Salīdzinājumā ar 2024. gada aprīlī, Jaguar automobiļu pārdošanas apjomi kritušies par 97,5 procentiem.
Britu uzņēmums Jaguar ir apveltīts ar apbrīnojamu pacietību un pašpārliecinātību un, lai gan zināms, ka automašīnu ražošana ir krasi samazināta, gatavojoties jaunajai, pilnībā elektriskai ērai, realizācijas kritumu par gandrīz 98 procentiem, ar vēsu angļu mieru uzņemt spētu retais.
Saskaņā ar Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) datiem, aprīlī tika reģistrēti tikai 49 jauni Jaguāri, kas ir samazinājums par 97.5% salīdzinājumā ar pērnā gada aprīli, bet visā 2025. gadā - 2665 vienības, kas ir par 75,1% mazāk nekā 2024. gada pirmajos četros mēnešos, kad tika reģistrēti 10 641 automobiļi.
Šie skaitļi nav gluži pārsteidzoši, jo Jaguar ir pārtraucis vairāku savu modeļu ražošanu, un vēl 2023. gada beigās tas paziņoja par pilnīgu jaunu automobiļu pārdošanu savā dzimtenē. F-Type, XE un XF jau ir izņemti no ražošanas, un ir iespējams, ka paies vēl gads, līdz pārdošanā parādīsies jaunā Type 00 sērijveida versija.
Jaguar tomēr spēj dzīvot uz “uzkrāto tauku” un daļēji, arī uz partnera Land Rover rēķina. Saskaņā ar uzņēmuma ziņojumu maija sākumā, JLR (Jaguar Land Rover) ir sasniedzis lielāko peļņu pēdējo desmit gadu laikā — 3,33 miljardu dolāru ieņēmumus fiskālajā gadā, kas beidzās martā. Tas nozīmē, ka JLR ir pārdevis 272 268 Defender, Range Rover Sport un Range Rover modeļus, kas ir ievērojami vairāk nekā 26 862 eksemplārus, ko šajā laika periodā varējis pievienot Jaguar.
Tikmēr Jaguar pārdošanas apjomi turpina samazināties. 2025. gada pirmajā ceturksnī tie samazinājās par 47,7%, sasniedzot tikai 7070 automobiļus visā pasaulē. Pārējie JLR modeļi, piemēram, Land Rover, tomēr turpina uzrādīt izaugsmi, un kopējais pārdošanas apjoms 2025. gada pirmajā ceturksnī palielinājās par 1,1%. Daļēji šis pieaugums ir saistīts ar pārdošanas apjoma pieaugumu Ziemeļamerikā, kur tas pieauga par 14,4% tajā pašā periodā. No kopējā 111 413 pārdoto automobiļu skaita, 34 764 tika pārdoti Ziemeļamerikā.
Viņi neko nepārdod, jo viņiem nekā nav. Diezgan loģiski, par ko te brīnīties?