2025. gada 1. ceturkšņa Ķīnas automašīnu kvalitātes reitingā lielo BEV sedanu segmentā vēl nesen tik ļoti pieprasītais elektroautomobilis ieņēmis pēdējo vietu.
Lielai sajūsmai seko liela vilšanās? Varbūt, jā, varbūt nē, jo, neraugoties uz slikto atzīmi reitingā, Xiaomi SU7 no 2025. gada janvāra līdz aprīlim pārdevis 104 454 vienības.
Bez ievērības šo ziņu tomēr nevajadzētu atstāt, jo šāds rezultāts liecina par augstu potenciālu defektu risku un augstu sūdzību un pārdošanas apjoma attiecību.
Ķīnas automašīnu kvalitātes reitingu sagatavo Ķīnas Automobiļu kvalitātes tīkls, valsts pārvaldīta sūdzību platforma, ko izveidojusi Ķīnas Tirgus uzraudzības administrācija. Tajā tiek apkopoti ziņojumi un sūdzības no Ķīnas automašīnu īpašniekiem par transportlīdzekļu defektiem, riskiem un defektiem. Šie ziņojumi tiek pārvērsti soda punktos. Jo vairāk punktu, jo zemāka kvalitāte.
Saskaņā ar šo reitingu, Xiaomi SU7 lielo BEV sedanu segmentā ieņēma pēdējo vietu ar 239 soda punktiem. Tas ir par 56 punktiem vairāk nekā vidējais sniegums šajā segmentā.
Lielo BEV sedanu kategorijā pavisam ieskaitītas 29 automašīnas. GAC Hyptec GT sedans ieņēma pirmo vietu sarakstā ar 149 punktiem, seko Voyah Passion ar 152 punktiem un Changan, Huawei un CATL izstrādātais Avatr 12 ar 153 punktiem.
Eiropai paredzētais Nio ET7 un flagmanis Nio ET9 atrodas saraksta vidū ar 183 punktiem. Tādas automašīnas kā Zeekr 001 (185), Lotus Emeya (185), BYD Han (194) un Denza Z9 GT (214) ierindojās saraksta lejasdaļā.
Slavas dziesmas pēdējās notis vēl nebija izskanējušas, kad....