāja domām, tas palielina efektivitāti un nodrošina piedziņai milzīgu griezes momentu. DeepDrive piedziņā stators atrodas vidū, un iekšējais un ārējais rotors griežas ap to paralēli.

BMW ziņo, ka izmēģinājumi uz stenda pierādījuši šāda motora dzīvotspēju un efektivitāti, lielāko daļu no iepriekš zināmajām vērtībām praktiskajos testos pat pārspējot. Zināms, DeepDrive jau ir izstrādājis vairākas versijas. Jaudīgākais dzinējs ("RM 1800") attīsta līdz 1800 Nm griezes momentu un maksimālo jaudu 160 kW (217 ZS), kas pilnpiedziņas konfigurācijā rada kopējo jaudu 868 ZS.

RM 1800 svars ir tikai 35 kilogrami. Salīdzinājumam: pamata elektromotors APP310 VW ID.3 vai kāda cita Volkswagen grupas elektromobiļa konstrukcijā attīsta maksimāli 204 ZS un sver aptuveni 90 kilogramus.

Tiek ziņots, ka jaunais elektromotors būs saderīgs ar 400 un 800 voltu uzlādes tehnoloģijām un pirmos sērijveida automobiļus ar šādu piedziņu var gaidīt 2028. gadā.

Vēl viena pozitīva ziņa attiecībā uz šo jaunumu ir tāda, ka DeepDrive ir uzņēmis kontaktus ar astoņiem no pasaules lielākajiem autobūves uzņēmumiem.

 
10 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Sergejs 10.oktobris 2024 13:07
6 1 Atbildēt

Sūds vien ir, salīdzinot ar šo:

www.youtube.com/watch?v=zwW-8T-4pi8

 Bet ja nopietni tad kas šeit būs ar tādu jēdzienu kā "neatsperota masa" un kā tas izskatīsies uz Rīgas lūkām, tiltu šuvēm un citām bedrēm? 

 Neatsperota masa:

lv.vogueindustry.com/17244165-unsp...rse-of-the-car

0pis 10.oktobris 2024 13:09
6 2 Atbildēt

Īsumā ideja nav jauna - piektais ritenis piedziņai, starp četriem pamatriteņiem. Šī piedziņa sevi labi parāddījusi lunaparku autodromos, kur arī brauc kā vidējais BMW vadītājs.

BMW 10.oktobris 2024 13:47
3 1 Atbildēt

Un cik maksās riepu maiņa? Kā varēs uzlikt cīsiņu, ja pārsitīs riepu? Kas būs ar motoru, ja iebrauks bedrē, vai ieslīdēs apmalē?

Tas BMW jau nav skrejritenis!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Talsu novadā kravas un vieglās automašīnas sadursmē gājuši bojā divi cilvēki 12

Otrdienas rītā Talsu novadā kravas un vieglās automašīnas sadursmē gājušas bojā divas personas, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Man patīk kā tas brauc! Eko rallija dalībnieks Caune vērtē jauno Škoda Enyaq (+ VIDEO)

Jaunais Škoda Enyaq patiesībā ir vērienīgi uzlabots iepriekšējais. Šodien braucam ar Enyaq 85, kam ir 82 kWh (bruto) baterija un 286 ZS elektromotors. Elektromobilis ir ļoti izskatīgs, taču pajautāsim FIA Eco Rally dalībniekam Krišjānim Caunem, kā jābrauc un jāizskatās kārtīgam elektromobilim. Lasīt vairāk

 

Pirmie sešacu Firefly elektroautomobiļi piegādāti Eiropas klientiem 1

Ķīnas autoražotāja Nio apakšzīmols Firefly uzsācis piegādes Eiropas klientiem, kā pirmo valsti šajā sarakstā iezīmējot Nīderlandi. Drīzumā piegādes sāksies arī Norvēģijā un virknē citu valstu. Lasīt vairāk

 

Mercedes brauks ar BMW motoriem 8

Mercedes-Benz un BMW varētu noslēgt vienošanos par motoru piegādi. Ja viss noritēs pēc plāna, minheniešu četrcilindru motori jau 2027. gadā varētu parādīties konkurentu mašīnās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti