2025. gada Gudvudas Ātruma festivāls skaidri parādīs, kā Toyota izmanto savu pieredzi autosportā, lai radītu izcilus ielas auto, vienlaikus attīstot tehnoloģijas oglekļa emisiju samazināšanai.
Festivāls, kas ir viens no pasaulē slavenākajiem auto kultūras sarīkojumiem, no 10. līdz 13. jūlijam norisināsies vēsturiskajā Goodwood House īpašumā Saseksā, Anglijā.
TOYOTA GAZOO Racing (TGR) panākumi augstākā līmeņa starptautiskajās autosporta sacensībās nepastarpināti sekmē arvien labāku ielas auto radīšanu. Tā pamatā ir sacīkstēs gūtās zināšanas, prasmes un komandas darba pieredze, kas 2024. gadā vainagojās ar pasaules čempiona tituliem visās trīs galvenajās FIA sērijās: World Rally (WRC), World Rally-Raid (W2RC) un World Endurance (WEC).
TGR Pasaules rallija komanda Gudvudā prezentēs GR Yaris Rally1 – auto, kas dominējošu pārsvaru 2025. gada FIA pasaules rallija čempionātā demonstrē ar uzvarām pirmajos piecos posmos. Šis automobilis būs apskatāms kopā ar savu "mazo brāli" GR Yaris Rally2, kas iemantojis lielu popularitāti WRC otrā līmeņa klientu komandās.
Iespaidīgais GR DKR Hilux EVO demonstrēs savu spēku un izturību, pateicoties kam tas ir kļuvis par vienu no vadošajiem pretendentiem izaicinājumiem bagātajā World Rally-Raid Championship (W2RC) arēnā, tostarp arī leģendārajā Dakaras rallijā.
Šo sacīkšu auto jaudu, ātrumu un vadāmību Gudvudā demonstrēs pasaules izcilākie autosportisti. Pilotu vidū būs pašreizējais WRC līderis Elfins Evanss, visu laiku jaunākais pasaules čempions Kalle Rovanpera, japāņu zvaigzne Takamoto Katsuta un debitants Sami Pajari. Tāpat pie sacīkšu auto stūres sēdīsies TOYOTA GAZOO Racing Pasaules rallija komandas vadītājs Jari-Mati Latvala, rallija leģenda, viņa vietnieks Juha Kankunens, kā arī W2RC talants Sets Kvintero. Viņiem pievienosies arī citi augstākā līmeņa autosportisti.
Pasaules Izturības čempionāta nākotnes potenciālu reprezentēs statiskajā ekspozīcijā aplūkojamais GR LH2 Racing Concept, kas aprīkots ar ūdeņraža iekšdedzes dzinēju. Konceptuālais sacīkšu auto ir veidots uz TGR GR010 Hybrid hiperkāra bāzes un uz festivālu dosies pēc debijas Lemānas 24 stundu sacīkstēs.
Gudvudas Ātruma festivāla neatņemama sastāvdaļa ir tā dēvētās kalnā braukšanas sacensības, kas tradicionāli norisinās 1,86 kilometru garā muižas piebraucamā ceļa posmā. Toyota tajās startēs ar GR Yaris Aero Performance – GR Yaris evolūcijas versiju, kas spilgti demonstrē zīmola prasmi autosportā uzkrātās zināšanas pārnest uz aizraujošiem ielas automobiļiem. Izmantojot uz vadītāju orientētu pieeju un autosportā iegūtās atziņas, radīta īpaša aerodinamiskā paketotne, kuru klienti varēs izvēlēties arī saviem auto. Komplektācijā ietilpst regulējams antispārns, jauni priekšējie spārni ar gaisa izvades kanāliem, priekšējais spoilers, grīdas aizsargs aizmugurē, papildu ventilācijas atveres aizmugurējā bampera apakšējā daļā un sacīkšu stila lūka motora pārsegā.
Gan autosportā, gan ielas automobiļu izstrādē Toyota īsteno daudzvirzienu stratēģiju oglekļa emisiju samazināšanai. Papildus oglekļneitrālai sacīkšu degvielai uzņēmums aktīvi pēta ūdeņraža degvielas potenciālu. Tādēļ līdzās GR LH2 Racing Concept festivālā būs apskatāms Lielbritānijā radītais Hilux prototips ar ūdeņraža degvielas šūnām, kā arī Corolla Commercial pilnais hibrīds, kas arī tapis Apvienotajā Karalistē.
Tāpat festivālā šogad atgriezīsies leģendārās Celica vārds – šoreiz klasiskā ST185 rallija automobiļa formā. 1993. gadā pilnpiedziņas ST185 līdz čempiona titulam aizveda Juha Kankunens, bet mūsdienās analogu spēkratu ar žilbinošu TGR virsbūves krāsojumu FIA Historic rallija čempionātā pilotē Jari-Mati Latvala.