Renault 5 Turbo 3E, "mini superauto", kas ir leģendāro Renault 5 Turbo un Turbo 2 modeļu modernā elektriskā versija, pirmo reizi piedalījās vēsturiskajā rallijā Tour de Corse.
Atzīmējot jauno Renault 5 Turbo 3E, kas ir moderns, elektrisks un enerģisks 1980. gadu leģendāro Renault 5 Turbo un Turbo 2 modeļu atjaunotā versija, izstrādes posmu, svētdien, 5. oktobrī, un pirmdien, 6. oktobrī, Korsikā, Kalvī, notika pirmie abu prototipu publiskie braucieni. Publiskie braucieni notika pirms vēsturiskā Tour de Corse rallija. Savukārt Alpine inženieri, kas ir atbildīgi par šī unikālā automobiļa izstrādi, veltīja vairākus mēnešus, lai pielāgotu šo unikālo modeli braucienam.
Renault 5 Turbo 3E ir pirmais modelis elektrisko "mini superauto" klasē. Maksimāla veiklība uz ceļa, elpu aizraujoša veiktspēja, iespaidīgas drifta iespējas un braukšanas azarts: tīra sportiska gara svētki unikāla izmēra iepakojumā. Renault 5 Turbo 3E ir tikai 4,08 metrus garš un 2,03 metrus plats auto ar minimālo garuma un platuma attiecību 2,01. Renault 5 Turbo 3E tapšanu iedvesmoja gan tā priekšgājēju inovatīvā DNS, gan sportiskais gars.
"Inženieriem karjeras laikā reti ir iespēja izstrādāt inovatīvu, augstas veiktspējas automobili, kas mūsu gadījumā ir Renault 5 Turbo 3E. Un tas noteikti ir pelnījis "mini superauto" apzīmējumu. Šis auto ir veidots, aizgūstot tehnoloģijas no superauto pasaules, lai nodrošinātu izcilu veiktspēju, braukšanas prieku un sajūsmu pie stūres. Pirmie braucieni apstiprināja šim automobilim pieņemto tehnisko lēmumu pareizību: jaudīgi riteņos iebūvētie motori, izcila veiklība, elpu aizraujošs paātrinājums ar jaudas un svara koeficientu 2,5 un ideālu svara sadalījumu 43/57. Mašīna, kas radīta, lai saviļņotu! Darbs pie šī projekta sagādāja lielu prieku, jo tas bija saistīts ar visiem aizraujošajiem tehniskajiem izaicinājumiem, piemēram, jauno alumīnija/oglekļa platformu, jauno akumulatoru un oglekļa virsbūvi. Tajā pašā laikā mēs strādājām ļoti īsos termiņos."
Filips Varē (Philippe Varet), Inovāciju, koncepciju un & projektu direktors, Alpine Cars
Alpine izstrādātā Renault 5 Turbo 3E pamatā ir īpaši izgatavota alumīnija platforma, kas optimizēta, izmantojot oglekļa elementus, tostarp starpsienas augšējo daļu un grīdas daļu. Ideāls risinājums, kas ir gan viegls, gan stingrs. Galvenais jaunievedums ir aizmugurējos riteņos iebūvētie elektromotori ar jaudu 2 x 204 kW (555 ZS ekvivalents) un nodrošina 4800 Nm griezes momentu, kas ir pieejams vēl ātrāk nekā ar parasto elektromotoru. Vienlaikus abus riteņus var vadīt atsevišķi, lai optimizētu griezes momenta sadalījumu un palielinātu veiklību un veiktspēju. Vilkmi nodrošina priekšējā un aizmugurējā balstiekārta ar dubulto sviru sistēmu.
ATGRIEŠANĀS PIE RALLIJA UN PANĀKUMIEM SPORTĀ
Renault 5 Turbo 3E prototipi veica demonstrācijas braucienus sajūsminātas publikas priekšā slēgtā esplanādes trasē Kalvī ostā, kā arī leģendārajos Notre Dame de la Serra un Montegrosso ātrumposmos. Šim notikumam prototipi tika krāsoti melnā, dzeltenā un baltā krāsā, tādējādi godinot Tour de Corse, un sarkanā, zilā un baltā krāsā, kas ir veltījums Žana Ragnoti vadītajam Maxi 5 Turbo, ar kuru 1985. gadā tika gūta Tour de Corse uzvara.
Renault 5 Turbo 3E vadīja Žiljēns Saunjē, Renault vēstnieks un rallija eksperts. Žiljēna sportisko panākumu sarakstā ir arī 2021. gada Alpine Elf rallijs, 2022. gada vēsturiskais Montekarlo rallijs un 2024. gada vēsturiskais Tour de Corse rallijs.
"Braukšana ar šo Renault 5 Turbo 3E ir neticama pieredze! Tam patiešām piemīt viss, ko jūs sagaidāt no super sportiska auto – tas ir īsts rallija zvērs. Mani pārsteidza paātrinājums, kas nepazūd uzņemot ātrumu, bremzēšana, kas ir īpaši jaudīga, bet viegli modulējama, un spēja veikt iespaidīgus, bet kontrolētus drifta manevrus. Tā bija ļoti jautra braukšana, kas sniedza pavisam jaunas braukšanas sajūtas. Tajā pašā laikā tas bija 1985. gada "Philips" Maxi 5 Turbo krāsās, kurās krāsots bija arī Maxi 5 Turbo, ar kuru es pašlaik braucu vēsturiskajās Tour de Corse sacīkstēs. Tas ir mūsu veltījums Žana Ragnoti uzvaras 40. gadadienai."
