Peugeot atgriežas pie GTi, tagad tas ir elektrisks (+ FOTO) - iAuto

Peugeot atgriežas pie GTi, tagad tas ir elektrisks (+ FOTO) 4

 

Foto: Peugeot

iAuto.lv | 14.jūnijs 2025 7:53

Francijas autobūves uzņēmums iekļaus piedāvājumā sportisko GTi, šoreiz to veidojot uz elektriskā E-208 bāzes.

80. un 90. gados ražotais Peugeot 205 GTi bija viens no to laiku "hot hatch" (sportisko hečbeku) pārstāvjiem, iespējams tādēļ ideja par sportisku mazauto atkal celta godā. Atbilstoši laikmetam, šoreiz GTI pamatu veido E-208 , kas aprīkots ar 206 kW (280 ZS) jaudīgu elektromotoru, kas to padara par visu laiku jaudīgāko E-208 versiju – tas ir vairāk nekā 120 zirgspēku pieaugums salīdzinājumā ar iepriekšējo jaudīgāko modeli. Šī jauda ļauj automobilim paātrināties no 0 līdz 100 km/h vien 5,7 sekundēs, nostiprinot tā pozīciju kā vienam no jaudīgākajiem mazauto savā klasē.

Lai šo jaudu efektīvi pārnestu uz ceļa, inženieri pazeminājuši automobiļa virsbūvi par trim centimetriem un paplašinājuši riteņu šķērsbāzi – par 5,6 cm priekšpusē un 2,7 cm aizmugurē. Lielās riteņu arkas aizpilda 18 collu diski, bet sportiskumu vēl vairāk izceļ priekšējais spoileris un aizmugurē uzstādītais aerodinamiskais difuzors.

Interjera dizainā saglabāts cieņas apliecinājums oriģinālajam 205 GTi – tajā dominē sarkanā krāsa, kas savulaik bija raksturīga arī klasiskajam modelim. Priekšējie sēdekļi ar integrētiem galvas balstiem ieturēti retro stilistikā, bet sportiskā stūre apvilkta ar perforētu sarkanu ādu un Alcantara materiālu, ko papildina sarkana emblēma centrā.

Tehniski E-208 GTi pārsteidz ar savām sportiskajām īpašībām – tas aprīkots ar transmisijā integrētu ierobežotas slīdes diferenciāli, kas uzlabo saķeri. Jaudas un svara attiecība ir iespaidīga – tikai 5,7 kilogrami uz vienu zirgspēku. Griezes moments sasniedz 345 ņūtonmetrus, bet maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots līdz 180 km/h. Speciālais sporta režīms ļauj deaktivizēt dažas palīgsistēmas, lai automobilis būtu piemērots arī izmantošanai sacīkšu trasē.

Ikdienas lietošanai paredzētais 54 kWh akumulators ļaus ar vienu uzlādi nobraukt aptuveni 350 kilometrus. Turklāt E-208 GTi aprīkots ar V2L (vehicle-to-load) funkciju, kas ļauj darbināt ārējās ierīces, izmantojot auto akumulatoru kā enerģijas avotu.

Peugeot plāno E-208 GTi tirgū laist nākamā gada sākumā, taču precīza cena pagaidām vēl nav atklāta.

 

Foto: Peugeot

Foto: Peugeot

Foto: Peugeot

Foto: Peugeot

Foto: Peugeot

Foto: Peugeot

Foto: Peugeot

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Conqueror 14.jūnijs 2025 10:10
2 0 Atbildēt

sarkanā mini raķetīte

plēve 14.jūnijs 2025 10:29
2 1 Atbildēt

Latvietis praktiskais nopirks Ora ķīnieti, tas tak lētāk. Lielveikala domāšana, jāņem lētāk, būs kupons, varēs salasīt pannai vai pūkainām čībām.

juris 14.jūnijs 2025 10:24
1 1 Atbildēt

kārtējais elektro sū..

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Opel piesaka sportisku konceptu septembra autoizstādei (+ FOTO)

IAA Mobility autoizstādē, kas durvis vērs septembrī, Vācijas autobūves uzņēmums Opel parādīs konceptu, kas kļūs par pamatu sportiskam modelim. Lasīt vairāk

 

Mercedes vadītājs: Eiropas autobūve var sabrukt 21

Mercedes-Benz izpilddirektors Ola Kaleniuss baidās no Eiropas autobūves nozares "sabrukšanas", ja Eiropas Savienība nemainīs savu apņemšanos par pilnīgu elektrifikāciju līdz 2035. gadam. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.5 varētu noņemt no konveijera; kuriem vēl modeļiem jāaiziet?

Coupe-SUV modeļa sliktie pārdošanas rezultāti var veicināt tā noņemšanu no konveijera. Lasīt vairāk

 

Latvija var! Iepazīstam RTU komandas būvēto studentu formulu (+VIDEO)

Latvijā ir daudz spožu prātu, kas spēj uzbūvēt automobiļus, laivas un lidaparātus. Taču šodien mēs apskatīsim īstu formulu, ko radījuši studenti. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti