Elektriskais prototips devās trasē vēlreiz un veicot 40 075 kilometrus, nedēļas laikā “apbrauca apkārt” zemeslodei.
Nardo testa trasē Itālijā norisinājās notikums, kas elektrisko automobiļu attīstības vēsturē tiks ierakstīts ar lieliem burtiem. Mercedes-AMG GT XX prototips 24 stundu laikā spēja nobraukt 5479 kilometrus, pārspējot līdzšinējo rekordu gandrīz par 40 procentiem. Šis sniegums nebija nejaušība – to nodrošināja tehnoloģiski iespaidīgs spēka agregāts ar trim aksiālās plūsmas motoriem un kopējo jaudu 1000 kW, kā arī inovatīva akumulatora dzesēšanas sistēma.
Atšķirībā no ierastajām dzesēšanas plāksnēm vai lentēm, šajā modelī vairāk nekā 3000 cilindriskās šūnas tika iegremdētas īpašā nevadošā šķidrumā. Šī iegremdēšanas metode nodrošināja optimālu temperatūras kontroli pat ekstremālos apstākļos, taču vienlaikus padarīja sistēmu sarežģītāku un dārgāku. Tomēr rezultāti pierādīja – šāda pieeja var būt nākotnes standarts.
Rekordbrauciena laikā vadītāji turēja ātrumu 300 km/h, bet uzlāde notika ar Alpitronic prototipa staciju, kas spēja nodrošināt neticami lielu – 850 kW – uzlādes jaudu. Tas viss risinājās 35 grādu karstumā, liekot dzesēšanas sistēmai strādāt uz pilnu jaudu un apliecinot tās uzticamību.
AMG GT XX nebija tikai vienas dienas varonis. Pēc 24 stundu pārbaudījuma tas kopā ar identisku partneri devās simulētā zemeslodes apbraukšanā, nobraucot 40 075 kilometrus vien 7 dienās, 13 stundās un 24 minūtēs. Vidēji dienā tika veikti vairāk nekā 5300 kilometri – vēl viens apliecinājums spēka agregāta izturībai.
Šie panākumi nav tikai skaitļi. Tie ir signāli nākotnei – tehnoloģijas, kas tika pārbaudītas līdz galējām robežām, drīzumā tiks izmantotas gaidāmajā elektriskajā Mercedes-AMG GT četrdurvju modelī, kura debija paredzēta 2026. gadā. Nardo trases rekordi pierādīja: ja termiskā pārvaldība ir perfekta, tad arī elektroauto var stāties līdzās un pat pārspēt tradicionālo sporta automobiļu sniegumu.