Autoražotājs “Porsche” Minhenes autoizstādē "IAA Mobility 2025” prezentē jaunāko “911 Turbo S” – pirmo leģendārās sērijas modeli ar hibrīda piedziņu un līdz šim jaudīgāko “911”.
Automobiļa “Twin-Turbo T-Hybrid” spēka agregāts sasniedz 711 zirgspēkus un 800 ņūtonmetru griezes momentu, kas padara to par spēcīgu dzinēju. No nulles līdz 100 kilometriem stundā auto paātrinās 2,5 sekundēs, bet “911 Turbo S” maksimālais ātrums ir 322 kilometri stundā.
Savu izveicību auto apliecināja arī Nirburgringas Nordšleifes trasē, kuru veica 7:03,92 minūtēs jeb par aptuveni 14 sekundēm ātrāk nekā tā priekšgājējs.
“Porsche” izstrādātā “Twin-Turbo T-Hybrid” sistēma apvieno benzīna dzinēju, elektromotoru un divas elektriskās izplūdes turbīnas (eTurbo). Atšķirībā no parastajām turbīnām, tās tiek iegrieztas ar elektromotoru, novēršot kavēšanos (“turbo lag”) un palielinot jaudu.
Sistēmu darbina kompakts 1,9 kilovatstundu augstsprieguma akumulators, bet astoņu pakāpju PDK pārnesumkārba ar integrētu elektromotoru nodod jaudu pilnpiedziņai, nodrošinot vienmērīgu un efektīvu paātrinājumu.
Spēkrats aprīkots ar elektrohidrauliski vadāmu “Porsche” dinamiskās šasijas kontroli (ehPDCC), kas padara to stabilāku un izveicīgāku. Uzlabota arī aerodinamika – aktīvie elementi, tostarp vertikāli izvietotie dzesēšanas gaisa atloki automobiļa priekšpusē un priekšējais gaisa izkliedētājs, samazina cēlējspēku vai gaisa pretestību atkarībā no situācijas un uzlabo drošību slapjos apstākļos.
“Porsche” inženieri izstrādājuši jaunu sporta izplūdes sistēmu ar titāna gala caurulēm, kas ne tikai samazina svaru par 6,8 kilogramiem, bet arī rada unikālu skaņu. Dzinēja 3,6 litru bokseris darbojas ar asimetrisku vārstu vadību, piešķirot tai dziļākas frekvences un izteiktāku sportisku tembru.
Inženieri bremžu diska diametru aizmugurējā asī palielinājuši no 390 mm līdz 410 mm. Priekšpusē izmantoti 420 mm diametra bremžu diski. Tas nozīmē, ka jaunais “911 Turbo S” ir aprīkots ar lielāko PCCB bremžu sistēmu, kādu “Porsche” jebkad ir uzstādījis divdurvju modelim.
Dizainā saglabātas “911” raksturīgās līnijas, kas papildinātas ar jaunām detaļām, tostarp “Turbonite” krāsas akcentiem emblēmās un interjera apdarē. Salonā izmantoti jauni materiāli un modernizēts aprīkojums, kas uzlabo komfortu un atbilst mūsdienu prasībām, saglabājot sportiskumu.
““911 Turbo S” sniedz vispilnīgāko un daudzpusīgāko veidu, kā baudīt “Porsche 911”. Neatkarīgi no tā, vai to izmantojat ikdienā, garos braucienos vai sacīkšu trasē, esam spējuši padarīt to vēl komfortablāku, individuālāku un ievērojami ātrāku par tā priekšgājēju,” uzsver “911” un “718” modeļu līniju viceprezidents Franks Mozers.
“Porsche Design” pulksteņu konfigurators piedāvā iespēju izveidot arī personalizētu rokas pulksteni, kas dizainā un detaļās līdzinās “911 Turbo S”. To izgatavo pēc pasūtījuma “Porsche” rokas pulksteņu ražotnē Grenhenā, Šveicē.
Jaunais automobilis “Porsche 911 Turbo S” pieejams gan kā kupeja, gan kabriolets. Pirmo reizi “911 Turbo S” modelī ieviešot hibrīda piedziņu, ražotājs iezīmē plašāku tendenci – pat sporta auto klasē arvien vairāk ienāk elektrifikācija.
“911 Turbo S” jau iespējams pasūtīt. Tā cena – 287 500 eiro, ieskaitot PVN. “911 Turbo S” kabriolets pieejams, sākot no 298 900 eiro. Piegādes Latvijā sāksies 2026. gada maijā.