Šāda iekārta var nodrošināt īpaši ātru uzlādi vienā sekundē pievienojot gaitas rezervei 2 km, kas nozīmē, ka 5 minūtes ir pietiekami, lai ceļu turpinātu 400 km garumā.
Ķīnas autobūves gigants BYD ir paziņojis par vērienīgu projektu – uzņēmums kopā ar partneriem plāno izveidot īpaši ātru elektroauto uzlādes staciju tīklu visā valstī. Šis tīkls ietvers 15 000 viena megavatu jaudas uzlādes termināļus, būtiski pārniedzot Tesla Supercharger V4 iespējas, kas spēj nodrošināt tikai pusi no šīs jaudas – 500 kilovatus.
Projekts tika oficiāli atklāts Guandunas-Honkongas-Makao autoizstādē, un tā mērķis ir padarīt ātro uzlādi tikpat ātru un ērti pieejamu kā tradicionālo degvielas uzpildi. Uzlādes tīkla izbūvē BYD iesaistījis vietējos partnerus – uzņēmumu Xindietu un uz DiDi bāzēto uzlādes infrastruktūras uzņēmumu Xiaoju Charging. Taču BYD arī pats uzņemas būtisku daļu projekta – uzņēmums apņēmies patstāvīgi izveidot četrus tūkstošus uzlādes staciju. Līdz šim jau ir uzbūvētas vairāk nekā 500 stacijas, kas aptver aptuveni 200 Ķīnas pilsētu.
Uzņēmuma stratēģija ir cieši saistīta ar jauno paaudžu elektroauto – piemēram, BYD Han L sedanu un Tang L krosoveru, kas abi izmanto 1000 voltu arhitektūru un ir piemēroti uzlādei ar īpaši jaudīgām stacijām. Šie auto var tikt uzlādēti ar diviem vadiem vienlaikus, būtiski samazinot uzlādes laiku – pat par 70%. Tikai šā gada aprīlī vien BYD pārdeva vairāk nekā 10 tūkstošus Han L un vairāk nekā 11 tūkstošus Tang L automašīnu, kas uzņēmuma ieskatā ir tieši saistīts ar ātrās uzlādes pieejamību.
Tomēr BYD nav vienīgais spēlētājs šajā jomā. Arī citi ražotāji nesnauž – piemēram, Geely meitasuzņēmums Zeekr jau martā paziņoja par savu plānu ieviest vēl jaudīgākas – 1,2 megavatu – uzlādes stacijas. Šo tīklu Zeekr sola sākt izvērst jau līdz šī gada beigām. Elektrouzlādes sacensība Ķīnā ir sākusies – un tā kļūst arvien intensīvāka.