Japānas autobūves kompānija "Honda Motor Co." otrdien paziņoja, ka, ņemot vērā elektrisko automobiļu tirdzniecības kāpuma palēnināšanos ASV, uzņēmums būtiski koriģē savu elektroauto stratēģiju un samazina investīcijas šajā jomā.
"Honda" norāda, ka uzņēmums atceļ sākotnējo plānu, kas paredzēja elektroauto īpatsvaram no kopumā pasaulē pārdoto automobiļu skaita līdz 2030.gadam sasniegt 30%.
Vienlaikus autoražotājs par trīs triljoniem jenu (18,3 miljardi eiro) līdz septiņiem triljoniem jenu samazina investīcijas, kuras bija paredzēts atveltīt elektrifikācijas stratēģijai līdz fiskālajam gadam, kas noslēgsies 2031.gada martā.
"Honda" izpilddirektors Tosihiro Mibe gan uzsver, ka iecere ilgtermiņā pāriet uz apjomīgu automobiļu elektrifikāciju saglabājas nemainīga, vienkārši uz laiku atlikta šīs stratēģijas īstenošana.
"Vide autoražošanas nozarē mainās ar katru dienu. Uzņēmējdarbības vidē pieaug nenoteiktība, ņemot vērā gauso elektroauto tirgus kāpumu, kas skaidrojams ar vairākiem faktoriem, tai skaitā vides noteikumu izmaiņām," teikts uzņēmuma paziņojumā.
Mibe arī pavēstīja, ka turpmāk krietni agresīvāk pievērsīsies hibrīdautomobiļu ražošanai un tirdzniecībai.
Lai gan Mibe neminēja ASV prezidentu Donaldu Trampu, Trampa tarifu politika, kā arī viņa entuziasma trūkums attiecībā uz elektroauto tirgu radījis grūtības Japānas autoražotājiem pielāgoties.
Honda vadība nav lasījusi rakstu "Ko tu labam padarīsi – elektroauto atkal ir zirgā"