Nepilni 50 000 eiro - Latviju sasniedz 2024. gada pārdotākā premium automobiļa trešā paaudze – jaunais Audi Q5 - iAuto

Nepilni 50 000 eiro - Latviju sasniedz 2024. gada pārdotākā premium automobiļa trešā paaudze – jaunais Audi Q5 4

 

Foto: Publicitātes foto

Audi | 12.jūnijs 2025 11:58

Trešās paaudzes Audi Q5 piedāvā vēl augstāku komforta, dinamiskuma un tehnoloģiju līmeni, sniedzot visu nepieciešamo klientu dinamiskajai ikdienai. Modelis apvieno efektīvu iekšdedzes dzinēju ar jaunākās paaudzes MHEV plus tehnoloģiju, mūsdienīgu dizainu, plašu un ērtu salonu, kā arī Audi inovatīvos tehnoloģiju risinājumus.

Kopš pirmās paaudzes debijas 2008. gadā, šis modelis ir bijis viens no pārdotākajiem premium SUV Eiropā un Latvijā. Jauno Audi Q5 iespējams apskatīt un iegādāties pie Audi oficiālā pārstāvja Moller Auto Rīga, sākot no EUR 49 700.

 

“Audi Q5 ir automašīna, kas lieliski apvieno praktiskumu ar sportisku raksturu un progresīvām tehnoloģijām, turklāt piedāvā klientiem plašas iespējas piešķirt automobilim individualitāti.  Tas ir piemērots modelis ikdienai kā ģimenēm ar bērniem un aktīva dzīves veida piekritējiem, tā personībām, kas meklē augstas kvalitātes premium automobili ar modernākajām digitālajām iespējām, efektīvu piedziņu un izcilu komfortu. Latvijā šis modelis ir bijis TOP 3 pirktāko automašīnu sarakstā jau vairākus gadus, bet pērn tas bija pārliecinoš līderis kā SUV kategorijā, tā Audi kopējā klāstā, veidojot trešdaļu no visiem pārdotajiem automobiļiem. Turklāt, 2024. gadā tas bija pārdotākais premium automobilis Latvijā, kas apliecina klientu uzticību Audi zīmolam. Mēs sagaidām, ka Q5 jaunā paaudze turpinās šī modeļa veiksmes stāstu,” uzsver Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā Ilgvars Ļubka.

Jaunais Audi Q5 ir pirmais modelis savā segmentā, kas izstrādāts uz Premium Platform Combustion (PPC) platformas, nodrošinot efektīvu un dinamisku braukšanas pieredzi. Šī platforma piedāvā modulāru arhitektūru, kas pielāgojas dažādām piedziņas sistēmām un nodrošina optimālu svara sadalījumu, uzlabojot vadāmību un stabilitāti. PPC arhitektūra arī atvieglo balstiekārtas pielāgošanu, ļaujot izvēlēties starp dažādiem komforta un sportiskuma līmeņiem atkarībā no vadītāja vēlmēm.

Praktiskums: telpas koncepcija un individualitāte

Kombinācijā ar jauno interjera koncepciju radīta komfortabla telpas sajūta ar plašu vietu virs galvas un pie kājām. Jaunajam modelim ir pilnveidota salona pielāgojamība un funkcionalitāte – aizmugurējo sēdekli iespējams noliekt vai pabīdīt par 10 cm, lai uz laiku palielinātu bagāžas nodalījuma ietilpību vai radītu vairāk telpas aizmugurē sēdošajiem pasažieriem. Nolokot aizmugurējos sēdekļus, transportēšanas tilpums atkarībā no modeļa versijas palielinās līdz pat 1473 litriem. Tāpat ieviesti tādi pārdomāti risinājumi kā speciāla vieta bagāžas pārsega uzglabāšanai zem bagāžnieka grīdas, kā arī uzlabots bagāžas iekraušanas slieksnis ērtākai lietu ievietošanai un izkraušanai.

