Vēl tikai pāris mēneši un Porsche 718 Boxster/Cayman ražošana noslēgsies, bet ražotājs, kaut arī lēnāk nekā iepriekš plānots, turpinās ceļu pilnīgas elektrifikācijas virzienā.
Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis, ka 718 Boxster un 718 Cayman pašreizējās paaudzes ražošana tiks pārtraukta 2025. gada ceturtajā ceturksnī. Tieši ap to pašu laiku uzņēmums plāno prezentēt jauno pilnībā elektrisko Cayenne, kas tiks piedāvāts līdzās šī modeļa iekšdedzes dzinēja un plug-in hibrīda versijām.
Kā liecina uzņēmuma jaunākie pārdošanas dati, elektrificēto transportlīdzekļu īpatsvars 2025. gada pirmajos deviņos mēnešos ir būtiski pieaudzis. No 212 509 visā pasaulē piegādātajiem automobiļiem 35,2 procenti bija elektrificēti modeļi — tas ir par 12,8 procentpunktiem vairāk nekā gadu iepriekš. No tiem 23,1 procents bija pilnībā elektriski auto, bet 12,1 procents — plug-in hibrīdi.
Visstraujāko izaugsmi starp visām sešām modeļu sērijām uzrādīja Macan, kura pārdošanas apjoms pieauga par 18 procentiem, turklāt šī modeļa elektriskā versija būtiski veicinājusi Porsche elektrifikācijas līmeni — līdz pat 56 procentiem.
Macan saglabā līderpozīciju kā visvairāk pārdotā Porsche modeļu sērija — 64 783 piegādes, no kurām 55 procenti jeb 36 250 vienības bija pilnībā elektriski auto. Tomēr arī Macan ar iekšdedzes dzinēju vēl tiek piedāvāts ārpus ES tirgiem, kur piegādātas 28 533 vienības.
Panamera sasniedza 21 243 piegādes (kritums par 1 %), 911 – 37 806 vienības (– 5 %), bet 718 sērijas modeļi – 15 380 vienības (– 15 %). Šo kritumu lielā mērā noteica ierobežotā pieejamība saistībā ar ES kiberdrošības noteikumiem. Taycan pārdošanas rādītāji samazinājās par 10 procentiem līdz 12 641 vienībai, savukārt Cayenne – par 22 procentiem, sasniedzot 60 656 vienības.
Šonedēļ Porsche izpilddirektors Olivers Blūms atzina, ka uzņēmuma jaunā stratēģija paredz saglabāt un tālāk attīstīt iekšdedzes dzinēja tehnoloģiju līdzās elektriskajiem modeļiem, kas saistīts ar vājo elektroautomobiļu pārdošanas apjomu svarīgajos Ķīnas un ASV tirgos.