ES nosaka papildu muitas nodevas Ķīnā ražotajem elektroauto - iAuto

ES nosaka papildu muitas nodevas Ķīnā ražotajem elektroauto

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 30.oktobris 2024 14:42

Šonedēļ stāsies spēkā Eiropas Savienības (ES) papildu muitas nodevas Ķīnā ražotajiem elektriskajiem automobiļiem, otrdien paziņoja Eiropas Komisija (EK).

Šīs nodevas papildinās pašreizējo 10% tarifu no Ķīnas importētajiem elektriskajiem transportlīdzekļiem.

Lēmums stāsies spēkā pēc tā publicēšanas ES oficiālajā vēstnesī trešdien. Papildu tarifi stāsies spēkā no ceturtdienas.

Eiropas Komisijas (EK) veiktajā izmeklēšanā tika konstatēts, ka Ķīnas valsts subsīdijas rada negodīgu konkurenci Eiropas autoražotājiem.

Jaunie tarifi būs spēkā piecus gadus.

Dažādu ražotāju produkcijai likmes atšķirsies.

Jaunie tarifi attieksies arī uz ārvalstu koncernu Ķīnā ražotajiem elektroauto, Piemēram, "Tesla" Ķīnā ražotajiem elektriskajiem transportlīdzekļiem tiks piemērots 7,8% tarifs.

Ķīnas autobūves gigantam "Geely", kas ir viens no valsts lielākajiem elektrisko transportlīdzekļu ražotājiem, tiks piemērots papildu tarifs 18,8% apmērā.

Jaunos tarifus neatbalsta vairākas ES dalībvalstis, to vidū Vācija un Ungārija. Taču oktobra sākumā notikušajā balsojumā  neizdevās tos bloķēt, jo tam būtu vajadzīgas vismaz 15 valstis, kas pārstāv 65% bloka iedzīvotāju.

Vairāki  Eiropas lielie autoražotāji, tostarp Vācijas "Volkswagen", ir kritizējuši EK pieeju un mudinājuši Briseli atrisināt šo jautājumu sarunu ceļā.

Sarunas starp abām pusēm turpinās, un tarifus var atcelt, ja tiks panākta vienošanās, taču Ķīnas un ES amatpersonas ir norādījušas, ka pašlaik abu pušu pozīcijās ir lielas atšķirības.

Atbildot uz gaidāmo papildu nodevu noteikšanu elektroauto importam,. Ķīna 8.oktobrī paziņoja, ka tā piemēros pagaidu tarifus no ES importētajam brendijam un konjakam.

Pekina ir arī sākusi pārbaudes par ES subsīdijām dažiem Ķīnā importētiem piena un cūkgaļas produktiem.

Tirdzniecības saspīlējums starp Ķīnu un ES neaprobežojas tikai ar elektriskajiem automobiļiem, jo Brisele izmeklē arī Ķīnas subsīdijas saules paneļiem un vēja turbīnām.

ES nav vienīgā, kas piemēro augstus tarifus Ķīnas elektriskajiem automobiļiem.

Kanāda un ASV pēdējos mēnešos ir noteikušas daudz augstākus tarifus 100% apmērā Ķīnas elektromobiļu importam.
 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen koncerns šogad realizējis 6,6 miljonus transportlīdzekļu 1

Volkswagen grupa 2025. gada pirmajos deviņos mēnešos visā pasaulē piegādājusi klientiem kopumā 6,6 miljonus transportlīdzekļu. Lasīt vairāk

 

Nissan Tekton – gandrīz Dacia Duster, bet – Indijas tirgum

Japānas autobūves uzņēmums Nissan piesaka jaunu SUV, kas izstrādāts uz mums labi zināmā Dacia Duster bāzes. Lasīt vairāk

 

Mercs aicina ES atcelt plānoto iekšdedzes dzinēju spēkratu tirdzniecības aizliegumu 25

Vācijas kanclers Frīdrihs Mercs pirmdien paziņoja, ka viņš vēlas, lai Eiropas Savienība (ES) atteiktos no mērķa līdz 2035.gadam izbeigt jaunu ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu automobiļu tirdzniecību, jo viņa valsts meklē iespējas palīdzēt savai automašīnu rūpniecībai. Lasīt vairāk

 

Ko nozīmē pazīstama riepu ražotāja apakšzīmols? (+ VIDEO) 1

Vācu riepu gigants Continental pazīstams daudziem, bet kā ar Barum? 77 gadus senais čehu riepu ražotājs kopš 90. gadiem ir viens no zināmākajiem Continental meitasuzņēmumiem. Šai ziemas sezonai Barum izgatavojis pirmo Skandināvijas tipa ziemas riepu kompānijas vēsturē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti