Maksimāli piekrauts Kia PV5 Cargo uzstāda Ginesa pasaules rekordu – gandrīz 700 kilometri ar vienu uzlādi - iAuto

Maksimāli piekrauts Kia PV5 Cargo uzstāda Ginesa pasaules rekordu – gandrīz 700 kilometri ar vienu uzlādi

 

Foto: Publicitātes attēls

Kia | 28.oktobris 2025 11:19

Kia ir iegājusi autobūves vēsturē ar jaunu Ginesa pasaules rekordu. Dienvidkorejas zīmola pirmais Platform Beyond Vehicle (PBV) sērijas vieglais bateriju komercauto – Kia PV5 Cargo – ar maksimālo pieļaujamo kravu un vienu uzlādi ir nobraucis 693,38 km (430,84 jūdzes).

Rekorda braucienam tika izmantots četrdurvju PV5 Cargo Long Range, kas aprīkots ar 71,2 kWh akumulatoru. Vieglais komercauto, kura maksimālā kravnesība ir 665 kg, pēc pilnas uzlādes nobrauca 693,38 kilometrus, uzstādot jaunu efektivitātes un izturības etalonu eLCV segmentā. Rekordbrauciens notika 2025. gada 30. septembrī pa koplietošanas ceļiem Frankfurtes ziemeļos, Vācijā.

"Lai gan Kia ir jauns dalībnieks vieglo komerctransportu segmentā, šis rekords apliecina mūsu pirmā PBV daudzpusību un inovatīvo pieeju, kā arī pierāda, ka esam vērā ņemams tirgus dalībnieks," sacīja Kia Europe prezidents un izpilddirektors Marks Hedrihs (Marc Hedrich). "Fakts, ka daudzi klienti no mūsu mērķauditorijas ar šo furgona versiju bez papildu uzlādes varētu strādāt gandrīz divas pilnas darba dienas, lieliski parāda tā praktisko potenciālu. PV5 – tas ir efektivitātes, elastības un viedas savienojamības apkopojums vienā risinājumā."

Rekords apliecina PV5 praktiskumu

Maršruts rekorda uzstādīšanai tika veidots tā, lai atspoguļotu piegāžu un loģistikas nozares ikdienu. 58,2 kilometrus garajā pilsētas un piepilsētas lokā PV5 Cargo nācās tikt galā ar visdažādākajiem izaicinājumiem – luksoforiem, krustojumiem, apļveida krustojumiem un intensīvu pilsētas satiksmi – tieši tādiem apstākļiem, kādos ikdienā brauc piegādes transporta vadītāji. Furgons apli veica 12 reizes, ik reizi pārvarot aptuveni 370 metru augstuma starpību, un tikai tad apstājās. Neapstrīdami sarežģītie apstākļi apliecināja, ka PV5 Cargo ir izcili efektīvs un uzticams elektriskais komercauto. PV5 izstrādē galvenais uzsvars likts uz praktiskumu. Pēc Ginesa pasaules rekorda uzstādīšanas tas pierāda, ka ir drošs un ilgtspējīgs risinājums pilsētas mobilitātei ar augstu veiktspēju.

Rekorda brauciena varoņi

Rekordbrauciena laikā pie PV5 Cargo stūres sēdās divi profesionāļi – Džordžs Barovs (George Barrow), atzīts komerctransporta nozares žurnālists ar vairāk nekā 15 gadu pieredzi, un Kristofers Nigemaiers (Christopher Nigemeier), Hyundai Motor Europe tehniskā centra (HMETC) vecākais inženieris. Barovs kopš 2016. gada ir arī International Van of the Year (IVOTY) žūrijas loceklis un pārstāv Apvienoto Karalisti, savukārt inženieris Nigemaiers – PV5 izstrādātāju komandu.

"Esmu patiesi priecīgs, ka biju daļa no šī iespaidīgā Ginesa pasaules rekorda brauciena – tas bija gan izaicinošs, gan neaizmirstams piedzīvojums," sacīja Barovs. "PV5 sniegums mani patiesi pārsteidza – vairāk nekā 430 jūdzes ar vienu uzlādi un pilnu kravas nodalījumu. Tas nav mazsvarīgs sasniegums, un, manuprāt, šo rekordu nebūs viegli pārspēt! PV5 un Kristofers bija lieliski ceļabiedri un es lepojos, ka varēju būt daļa no panākuma, kas nosaka jaunus standartus elektrisko furgonu segmentā."