Papildu tam, tagad Audi Q5 piedāvā plašas personalizācijas iespējas, ļaujot klientiem pielāgot automobili savai gaumei un vajadzībām. Pieejamas dažādas krāsu apdares, turklāt, izmantojot Audi exclusive programmu, iespējams izvēlēties individuālas krāsas. Interjerā pieejamas dažādas apdares iespējas, ļaujot radīt individuālu un izsmalcinātu atmosfēru. Šīs personalizācijas iespējas ļauj katram Audi Q5 īpašniekam izveidot automobili, kas atbilst viņa individuālajām vēlmēm un stilam.

Lakonisks un dinamisks dizains

Interjera dizains ir veidots, ievērojot četrus galvenos principus: koncentrēšanās uz vadītāju, dizaina tīrība, augstas kvalitātes materiāli un progresīvas digitālās tehnoloģijas. Funkcionālie elementi un vadības paneļi ir precīzi izstrādāti: sēdekļi ar dimanta raksta stepējumu, mīksta materiālu apdare visam instrumentu panelim un durvīm, kas rada mājīgu un ekskluzīvu atmosfēru, kā arī elkoņbalsti, kas S line aprīkojuma versijā ir apvilkti ar ilgtspējīgiem materiāliem Kaskade un Dinamica.

Audi Q5 salons ir pārveidots, radot jaunu telpas izjūtu, pateicoties digitālajai skatuvei, kas apvieno 11,9 collu Audi virtuālo vadītāja informācijas sistēmu, 14,5 collu MMI skārienjutīgo displeju un pēc izvēles pieejamo 10,9 collu MMI priekšējā pasažiera displeju. Automobilis aprīkots ar jauno Bang & Olufsen Premium skaņas sistēmu ar 16 skaļruņiem un 685 W jaudu, kas nodrošina augstākās kvalitātes skaņas pieredzi.

Jaunā interjera koncepcija ne tikai nodrošina augstāku komforta līmeni, bet arī integrē uzlabotus vadītāja asistentus. Jaunais Audi Q5 piedāvā plašu autovadītāja palīgsistēmu komplektu, kurā ietilpst joslas maiņas palīgs, efektivitātes asistents un automātiskā kruīza kontrole, kas ne tikai uzlabo braukšanas komfortu, bet arī padara ikdienas pārvietošanos drošāku un efektīvāku.

Sportisks raksturs ar jauniem tehnoloģiskiem risinājumiem

Trešās paaudzes Audi Q5 ir ieguvis vēl izteiktāku siluetu, ko raksturo muskuļota plecu līnija, kas vizuāli savieno priekšējos un aizmugurējos lukturus. Otrās paaudzes digitālie OLED lukturi kopā ar Car-to-X komunikāciju vēl vairāk uzlabo drošību un piedāvā personalizētus gaismas parakstus. Papildus standarta aizmugurējo lukturu grafikām, ārkārtas situācijās aizmugurējos lukturos tiek attēlota īpaša statiska gaismas paraksta versija ar integrētiem brīdinājuma simboliem.

Jaunā balstiekārtas konfigurācija piedāvā dažādas versijas, tostarp Frequency Selective Damping sistēmu, kas nodrošina nevainojamu līdzsvaru starp komfortu un dinamisku vadāmību. Adaptīvā pneimatiskā balstiekārta ar 60 mm regulācijas diapazonu pielāgo braukšanas augstumu atbilstoši ceļa apstākļiem. Vadītāji var izvēlēties starp dažādiem braukšanas režīmiem, kas pielāgo automobiļa dinamiku individuālām vēlmēm – no komfortabla līdz izteikti sportiskam braukšanas stilam.