Žiljēns Saunjē, Renault vēstnieks
Tiklīdz Žiljēns pabeidza demonstrācijas braucienus, viņš atkal sēdās pie sava Maxi 5 Turbo stūres un devās uz īpašiem ātrumposmiem uz līkumotajiem Korsikas ceļiem. Viņš ir pagājušā gada sacensību uzvarētājs un ir viens no 2025. gada vēsturisko Tour de Corse sacīkšu favorītiem. Šobrīd notiekošais pasākums noslēgsies 11. oktobrī.
PIEEJAMS REZERVĒŠANAI
Šis posms Renault 5 Turbo 3E izstrādē tika sasniegts tikai septiņus mēnešus pēc šī modeļa atklāšanas. Lielākā daļa raksturlielumu tagad ir iesaldēti, un pašlaik notiek homologācijas process. Automašīnas virsbūve ir pilnībā izgatavota no oglekļa un sver mazāk par 100 kilogramiem, bet auto kopējais svars ir nedaudz zem 1450 kilogramiem, bet automašīna spēj paātrināties no 0 līdz 100 km/h mazāk nekā 3,5 sekundēs. Pateicoties 800 V arhitektūrai, 70 kWh akumulatoram un iebūvētajam līdzstrāvas lādētājam, kas spēj nodrošināt jaudu līdz pat 330 kW, automašīna uzlādējas no 15 līdz 80 % tikai 15 minūtēs. Standarta WLTP nobraukums būs lielāks par 400 km.
Rezervēt jauno modeli būs iespējams no 22. aprīļa, bet cenas sākas no 160 000 eiro, ieskaitot nodokļus, neskaitot papildaprīkojumu, piederumus un personalizētās funkcijas*. Renault 5 Turbo 3E ir pieejams Eiropā (ieskaitot Apvienoto Karalisti), Tuvajos Austrumos, Japānā un Austrālijā. Rezervēšanas procesa ietvaros klienti ierodas uz tikšanos autosalonā, kur paraksta rezervācijas līgumu un veic priekšapmaksu 50 000 € apmērā. Šādi tiek nodrošināta iespēja pasūtīt vienu no 1980 eksemplāriem. Šis skaitlis ir veltījums gadam, kad tika laists klajā oriģinālais Renault 5 Turbo. Pasūtīšanas laikā klienti var izvēlēties sava nākamā auto numuru, ja viņi to vēlas (par papildu samaksu).
"Šis neticamais projekts ir izraisījis milzīgu sajūsmu ne tikai uzņēmuma iekšienē, bet arī sabiedrībā, jo pirmajās trīs dienās tika rezervētas 500 automašīnas! Šie pirmie publiskie braucieni ir būtisks projekta posms, turklāt tie ir arī ļoti simboliski, jo izvēlēta trase Tour de Corse un Maxi 5 Turbo uzvaras 40. gadadiena. Šī ir arī gadadiena, kad 1978. gada 4. oktobrī, Parīzes auto izstādes preses konferencē, tika prezentēts oriģinālais Renault 5 Turbo. Tagad mēs vēlamies pāriet uz nākamo posmu, lai parādītu klientiem personalizācijas programmu, ko esam sagatavojuši. Tas solās būt detalizēts un ļoti atraktīvs piedāvājums!"
Mišēls Grožāns (Michael Grosjean), Renault 5 Turbo 3E projekta vadītājs
INDIVIDUALIZĒTAS KRĀSAS AR PERSONALIZĒTĀM FUNKCIJĀM
Personalizācijas posms ir plānots 2026. gada sākumā. Klienti varēs piešķirt savai automašīnai Renault 5 Turbo un Turbo 2 leģendāro krāsojumu, piemēram, Rouge Grenade, vai Renault 5 Turbo dzelteno, balto un melno krāsu kombināciju, kurā bija krāsots Renault 5 Turbo, kas 1982. gadā uzvarēja Tour de Corse. Klienti varēs izvēlēties arī unikālo "džentlmeņa autovadītāja" izskatu. Tas nozīmē, ka klientiem būs iespēja tikties ar Renault dizaineriem un izveidot savu eksterjera un interjera krāsojumu, izvēloties krāsas un materiālus dažādiem elementiem: sēdekļiem, durvju paneļiem, instrumentu panelim utt. Šādi jaunie īpašnieki varēs pārvērst savu Renault 5 Turbo 3E par personalizētu un patiesi unikālu auto.
Savukārt 2027. gada pirmajā pusē tiks pabeigta auto konfigurācija, kam sekos automašīnu pasūtīšana pie izplatītāja. Par rezervāciju samaksātā summa tiks atskaitīta no kopējās summas atkarībā no izvēlētās komplektācijas. Pirmie konfigurētie un pasūtītie transportlīdzekļi tiks piegādāti 2027. gadā**.
* transportlīdzekļa provizoriskā ieteicamā mazumtirdzniecības cena var tikt mainīta pārdošanas uzsākšanas dienā.
** gaida homologāciju.