"Man kā inženierim šis bija gan tehnisks, gan personisks izaicinājums," piebilda Nigemaiers. "Džordžam ir milzu pieredze, testējot citus furgonus, savukārt es labi pārzināju PV5 piedziņas sistēmu. Starp mums izveidojās draudzīga sacensība – kurš spēs maksimāli efektīvi izmantot katru kilovatstundu. Noslēgumā automobilis bija tieši tas, kas mūs abus pārsteidza visvairāk."

Rekorda mēģinājums noritēja pēc rūpīgas sagatavošanās. Kravas uzkraušanu un svara atbilstību uzraudzīja TÜV Hessen un Buck Vermessung inspektori. Brauciena dokumentēšanai tika izmantotas GPS iekārtas un salonā iebūvētas kameras. Pirms starta PV5 akumulators tika uzlādēts līdz 100 %, bet uzlādes pieslēgvieta un kravas nodalījums aizzīmogoti līdz 22 stundas un 30 minūtes ilgā brauciena beigām.

Pirmais modelis Kia daudzpusīgajā PBV saimē

Kā pirmais jaunās PBV sērijas modelis Kia PV5 ir konstruēts uz E-GMP.S arhitektūras (Electric-Global Modular Platform for Service) un būvēts atbilstoši "celtniecības bloku" koncepcijai. Novatoriskā pieeja ražotājam ļauj modeli izgatavot dažādās konfigurācijās – Cargo, Passenger, Chassis Cab un Wheelchair Accessible Vehicle –, kas pielāgojamas gan komerciāliem nolūkiem, gan privātai lietošanai.

PV5 Cargo ar L2H1 virsbūvi ir kravas telpa ar 4,4 kubikmetru ietilpību, bet nākamgad gaidāmās L2H2 versijas kravas nodalījums būs vēl lielāks un PV5 maksimālā kravnesība sasniegs 790 kilogramus. Sākotnēji klienti varēs izvēlēties starp 51,5 kWh un 71,2 kWh gaitas akumulatoriem, bet nedaudz vēlāk būs pieejams arī 43,3 kWh akumulators, lai katrs uzņēmējs varētu atrast savām vajadzībām piemērotāko risinājumu.

Ar Ginesa pasaules rekordu Kia kārtējo reizi apliecina apņemšanos radīt inovatīvus, efektīvus un praktiskus mobilitātes risinājumus nākotnei. Rekordu uzstādījušo Kia PV5 Cargo plašāka publika varēs apskatīt Lionā, izstādes Solutrans (EurExpo) 5. hallē, stendā C130, no 2025. gada 18. novembra.

 

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nāksies uzlādēt, kaut negribas – ES domā, kā piespiest hibrīdauto īpašniekus vairāk braukt ar elektrību 29

Hibrīdautomobiļi kļūst arvien populārāki, taču pētījumi rāda, ka ar elektrību tie brauc maz un to radītās emisijas ir krietni lielākas nekā pieņemts domāt. Lasīt vairāk

 

Ilgtspējīga inovācija – digitālais papīrs, kas izskatās teju kā īsts

Uzņēmumu komunikācijas paradumi mainās, un arvien biežāk tiek meklēti risinājumi, kas palīdz taupīt enerģiju, samazināt resursu patēriņu un nodrošina elastību satura pārvaldībā. Lasīt vairāk

 

Rīgas vecpilsēta ir "liela stāvvieta", taču elektroauto stāvēšanas privilēģijas nesteidz mazināt (+ VIDEO) 24

Elektroautomobiļiem paredzēta virkne dažādu priekšrocību. Pēdējos trīs gados šo auto skaits ir pieckāršojies un tas arī redzams Rīgas ielās, jo īpaši Vecrīgā. Lasīt vairāk

 

Arī sportiskais Irmscher - Ķīnas Leapmotor ar vairākiem jaunumiem

Ar Stellantis saistītais Ķīnas elektromobiļu ražotājs Leapmotor paplašinājis savu piedāvājumu, prezentējot modeļa C10 versiju ar lielāku nobraukumu, pilnpiedziņas modeli un sportisko i C10, ko sagatavojis vācu tūninga uzņēmums Irmscher. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti