Renault izstrādā modernu full hybrid E-Tech tehnoloģiju – šis risinājums, kas iedvesmots no zīmola pieredzes Formulas 1 sacīkstēs, apvieno iekšdedzes dzinēju ar diviem elektromotoriem un mehānisko pārnesumkārbu ar izciļņu sajūgu.
Full hybrid E-Tech tehnoloģija - pieredzes, inovāciju un veiktspējas apvienojums
Renault pieredze elektromobilitātes jomā ir vainagojās ar modernās full hybrid E-Tech piedziņas sistēmas izveidi 2021.gadā. Tehnoloģija, ko aizsargā vairāk nekā 150 patentu pieteikumi, balstās uz zīmola bagātīgo pieredzi Formulā 1 - it īpaši enerģijas atgūšanas jomā. Tas ļāva radīt tehnoloģiju, kas nodrošina perfektu līdzsvaru starp braukšanas dinamiku un energoefektivitāti. Full hybrid E-Tech sistēma tiek izmantota daudzos Renault modeļos, sākot no kompaktā Clio līdz pat dinamiskajam Rafale, piedāvājot autovadītājiem pilnīgi jaunu braukšanas kvalitāti.
Kopš full hybrid E-Tech tehnoloģijas ieviešanas Renault ir piegādājis vairāk nekā 750 000 transportlīdzekļu ar šo piedziņu. Zīmols pašlaik ieņem otro vietu hibrīdautomobiļu (HEV) pārdošanas ziņā Eiropā, bet 2025.gada sākumu iezīmēja vēl lielāks hibrīdautomobiļu īpatsvars pieaugumu pārdošanas struktūrā - par 7,8% salīdzinājumā ar 2024.gada pirmo ceturksni. Tas ir skaidrs signāls, ka klienti arvien biežāk izvēlas risinājumus, kas apvieno rūpes par vidi ar ikdienas lietošanas ērtībām. Full hybrid E-Tech tehnoloģija ir ideāla izvēle tiem, kuri vēl nav gatavi pāriet uz elektroautomobiļa lietošanu, bet vēlas baudīt tā priekšrocības. Klusa iedarbināšana, iespēja braukt 100% elektriskā režīmā - gan pilsētā, gan piepilsētas maršrutos - un enerģijas atgūšana bremzēšanas un ātruma samazināšanas fāzē padara braukšanu ne tikai ekonomiskāku, bet arī daudz patīkamāku.
Renault turpina attīstīt elektriskās piedziņas klāstu, piedāvājot klientiem risinājumus, kuri ir pielāgoti viņu dažādajām vajadzībām un gaidām.
Full hybrid E-Tech 160 ZS - jauns līdzsvars starp veiktspēju un ekonomiju
Reaģējot uz pieaugošo pieprasījumu pēc hibrīdautomobiļiem, kuriem nav nepieciešama uzlāde, Renault ir ieviesis jaunu E-Tech piedziņas versiju ar 160 ZS. Tā apvieno iekšdedzes dzinēju un divus elektromotorus, kuri nav jāpieslēdz kontaktligzdai. Pateicoties uzlabotajai enerģijas pārvaldības sistēmai, transportlīdzeklis var izmantot elektrisko režīmu ievērojamā daļā no ikdienas braukšanas, it īpaši pilsētvidē. Jaunais full hybrid E-Tech piedziņas bloks, kas atrodas zem Renault Captur un Renault Symbioz motora pārsega, patērē 4,3 l degvielas uz 100 km (iepriekšējā versijā - 4,7 l). Optimizēts patēriņš nozīmē ne tikai līdz pat 40% mazāku degvielas ietaupījumu, bet arī līdz pat 98 g/km samazinātu CO₂ emisiju daudzumu Symbioz modelī. Šī sistēma ir piemērota gan autovadītājiem, kuri dod priekšroku mierīgākai braukšanai, gan tiem, kuri vēlas izjust dinamiskāku braukšanu. Jaunais 1,8 litru full hybrid E-Tech 160 ZS dzinējs ir aprīkots ar 1,4 kWh akumulatoru. Tas būs pieejams Captur un Symbioz modeļos.
Papildus full hybrid (160 ZS) versijai Symbioz modelis ir pieejams arī ar mild hybrid versiju (140 ZS), kura ir uzskatāma par ekonomisku un vienkāršu alternatīvu.
Full hybrid E-Tech 200 ZS piedziņa - modernas tehnoloģijas un dinamiska braukšana
Renault jau gadiem ilgi izstrādā E-Tech tehnoloģiju, un 200 ZS variants ir tās daudzpusīgākais pārstāvis. Jaunie Renault Espace un Austral ir aprīkoti ar modernu 200 ZS full hybrid E-Tech spēka vienību, kas apvieno trīs cilindru 1,2 Turbo (130 ZS) benzīna dzinēju ar diviem elektromotoriem. Galvenais elektromotors (70 ZS) ir atbildīgs par braukšanu bezizmešu režīmā, savukārt otrais - darbojoties kā starteris-ģenerators - atbalsta iekšdedzes dzinēja iedarbināšanu un automātiskās pārnesumkārbas darbību.
