Iekšdedzes motoru modelis saglabā stabilu pieprasījumu, taču elektriskais G580 EQ nav cieņā – pircēju maz, tādēļ ražotšajam jādomā, kā videi draudzīgo modeli padarīt pievilcīgāku.
Kad 2024. gada aprīlī tirgū nonāca elektriskā Mercedes G-klase, no tās gaidīja daudz. Tomēr realitāte izrādījās citāda - interese par to izrādījās īslaicīga un gada laikā visā pasaulē tika pārdoti tikai 1450 eksemplāri. Tikmēr klasiskā G-klase ar sešu un astoņu cilindru dzinējiem saglabāja nemainīgu popularitāti: tajā pašā periodā tika pārdoti 9700 ar benzīna dzinēju aprīkoti automobiļi.
Īpaši pieprasīts joprojām ir Mercedes-AMG G63. Tā astoņu cilindru dzinēja skaņa ir kļuvusi par simbolu, no kura daudzi klienti negrasās atteikties. Internetā pat izskan viedoklis, ka tieši skaņas trūkums ir viens no iemesliem, kāpēc elektriskā G-klase nespēj piesaistīt tradicionālo G-sērijas klientūru. Lai arī G580 EQ ir videi draudzīgāks un tehnoloģiski moderns, tas nespēj aizstāt benzīna modeļa raksturu un emocijas.
Situācija kaut kādā veidā jārisina, tādēļ Mercedes elektriskās versijas bāzes modelim (142 621 eiro) jau no 2024. gada maija piedāvā 5% atlaidi. Tas izrādījies par maz, tādēļ tagad piedāvājums dubultots un ar 10% atlaidi klienta ieguvums ir visnotaļ sajūtams – gandrīz 15 000 eiro.
Interesanti, ka parastās – benzīna – G-klases modeļiem nekādi cenu samazinājumi nav ieviesti. Mercedes līdz šim gandrīz nekad nav piedāvājis atlaides G-klasei, jo pieprasījums vienmēr bijis stabils. Tas tikai pastiprina kontrastu ar elektrisko versiju, kurai sākotnēji bija jāparāda, kā nākotnē izskatīsies zīmola ikoniskais apvidus auto.
Šī tendence vērojama visā nozarē. Arī Ķīnā luksusa elektroauto neiet tik labi kā vidējās klases modeļi, un pat Rolls-Royce nesen paziņoja, ka savam pirmajam elektromobilim Spectre ASV tirgū piemēro atlaidi 5000 dolāru (4300 eiro) apmērā, ko gan var uzskatīt drīzāk par labas gribas žestu, ņemot vērā Spectre cenu – vismaz 422 000 dolāri (363 000 eiro).






















































