Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche varētu atteikties no elektromobiļu pārdošanas Ķīnā, jo nespēj izturēt konkurenci ar vietējiem ražotājiem.
Ķīnas tirgū Porsche piedzīvo strauju kritumu – 2024. gadā tas samazinājās par 28 procentiem, bet 2025. gada pirmajā ceturksnī – par 42 procentiem. Nav tā, ka vācu automašīnas pēkšņi būtu kļuvušas sliktas, iemesls ir cits, proti - nav efektīvu līdzekļu, lai cīnītos pret Ķīnas konkurenci elektrisko automašīnu segmentā, raksta vācu mediji, atsaucoties uz informāciju, kas gūta no Volkswagen grupas izpilddirektora Olivera Blūma.
Xiaomi un citi vietējie zīmoli pārdod daudz lētākas elektriskās automašīnas, no kurām dažām ir lielāka jauda nekā Taycan vai Macan. Porsche šī problēma ir zināma, taču tā vietā, lai reaģētu ar cenu samazināšanu vai jauniem lētākiem modeļiem, vācu uzņēmums, iespējams, pārtrauks savu elektrisko modeļu pārdošanu Ķīnā.
Izstādē Auto Shanghai 2025 Porsche izpilddirektors Olivers Blūms atzina, ka uzņēmums pārskatāmā nākotnē varētu pārtraukt elektromobiļu pārdošanu Ķīnā: "Nākamo divu līdz trīs gadu laikā mēs redzēsim, vai Porsche šeit pastāvēs kā elektriskais zīmols." Elektrisko modeļu vietā Porsche Ķīnā varētu piedāvāt automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem.
Blūms atteicies atzīt 1548 Zs jaudīgo Xiaomi SU7 Ultra par Taycan tiešo konkurentu, jo ķīniešu elektroauto “nespējot līdzināties Porsche braukšanas spējām”. Pretēji izpilddirektora teiktajam runā fakts, ka tieši Xiaomi elektromobilis ir uzrādījis ātrāko Nirburgringas apļa laiku, bet, ja pieskaramies cenām, tad tā ir spēle “uz vieniem vārtiem”: 1548 Zs Xiaomi SU7 Ultra maksā 529 900 juaņu (apmēram 64 000 eiro), savukārt 402 Zs Taycan pamata versija - 918 000 juaņu (111 000 eiro).
Uzņēmuma augstākā vadība likusi noprast, ka Porsche neplāno palielināt pārdošanas apjomu un saglabās cenas Porsche atbilstošā līmenī.
Eksperti uzskata, ka Porsche politika Ķīnā nav elastīga – citi autobūves uzņēmumi darbojas radošāk, piemēram, laiž klajā ķiniešiem tik mīļos modeļus ar pagarinātu riteņu bāzi (Mercedes, BMW) vai vietējos pircējus uzrunājošā dizainā (AUDI bez riņķiem).