Turpmāk viens no lielākajiem Ķīnas autoražotājiem būs pārstāvēts arī Eiropas lielākajā tirgū Vācijā.
JAC Motors, kas ir dibināts 1964. gadā un šobrīd ir viens no lielākajiem auto ražotājiem Ķīnā ar 19 rūpnīcām visā pasaulē, turpmāk piedāvās savus produkciju arī vācu patērētājiem. JAC transportlīdzekļi jau tiek pārdoti vairāk nekā 130 valstīs, un starptautiskie pārdošanas apjomi pārsniedz 500 000 automašīnu gadā.
Vācijas tirgū JAC uzreiz ienāk ar trim modeļiem, piedāvājot gan elektriskos, gan tradicionālos iekšdedzes dzinējus. Pilnībā elektrisko modeļu klāstā ir E30X – pilsētas auto, kura garums ir 4,02 metri. Tas aprīkots ar 100 kW elektromotoru un pieejams ar diviem akumulatoru variantiem – 41 un 52 kWh. Ar lielāko akumulatoru iespējams nobraukt līdz pat 400 kilometriem (pēc WLTP cikla). E30X sākumcena ir 26 490 eiro.
Otrs elektriskais modelis – T9 EV – ir 5,33 metrus garš elektriskais pikaps, kas vairāk piemērots nišas tirgum. Tas piedāvā 88 kWh LFP akumulatoru, 330 km nobraukumu un spēj vilkt līdz divām tonnām. Elektromotors ar 142 kW jaudu un 342 Nm griezes momentu nodrošina piedziņu visiem četriem riteņiem. T9 EV cena Vācijā sākas no 49 900 eiro, bet, kas interesanti - vēlāk JAC sola arī šī modeļa dīzeļversiju.
Lai gan daudzi Ķīnas ražotāji šobrīd koncentrējas uz elektrifikāciju, JAC neatsakās no iekšdedzes dzinējiem. Vācijas tirgū tiek piedāvāts arī JS8 Pro – septiņvietīgs SUV ar iekšdedzes dzinēju. Šis modelis ir 4,82 metrus garš un pieejams tikai ar benzīna dzinēju. Papildus tiek plānots ieviest arī kompakto SUV JS6, kurš būs pieejams ar hibrīda piedziņu (vai arī kā benzīna versija), taču precīzāka informācija vēl tiek gaidīta.
Kopumā JAC ienākšana Vācijas tirgū iezīmē turpmāku Ķīnas autoražotāju paplašināšanos Eiropā, un Vācija, kā lielākais Eiropas auto tirgus, acīmredzot spēlē svarīgu lomu šajos plānos.
Ja būs iespēja iegādāties Latvijā, tad lai raksta.