Vēl nesen Krievijas amatpersonas ar lepnumu ziņoja, ka leģendārā Volga atdzims, taču viss beidzies gluži tāpat, kā ar virkni citu projektu, kas izčākstējuši netiekot līdz ražošanas konveijeram.
Mūsdienu Volga ir kārtējais projekts, kura attīstība līdz zināmai stadijai “notiek pēc plāna”, taču beidzas, kā lielākā daļa – ar neko. Kā ziņo krievu auto tematikai veltītais izdevums Motor.ru, jaunās Volga projekts tika prezentēts pagājušā gada maijā izstādes Digital Industry of Industrial Russia ietvaros. Toreiz sabiedrībai tika demonstrētas uzreiz trīs automašīnas, kas bija Ķīnas ražotāja Changan modeļi ar Volga nosaukuma plāksnītēm. Tā Volga C40 sedans izrādījās Raeton Plus, krosoveri K30 un K40 - attiecīgi Oshan X5 Plus un Uni-Z.
Kulta zīmola automašīnu sērijveida ražošanai Ņižņijnovgorodā tika izveidots uzņēmums "Pasažieru automašīnu ražošana". Bija paredzēts, ka pirmie atjaunotie modeļi ražošanā nonāks pagājušā gada beigās, bet šogad bija plānots pāriet uz pilnu automašīnu ražošanas ciklu ar virsbūvju metināšanu un krāsošanu.
Taču tagad uzņēmuma darbinieki paziņojuši, ka Volga markas automašīnu ražošanas projekts “atlikts uz nenoteiktu laiku”. Turklāt tas notiek pēc tam, kad pagājušā gada jūlijā Rūpniecības un tirdzniecības ministrija ziņoja par gatavošanos atbalstīt Volgas projektu.
Līdz ar to Volga pievienojas virknei citu neizdevušos projektu, no kuriem tikai Moskvič (pārzīmolots Ķīnas JAC) saglabā dzīvotspēju. Pēdējās ziņas liecina, ka Moskvič rūpnīcā, kas jau no paša sākuma saskārās ar grūtībām, automobiļu ražošana ir stabilizējusies, uzņēmumam ik mēnesi pārdodot aptuveni 1,1 – 1,2 tūkstošus automašīnu no sava trīs modeļu piedāvājuma.
Ķīnietis nespēja uzražot tik sliktu auto?