Ražotājs atzīst kļūdīšanos izslēdzot no piedāvājuma populāro HEMI V8, veic korekcijas un atgriež leģendāro astoņu cilindru agregātu klientu izvēlei, tajā skaitā arī Eiropas tirgū.
Stellantis koncernā ietilpstošā amerikāņu zīmola Ram vadītājs Tims Kuninskis paziņojis, ka šovasar arī Eiropas pircēji varēs uzsākt pieteikšanos RAM 1500 versijai ar HEMI V8 motoru. Pasūtījumu pieņemšana sāksies 2025. gada jūlijā, bet piegādes – šoziem.
Kunickis atzīst, ka koncerns ir sapratis – klientiem nepietiek tikai ar sešcilindru dzinēju, tie vēlas izbaudīt arī īstu astoņu cilindru “garšu”, tādēļ atteikšanās no leģendārā 5,7 litru HEMI benzīna motora ir kļūda, ko uzņēmums labos.
2025. gadā klientiem vēl nāksies iztikt ar Hurricane 3.0L divu turbokompresoru, tomēr 2026. gada pikapos V8 būs atpakaļ.
Jāpiezīmē, ka šobrīd pieejamais Hurricane Straight Six Turbo ir jaudīgākais no Ram dzinējiem. Tas attīsta 540 Zs (706 Nm), kamēr HEMI V8 – 395 Z un 555 Nm. Piemaksa par V8 motoru ASV ir 1200 dolāri.
Atgriežoties pie astoņcilidru versijas jāpiebilst, ka agregātam ir degvielas taupīšanas tehnoloģija ar cilindru deaktivizēšanas sistēmu un eTorque 48 voltu vieglā hibrīdsistēma, kas palīdz paātrinājuma brīžos un arī ekonomē degvielu.
HEMI būs pieejams Eiropā 2026. gada Ram 1500, Laramie, Sport (būs pieejams vēlāk) un Limited modifikācijās nākamo 18 mēnešu laikā.
Ar šādu motoru aprīkots Ram 1500 pikaps drīkst vilkt līdz 3500 kg smagu piekabi (ASV – 5200 kg) un tā maksimālā kravnesība ir 793 kg.
Interesanta nianse - HEMI V8 atkal atgriešanos ražotājs atzīmē ar "Symbol of Protest Badge" - speciālu plāksnīti, kas greznos ar šādu motoru aprīkotu pikapu spārnus. Mazliet divkosīgi, saka eksperti, jo plug-in hibrīda Ramcharger un elektriskā REV projektus neviens na atcēlis.
Kāda tev dzimtā valoda?, pieļauju, ka tev saprotamāk būtu "ikona, ikonnij".