Izsolē, kas noslēgusies šajā nedēļas nogalē, pārdots Saab 9-4x. Par 13 gadus veco, taču maz kustināto SUV kāds pircējs atdevis 800 000 kronu, kas ir nedaudz vairāk par 73 000 eiro.
Kā vēsta izsoles rīkotāja apraksts, automašīna tika iegādāta 2013. gadā Saab autoražotāja bankrota izsolē. Katram šajā izsolē pārdotajam Saab modelim motora nodalījumā bija piestiprināta neliela plāksnīte ar uzrakstu "Pārdots Saab bankrota dēļ". Šis konkrētais 9-4X tika pārdots jau piereģistrēts, taču pēc īpašnieka nāves, tas izsolē nonācis atkārtoti.
Saab 9-4X tika izstrādāts Saab zīmolam esot General Motors (GM) īpašumā un tika paredzēts augošajam premium klases krosoveru SUV segmentam, konkurencei ar Volvo XC60, BMW X3 un Audi Q5.
9-4X pamatā ir GM Theta Premium platforma, ko izmanto arī Cadillac SRX. Savu pasaules pirmizrādi automobilis piedzīvoja 2010. gada Losandželosas autoizstādē, bet ražošana sākās 2011. gada aprīlī.
Šo eksemplāru darbina atmosfēriskais 3,0 litru V6 dzinējs ar 265 ZS jaudu, kas savienots pārī ar Saab moderno XWD pilnpiedziņas sistēmu. Dizains neapšaubāmi bija autentisks Saab — iedvesmojoties no Aero X koncepcijas, ko raksturo “ledus bloku” formas priekšējie lukturi, aptverošais vējstikls un lidmašīnu iedvesmots salons ar nakts paneli un vadītājam paredzētu instrumentu paneli.
Kopumā tika saražoti tikai aptuveni 814 Saab 9-4X eksemplāri, un no tiem vien aptuveni 500 tika pabeigti un piegādāti klientiem pirms rūpnīcas slēgšanas. Tas ļauj dēvēt Saab 9-4X par vienu no retākajiem jebkad saražotajiem Saab modeļiem, pat retāku nekā 9-2X un 9-7X, padarot šo eksemplāru par patiesi izcilu kolekcionāra vērtību.




















































Man mazliet žēl - bija tāda savdabīga marka, arī LV fanu netrūka, kaut ko mēģināja glābt ar ķīniešiem un elektro, bet nesanāca.