2025. gada pirmajos desmit mēnešos Ķīnas autobūves eksports sasniedzis jaunu rekordu – gandrīz 800 miljardus juaņu, kas ir nepilni 100 miljardi eiro.
Galvenās muitas pārvaldes dati liecina, ka Ķīnas transportlīdzekļu eksports turpina augt, pat par spīti globālās tirdzniecības izaugsmes palēninājumam, autobūves nozarei kļūstot par vienu no spēcīgākajiem izaugsmes virzītājiem un uzrādot kāpumu par 14,3 % salīdzinājumā ar 2024. gadu.
Tikai oktobrī transportlīdzekļu eksports pieauga par 34 %, bet integrēto shēmu eksports – par 26,9 %. Analītiķi šo izaugsmi skaidro ar pieaugošu pieprasījumu pēc elektrificētiem un augsto tehnoloģiju produktiem, kas palīdz Ķīnas autoražotājiem nostiprināt pozīcijas Dienvidaustrumāzijā, Tuvajos Austrumos un Latīņamerikā.
Eksporta sadalījums pēc valstu vai transportlīdzekļu tipiem netiek atklāts, tomēr nozares dati rāda, ka elektroauto un spraudkontakta hibrīdi ir galvenie izaugsmes virzītāji. BYD, SAIC un Chery kļuvuši par vadošajiem spēlētājiem, nostiprinot Ķīnas pozīciju kā vienai no lielākajām transportlīdzekļu eksportētājvalstīm pasaulē.
Analītiķi prognozē, ka gada kopējais eksports saglabāsies virs 2024. gada līmeņa, lai gan pieauguma temps varētu nedaudz mazināties. Tomēr autobūves nozare turpina izcelties kā viens no galvenajiem Ķīnas ekonomikas izaugsmes un pārejas uz augstākas vērtības ražošanu simboliem.






















































Iauto laikam ķīnieši labi samaksāja, ka reklamē visu laiku ķiniešus. Laikam drīz jaunā auto braukās.