Jaunā, viedā daudzrežīmu automātiskā pārnesumkārba bez klasiskā sajūga nodrošina vienmērīgu un dinamisku pārnesumu pārslēgšanu un lielisku paātrinājumu: no 0 līdz 100 km/h 8,8 sekundēs un no 80 līdz 120 km/h tikai 6 sekundēs (jaunais Espace). Pārnesumkārbas programmatūra samazina reakcijas laiku un novērš inerces sajūtu, veicot "kickdown" vai dinamiskus manevrus.
Piedziņa automātiski pielāgo sistēmu braukšanas apstākļiem, izvēloties vienu no pieciem režīmiem, tostarp pilnībā elektrisku, hibrīda vai rekuperatīvo. Ar vidējo degvielas patēriņu 4,8 l/100 km (izmeši 108 g CO₂/km, apstiprinājums vēl nav piešķirts) Espace var nobraukt līdz 1100 km ar vienu uzpildīšanu bez apstājas.
Mild hybrid 160 ZS - pārbaudīta klasika ar modernu pieskārienu
Tiem, kas novērtē tradicionālu benzīna dzinēju, bet meklē lielāku degvielas ekonomiju un zemākas CO₂ emisijas, Renault piedāvā mild hybrid piedziņu ar 160 ZS jaudu. Šī piedziņa ir balstīta uz 1,3 TCe dzinēju, kas darbojas ar 12 voltu elektrisko sistēmu, kura atbalsta iekšdedzes dzinēju svarīgos braukšanas brīžos. Austral modelī pieejamais risinājums neprasa uzlādi un nodrošina mērenu degvielas patēriņu - aptuveni 6,2 l/100 km. Apvienojumā ar CVT automātisko pārnesumkārbu un priekšējo riteņu piedziņu šī piedziņa ir pievilcīgs piedāvājums tiem autovadītājiem, kuri meklē kompromisu starp komfortu un efektivitāti.
Jaunums: hyper hybrid E-Tech 4X4 300 ZS - jaunākā tehnoloģija un iespaidīga jauda (pieejams Rafale modelī)
Jaunais Renault Rafale pašķir jaunu lappusi franču zīmola hibrīdpiedziņas vēsturē, piedāvājot hyper hybrid E-Tech 4X4 300 ZS ar plug-in tipa hibrīdu. Šī ir tehnoloģiski vismodernākā piedziņa Renault klāstā, apvienojot 1,2 TCe (150 ZS) iekšdedzes dzinēju ar trim elektromotoriem - diviem galvenajiem (priekšā un aizmugurē) un augstsprieguma starteri-ģeneratoru. 22 kWh vilces akumulators ļauj nobraukt līdz 105 km 100% elektriskā režīmā (WLTP), un ar pilnu bāku un uzlādētu akumulatoru Rafale var mērot līdz 1000 km ceļu bez apstājas.
Šī unikālā sistēma sniedz pastāvīgu pilnpiedziņu, dinamisko paātrinājumu (0-100 km/h 6,4 sekundēs) un viedu griezes momenta sadales pārvaldību atkarībā no brukšanas apstākļiem un režīma. Spēja braukt tikai elektriskā režīmā, kā arī manuāli aktivizēt funkciju "Electric" vai E-Save režīmu padara Rafale par ideālu transportlīdzekli gan ikdienas braukšanai pilsētā, gan tāliem braucieniem. Sistēmas efektivitāti apliecina apstiprinājuma dati - tikai 0,5 l/100 km ar pilnībā uzlādētu akumulatoru un tikai 5,8 l/100 km ar izlādētu akumulatoru.
Renault piedāvā autovadītājiem reālu izvēles iespēju - sākot ar tradicionālām, ekonomiskām hibrīda sistēmām un modernām full hybrid E-Tech piedziņām bez uzlādes, līdz pat Rafale uzlabotajai 300 ZS 4x4 plug-in piedziņai tiem, kas vēlas baudīt pilnībā elektriskas braukšanas priekšrocības bez kompromisiem.
Renault E-Tech
Renault E-Tech tehnoloģija ir inovatīvs risinājums, kas apvieno augstu veiktspēju ar izcilu degvielas ekonomiju un iespaidīgu nobraucamo attālumu, piedāvājot reālu alternatīvu dīzeļdzinējiem. Ar izcilu elastību, atsaucību un dinamiku tas piedāvā arī labāko braukšanas pieredzi savā klasē, kas ir salīdzināma ar elektroautomobiļiem.
Tikai reklāma, deķa raušana uz savu pusi.
Reālu parametru nav.
Cik km nobraukuma var uzlādēt minūtē plugin režīmā?
Par dzinējiem - tie strādā Atkinsona ciklā? Diez vai.
Man interesē cik tad laba ir rekuperācija elektromobilim un cik hibrīdam ? Cik % tad no kinētiskās enerģijas atgūstam? Vai tik e-tech šis rādītājs nav stipri vien sliktāks. Jo aķis taču mazs un diez vai ņem pretī tik daudz strāvas jaudas...
Vai tik neizrādīsies, ka laicīgi ripināt vienalga ir ekonomiskāk par foršo dinamisko reģenerāciju?
Tev vajag dzinēju ar Otto vai Millera ciklu?