Efektīva piedziņa un MHEV plus tehnoloģija

Jaunais Audi Q5 tirdzniecības sākumā būs pieejams ar trim dzinēju versijām: 2.0 TFSI (150 kW / 204 ZS, 340 Nm)  ar priekšējo riteņu piedziņu un pieejamu quattro pilnpiedziņu, 2.0 TDI (150 kW / 204 ZS, 400 Nm), kas pieejams tikai ar quattro pilnpiedziņu un SQ5 3.0 TFSI (270 kW / 367 ZS, 550 Nm) – sportiskākā versija ar maksimālu veiktspēju.

Visi dzinēji ir aprīkoti ar MHEV plus tehnoloģiju, kas samazina CO₂ izmešus un palielina braukšanas efektivitāti. Šī sistēma integrē piedziņas ģeneratoru (PTG), kas ne tikai sniedz papildu griezes momentu un jaudu, bet arī uzlabo automobiļa spēju ripošanas režīmā taupīt enerģiju un atkārtoti izmantot reģenerēto bremzēšanas enerģiju. Sistēma spēj atslēgt iekšdedzes dzinēju, kad tas nav nepieciešams, ļaujot automobilim ripošanas laikā patērēt mazāk degvielas.

Papildus tam, MHEV plus piedāvā uzlabotu start-stop funkcionalitāti, kas aktivizējas jau pie ātruma zem 22 km/h, vēl vairāk uzlabojot degvielas ekonomiju pilsētā. Piedziņas ģenerators nodrošina līdz 230 Nm papildu griezes momentu un 18 kW (24 ZS) jaudu, uzlabojot braukšanas dinamiku un degvielas ekonomiju. Pateicoties jaunajai Premium Platform Combustion (PPC) arhitektūrai, tiek nodrošināta ne tikai augsta efektivitāte, bet arī lielāka sistēmas pielāgojamība nākotnes jaudas agregātu attīstībai, tostarp plug-in hibrīdiem.

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
ahha 12.jūnijs 2025 15:59
1 3 Atbildēt

skaistas mašīnas - patīk priekšējais radiātora restes dizains.

Kk 13.jūnijs 2025 11:26
1 0 Atbildēt

Kādēļ viņu dēvē par Premium?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto.lv redaktors Māris Ozoliņš nepiekrīt CSDD ekspertam Oskaram Irbītim par ceļu infrastruktūras (ne)ietekmi uz drošību (+ VIDEO) 23

Māris Ozoliņš skaidro, kāpēc nepiekrīt CSDD ekspertam Oskaram Irbītim, kurš uzskata, ka negadījumu statistiku vairo nevis ceļu infrastruktūra, bet braukšanas stils.. Lasīt vairāk

 

Veco tiltu Salacgrīvā demontēja, nepieskaroties ūdenim (+ FOTO) 1

Salacgrīvā ir pilnībā nojaukts vecais tilts pār Salacu un turpinās jaunā tilta būvdarbi. Lai mazinātu ietekmi uz dabu, darbi veikti no peldošiem pontoniem, izmantojot celtņus un speciālus betona griezējus. Vecā tilta nojaukšanu veica PS «NB&Tilts» apakšuzņēmējs SIA «Grāvējs». Lasīt vairāk

 

Cilvēki turpina iekrist LMT un Jūrmalas domes lamatās un neapzināti pārkāpj CSN saņemot naudas sodus (+ VIDEO) 60

iAuto.lv skaidro, kur tas "āķis" un, kā autovadītājiem neiekrist pie viltīgi izliktajām ceļa zīmju/luksoforu lamatām. Lasīt vairāk

 

Pauls Timrots dalās pārdomās par satiksmes nebūšanām Rīgā, Tilta un Čaka ielā, pašvaldības policijas priekšnieku (+ VIDEO) 35

Timrots ir pazīstams kā TV raidījuma „Zebra” vadītājs, kurš jau vairāk nekā divdesmit gadus analizē un komentē satiksmes drošības jautājumus Latvijā. Šoreiz viņš izsakās par dažādiem jautājumiem, tostarp pauž savu viedokli par vēlēšanām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti