Vācijas autobūves uzņēmums Mercedes-Benz izņēmis no modeļu piedāvājuma elektrisko SUV EQB.
Par to ziņo vācu mediji, apgalvojot, ka EQB modeļa konfigurators vairs nedarbojas un piebilst, ka Kečkemetas rūpnīcā Ungārijā Mercedes vēl apstrādā iepriekš saņemtos pasūtījumus. Kad tas būs paveikts, rūpnīca tiks pielāgota jaunu modeļu ražošanai – tostarp arī EQB pēctecim, kas, visticamāk, balstīsies uz GLB konceptu, kā arī GLC EQ un elektriskās C klases versiju. Daļa šo automobiļu arī tiks ražoti Kečkemetā, bet pārējie – Brēmenes rūpnīcā Vācijā.
EQB savu debiju piedzīvoja 2021. gadā, un jau 2024. gada vasarā tam tika veikta neliela modernizācija. Modelis tika radīts, izmantojot GLB iekšdedzes dzinēju versijas tehnisko bāzi un tas bija 4,68 metrus garš elektrisks SUV ar piecām sēdvietām standartā un iespēju papildināt līdz septiņām par piemaksu. Piedāvātās versijas bija līdzīgas tā mazākā brāļa EQA komplektācijām, tomēr virzot šo modeli kā praktiskāku izvēli skaitā lielākām ģimenēm.
Praksē pierādījās, ka EQB vienmēr bijis mazākā EQA ēnā – pat savā veiksmīgākajā gadā (2024. g.), kad modelis atrada 8000 pircēju, EQA tik un tā bija priekšā ar 11 000 pārdotu vienību. Līdz šā gada augustam tika pārdoti vēl 5000 EQB, bet tas tomēr nebija pietiekami, lai nodrošinātu modeļa nākotni.
Mercedes EQB bija pieejams trīs galvenajās versijās: EQB 250+ ar 140 kW priekšējo piedziņu, EQB 300 4Matic ar 168 kW jaudu un EQB 350 4Matic ar 215 kW. Bāzes versijai bija iebūvēts 66,5 kWh akumulators, bet pārējām divām – 70,5 kWh, ļaujot sasniegt maksimālo nobraucamo attālumu līdz 536 kilometriem.
Mercedes EQB kļuva par zīmola trešo populārāko elektroauto pēc EQA un EQE/EQE SUV modeļiem. Taču nekas nav mūžīgs – un šobrīd EQB mierīgi atkāpjas no skatuves, atstājot vietu nākamās paaudzes elektriskajiem modeļiem.