Vācijas rūpniecības koncerns "Bosch" ceturtdien paziņoja, ka valstī likvidēs 13 000 darbavietu, galvenokārt automobiļu detaļu ražošanas struktūrvienībā, tādējādi raidot jaunu triecienu valsts grūtībās nonākušajam autoražošanas sektoram.
Uzņēmums skaidro, ka darbavietu likvidēšana nepieciešama, lai automobiļu detaļu ražošanas struktūrvienībā samazinātu izdevumus par 2,5 miljardiem eiro gadā.
"Bosch" norāda, ka autoražošanas nozares pāreja uz elektromobilitāti nav bijusi tik veiksmīga, kā cerēts, kā arī novērojama sīva konkurence Ķīnas tirgū un vājš pieprasījums.
"Visā automobiļu ražošanas nozarē ir liels cenu un konkurences spiediens," vēstī "Bosch". "Gan uz autoražotājiem, gan piegādātājiem."
Uzņēmums kopš pagājušā gada jau paziņojis par 9000 darbavietu likvidēšanu.
Kā ziņo Autobild.de, bankrotējis auto slēdzeņu izgatavotājs, vācu uzņēmums Kiekert, kas nodarbina aptuveni 4500 strādājošo. Tas ir nopietns zaudējums pasaules autobūvei, jo saskaņā ar statistiku, Kiekert slēdzenes izmanto vairāk nekā 100 autoražotāji. Citi statistikas dati liecina, ka Kiekert mehānismi iebūēti katrā trešajā automoilī, kas pārvietojas mūsu planētas ceļos
Kaut kā pēc loģikas sanāk, ka Bosch darbavietu samazinājums kā reiz palīdzēs auto nozarei, jo izmaksas samazināsies un ražojumi būs konkurētspējīgāki.
Kā arī bankrots un ražošanas pārtraukšana ir divas pilnīgi dažādas lietas. Juridiskās personas bankrots uzreiz nenozīmē, ka fiziskās rūpnīcas tiek slēgtas un nojauktas.