ASV autobūves uzņēmums Ford jau otro reizi šajā gadā aptur F-150 Lightning ražošanu. Šoreiz piespiedu dīkstāves iemesls ir alumīnija deficīts, kas radies pēc ugunsgrēka piegādātāja uzņēmumā.
Kā vēsta aizokeāna mediji, Ford pilnībā apturējis elektriskā pikapa F-150 Lightning ražošanu savā Rouge Electric Vehicle Center rūpnīcā un šoreiz problēmas radījis alumīnija deficīts, kas izveidojies pēc ugunsnelaimes Ford galvenā piegādātāja – uzņēmuma Novelis – rūpnīcā.
Kaut arī elektriskā modeļa ražošana apstājusies, F-150 ar iekšdedzes dzinējiem un hibrīdpiedziņu tiek ražoti ierastajā ritmā. Vēl vairāk - Ford plāno šo versiju ražošanu pat palielināt, lai kompensētu zaudējumus, kas radušies apturot elektriskā Lightning ražošanu - tradicionālajām versijām nepieciešams mazāk alumīnija, un tas ļauj saglabāt stabilu ražošanas apjomu.
Pēc Ford aprēķiniem, ugunsgrēks un piegādes ķēdes traucējumi varētu samazināt uzņēmuma peļņu pirms nodokļu nomaksas par aptuveni vienu miljardu dolāru. Lai mazinātu šos zaudējumus, autoražotājs plāno pieņemt darbā vēl 1000 jaunus darbiniekus un ievērojami paplašināt iekšdedzes F-150 ražošanu. Šobrīd F sērijas modeļi joprojām ir vislabāk pārdotie transportlīdzekļi ASV, un prognozes liecina, ka līdz 2026. gadam to gada ražošanas apjoms pieaugs par aptuveni 50 000 vienību.
Turpretim ar F-150 Lightning ražošanu Ford tā īsti neveicas, un, lai gan tas pārspēj tādus konkurentus kā Tesla Cybertruck un Rivian R1T, ASV pikapu pircēji joprojām ir skeptiski par elektrisko piedziņu. Trešajā ceturksnī Ford pārdeva aptuveni 10 000 Lightning vienību, kas ir jauns rekords, taču eksperti uzsver, ka tas, visticamāk, saistīts ar federālās nodokļu atlaides programmu, kurai ejot uz beigām, pircēji steidza izmantot valdības sniegto finansiālo atbalstu. Pēc šīs atlaides atcelšanas elektrisko modeļu pieprasījums atkal ir krities.
Šobrīd elektriskajiem pikapiem tirgū ir salīdzinoši maza nozīme, un, ņemot vērā politisko nenoteiktību un zemo degvielas cenu līmeni, eksperti neprognozē straujas pārmaiņas tuvākajā nākotnē. Līdz ar to joprojām nav skaidrs, kad, un vai pat vispār tiks atsākta Lightning ražošana.
Neskatoties uz grūtībām, Ford trešā ceturkšņa finanšu rezultāti pārspējuši analītiķu prognozes – pārdošanas apjomi un peļņa auguši, lai arī - uz iekšdedzes dzinēju nodaļas “Ford Blue” rēķina, kamēr elektrisko transportlīdzekļu nodaļa “Model e” turpina uzrādīt ievērojamus zaudējumus, kas trešajā ceturksnī sasniedza 1,4 miljardus ASV dolāru.
Šobrīd Ford uzmanības centrā atkal ir iekšdedzes dzinēji, un uzņēmuma nākotnes ceļš uz elektrifikāciju, šķiet, kļūst arvien nepārliecinošāks.





















































