"Volkswagen" rūpnīcās Vācijā sāksies streiks - iAuto

"Volkswagen" rūpnīcās Vācijā sāksies streiks 10

 

Foto: Volkswagen

Nozare.lv | 2.decembris 2024 8:46

Tūkstošiem Vācijas autobūves uzņēmuma "Volkswagen" (VW) darbinieku pirmdien sāks streiku, saasinoties strīdam ar krīzes skarto kompāniju, kas plāno likvidēt tūkstošiem darbavietu.

VW smagi skāris ražošanas izmaksu kāpums, nepārliecinošā pāreja uz elektromobiļiem un spēcīgā konkurence nozīmīgajā Ķīnas tirgū. Kompānija paziņojusi par plāniem samazināt izmaksas miljardiem eiro apmērā.

Vācijā ietekmīgā arodbiedrība "IG Metall" un darbinieku padome ir centusies panākt darbavietu aizsargāšanu pēc tam, kad septembrī VW paziņoja, ka apsver rūpnīcu Vācijā slēgšanu, kas ietekmētu ap 120 000 darbinieku.

"Pirmdien visas rūpnīcās sāksies brīdinājuma streiki," paziņoja "IG Metall" pārstāvis sarunās Torstens Grēgers pēc tam, kad kompānija noraidīja arodbiedrības ierosinājumus darbavietu aizsardzībai.

Grēgers brīdināja, ka nepieciešamības gadījumā tas var kļūt par "smagāko strīdu par algām, kādu "Volkswagen" jebkad piedzīvojis".

Kompānija paziņa, ka "ciena darbinieku tiesības" un tic "konstruktīvam dialogam", lai panāktu "ilgtermiņa risinājumu, kuru atbalsta darbinieki". Uzņēmums arī esot veicis pasākumus, lai nodrošinātu piegādes streika laikā.

Eiropas lielākā ekonomikā pašlaik ir sarežģīts posms, ko saasina politiskās neskaidrības pirms februārī gaidāmajām parlamenta vēlēšanām.

VW oktobrī paziņoja, ka trešajā ceturksnī uzņēmuma peļņa gada salīdzinājumā ir sarukusi par 64% līdz 1,58 miljardiem eiro.

Pagājušajā nedēļā uzņēmums paziņoja, ka "ekonomisku apsvērumu" dēļ pārdod atzaru Ķīnas Sjiņdzjanas reģionā. Iepriekš uzņēmums tika mudināts aiziet no reģiona saistībā ar bažām par cilvēktiesību pārkāpumiem.

"Volkswagen" septembra sākumā pavēstīja, ka uzņēmumam nepieciešama ievērojama restrukturizācija konkurētspējas saglabāšanai, un tas apsver iespēju pirmo reizi savā 87 gadus ilgušajā vēsturē Vācijā slēgt ražotnes.

Savukārt uzņēmuma komiteja, kas pārstāv darbinieku intereses, oktobrī paziņoja, ka autoražotājs plāno valstī slēgt vismaz trīs rūpnīcas un likvidēt desmitiem tūkstošu darbavietu.

"Volkswagen" septembrī atcēla vienošanos ar darba ņēmējiem Vācijā, kas nepieļauj piespiedu atlaišanu līdz 2029.gada beigām. Šī vienošanās bija spēkā kopš 1994.gada. Tagad uzņēmumam iespējams likvidēt darba vietas, sākot no 2025.gada vidus.

Eiropas autoražotājiem bažas rada arī Eiropas Savienības lēmums noteikt papildu ievedmuitas tarifus Ķīnā ražotiem elektromobiļiem, kas var izraisīt Pekinas atbildes reakciju.

Grūtības valda visā Eiropas autorūpniecības sektorā, jo pieprasījums ir vājš un pāreja uz elektromobiļiem ir kūtrāka nekā gaidīts,

Vācijā lielākie autoražotāji, piemēram, VW, BMW un "Mercedes-Benz" ir samazinājuši savs peļņas prognozes, bet nozīmīgākie piegādātāji ir paziņojuši par darbavietu likvidāciju.

 
10 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Onsis 2.decembris 2024 9:55
7 2 Atbildēt

Būtu ražojuši automašīnas, kādas tās bija 80 tajos ados, vienkāršas un izturīgas, tagad VW brendu var atpazīt pēc planšetes pa pusvējstiklu un neizturīgāsm DSG ātrumkārbām!

Sergejs 2.decembris 2024 14:12
5 0 Atbildēt

Kā parasti - devil in details. Tāpat kā dīzels nav piemērots braukšanai 10km uz darbu un vakarā atpakaļ tā arī DSG kārba ne sevišķi labi jūtās bakstoties korķi - tur labāk der klasisakais automāts. 

 DSG pēc būtības ir manuāla kārba kuru slēgā robots, kurš izejot no braukšanas prognozē kāds robs būs vajadzīgs, to sagatavo un kad vajag atlaiž sajūgu, rezultātā ir gan degvielas ekonomija gan automāta priekšrocības. Bet sabiedrība nemīl tehniskas detaļas un to DSG sauc (vai jauc) ar automātu. Korķos tas DSG bezjēdzīgi daudz slēgā 1-2-3, arī tur kur ar manuālo mēs vilktos ar 1 robu. Rezultātā iziet no ierindas mehatroniks, iespējams jau pie 30-40k. Lai tas mazāk slēgātos korķos var mīcīties SPORT vai MANUAL režīmos.

 Dzīvojoties ārpus pilsētas ar DSG DQ200 darbību esmu apmierināts (pagaidām, pie 60k) - slēdzās praktiski nejūtami, ar roku rets sportists ātrāk pārslēgsies. Bet 2+k tās nomaiņai turu rezervē, nav pārliecības ka bez bēdas 120k+ noskries.

ZZZZ 2.decembris 2024 9:10
3 1 Atbildēt

Taj pat laikā,taj DE showrūmā kad piezvani painteresēties par mazlietotu 50K km auto, visi pārdevēji tādi aizņemti, aizņemti. Klausies tikai mūziku un beigās intelekts pasaka, mēs jums atzvanīsim 😅

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche 718 Boxster/Cayman finiša taisnē

Vēl tikai pāris mēneši un Porsche 718 Boxster/Cayman ražošana noslēgsies, bet ražotājs, kaut arī lēnāk nekā iepriekš plānots, turpinās ceļu pilnīgas elektrifikācijas virzienā. Lasīt vairāk

 

Volvo izgatavojis pēdējo V90 universāli 9

Vakar no Volvo rūpnīcas konveijera Torslandā noripojis pēdējais V90 universāla eksemplārs, atstājot V60 kā vienīgo modeli ar šāda tipa virsbūvi. Lasīt vairāk

 

177 Zs un 228 km/h - Škoda piedāvā visu laiku jaudīgāko Fabia (+ FOTO) 5

Čehijas autobūves uzņēmums Škoda izstrādājis īpašo modeli Fabia 130, kas veltīts uzņēmuma 130 gadu jubilejai. Lasīt vairāk

 

Amazon Prime 2025 Rudens cenu piedāvājumi (+ FOTO) 1

iAuto redakcija ieskatās interesantākajos Amazon Prime rudens piedāvājumos. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti